erik klijnsmit Posted 31 augustus 2003 Author Report Share Posted 31 augustus 2003 ook ik vond het een hele geslaagde middag/avond. de set bij multifoon vond ik redelijk presteren , ik had de speakers al een keer gehoord op de vad ,in combinatie met een platenspeler ,en ook toen hebben ze een diepe indruk op me gemaakt . ik denk als men deze speakers in een goede luisterruimte zet , dat het doosjesgeluid een heel eind weg is ,. de ruimte stond behoorlijk mee te doen zo rond de 80 hz . wat me wel opviel ,toen ik vooraan ging zitten ,was het inmens brede podium . zonder dat er in het midden een gat ontstond . ook de dynamiek was heel goed ,zeker als je bedenkt dat het aangestuurd werd door buizen . ik denk dat deze speakers een heel goed alternatief zijn voor mensen die geen afscheid kunnen nemen van hun esl,geluid ,maar toch wat meer dynamiek en druk willen in het laag . het orgelconcert ,, ja wat moeten we daar nog over zeggen . het orgel klonk mij weer als zalf in de oren . de uitvoering vond ik heel mooi . de techniek van de organist en de registranten liet soms wat te wensen over ,maar vergeet daarbij niet dat wat hij speelde wel het moeilijkste was om realistisch weer te geven . als ik eerlijk ben hoor ik liever een cantate van bach op orgel . of een kooraal bewerking van feike asma . die zijn voor orgel geschreven en hebben dan ook veel meer emotie in zich . wat ik wel leuk vind ,is dat niemand iets aan te merken had op het orgel maar ja , dat klinkt natuurlijk geweldig btw : hoe ervoeren jullie het laag ? ging het dieper dan je horen kon ? klonk het transparanter dan je had verwacht? en dat alles zonder druk ? (oh,, ik zou het niet meer over orgels hebben ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Het orgel klonk fantastisch. Ik had eigenlijk wat meer naar achteren moeten gaan zitten. Ik kwam toch deels voor de akoustiek Ik vrees, Erik, dat het doosjesgeluid in de gemiddelde huiskamer zelfs nog erger zal zijn. DE gemiddelde huiskamer is toch wat kleiner zodat er op kortere afstand wordt geluisterd. Maargoed, tenmisnste iemand die tevreden was met de luidsprekers. Gaan de andere aanwezigen nog iets schrijen ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Merkwaardig is dat toch: je mag verwachten dat zaken als Multifoon de luisterruimte goed op orde hebben. Maar ik heb het nu al een aantal malen bij betere hifi-winkels meegemaakt dat men zich verontschuldigde voor de kwaliteit van de luisterruimte. Hoe kun je dan nog verwachten dat zoiets dan thuis wel goed komt? Erik, ik denk dat het dozige geluid ook in andere ruimtes blijft. Die kasten staan goed voelbaar mee te trillen, ook op wat lager niveau. wellicht hebben je luistervermogens zo'n groei meegemaakt dat je nu tot een ander oordeel komt dan die keer dat je ze op de VAD gehoord hebt.... Overigens heb ik het idee om voor de liefhebbers een CD-tje te schrijven met daarop de in de Laurenskerk te horen gebrachte muziekstukken in de oorspronkelijke bezettingen. Is daar nog belangstelling voor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 31 augustus 2003 Author Report Share Posted 31 augustus 2003 Geplaatst door Paul Jenner: Ik vrees, Erik, dat het doosjesgeluid in de gemiddelde huiskamer zelfs nog erger zal zijn. DE gemiddelde huiskamer is toch wat kleiner zodat er op kortere afstand wordt geluisterd. Paul. toch heb ik ze op de vad ook gehoord ,en daar heb ik geen doosjes geluid gehoord paul . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Erik, Ben je dan niet teveel gefixeerd op bepaalde deelgebieden ? Waren het wel dezelfde lsp's ? Cadence heeft vele modellen die er qua uiterlijk veel op lijken. Ik geef toe dat je voor E 5.700,00 niet teveel eisen moet stellen Natuurlijk heb ik die set ook dingen goed horen doen. Maar ik blijf erbij, als een set een aantal dingen heel goed doet en enkele dingen heel slecht, dan vrees ik dat bij langduriger beluistering die negatieve kenmerken gaan overheersen. Als de eerste verwondering voorbij is , zeg maar. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Waar die Jules Deelder mee draaide? Klonk ook nergens naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 31 augustus 2003 Author Report Share Posted 31 augustus 2003 Geplaatst door JSA:Waar die Jules Deelder mee draaide? Klonk ook nergens naar nee ,volgens mij stonden ze ergens aan de zijkant te spelen met wat jazz . ik vond het toen best mooi klinken . btw: ik hecht nooit zo veel waarde aan luidsprekers die ik niet in mijn eigen ruimte hoor . die esl,s van kermit vond ik eerst ookniet veel ,totdat ik ze bij mij in huis hoorde . je bent toch gewend aan je eigen akoustiek ,en alleen daar kun je volgens mij het beste een luidspreker beoordelen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Misschien had de ruimte van Multifoon wel een nare 'dozen' staande golf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Op hifi.nl leverde dit soort ongezouten kritiek op een leverancier accuut een identiteits crisis op... Overigens heb ik dit soort hybriede speakers ook wel eens mij Multifoon horen spelen en vond ook het laag behoorlijk achterblijven bij het midden/hoog. Men had beter een groter element kunnen toepassen en dan veel lager wisselen (zeg bij 100 Hz). Jammer dat ze geen Von Schweikerts hebben ingezet. Nix gemist. Ik wilde naar het orgelconcert, maar mijn timing was verkeerd, gelukkig loopt dat orgel niet weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 ...en alleen daar kun je volgens mij het beste een luidspreker beoordelen . Hooguit of dat ding dan in jouw situatie 'geschikt' is. Om echt een oordeel over een speaker te geven moet je toch echt uitgaan van een ruimte met een goede acoustiek. De multifoon luisterruimte is zeer onevenwichtig en heeft veel last van asymmetrische reflecties die een onrustig stereo en dieptebeeld veroorzaken. In dat opzicht deden die luidsprekers het nog redelijk en zullen ze in een betere ruimte een veel betere afbeelding geven. Een ander probleem is dat de samenstelling van deze set voortdurend op z'n tenen liep en af en toe overduidelijk struikelde. Zowel de speaker en de versterker kwamen tekort in een wat te grote ruimte. Een zwaarder model versterker had ook niet veel geholpen aangezien de woofertjes al flink tekeer gingen. Het enige voordeel is dan wel dat het geluid wat langer schoon blijft bij de wat dynamischere stukken muziek. 85W piekvermogen lijkt heel wat maar als er dan al zeer veel vervorming optreed heb je er niet veel aan. Bijde problemen waren redelijk voorspelbaar en moeten bij een goed oordeel zeker worden meegewogen. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Frank Als die problemen zo voorspelbaar zijn, waarom hebben ze er dan nooit wat aan gedaan? Ze zitten er al jaren... ik zie mij al bij een demo van videoprojectoren zitten: Sorry, we willen het graag demonstreren, maar we kunnen het niet optimaal laten zien, omdat de verlichting in de demoruimte niet uitkan... We moeten ons dus zelf een voorstelling gaan zien te maken hoe het in een goede ruimte zou klinken. Dat kan alleen in de audiowereld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Het is nog beroerder geweest, want deze ruimte was ooit in 2 ruimten verdeeld. Al dat glas hoort bij de stijl van het gebouw, daar kan Multifoon weinig aan doen. Luxaflex langs de ramen zou het visglasgehalte verminderen, maar ideaal voor het geluid is het niet. Ik denk dat je het best "luxe" mag noemen dat Multifoon een duur stuk winkeloppervlak beschikbaar stelt als luisterruimte, liever hadden ze er apparatuur uitgestald denk ik. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Het is natuurlijk tof van Multifoon dat ze dit ze hieraan meegewerkt hebben. Een luisterruimte met veel glas blijft altijd lastig (ik kan het weten, want de wanden van mijn woonkamer bestaan voor 60% uit glas). En ivm 2 katten voor mij geen velours gordijnen. Een goede luisterruimte vergt flink wat extra ruimte (hebben ze niet een ruime kelder?) Maar ik was we niet bij, dus waar praat ik over Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 1 september 2003 Report Share Posted 1 september 2003 Geplaatst door Kermit: (...) Volgens Spido of Bob James had Klaas Feenstra kenbaar gemaakt dat deze CD klonk alsof om een historisch opname ging. (...) Onzin! Dat heb ik niet geschreven. Ik was er die avond niet eens bij. Maar als KF op die bewuste avond heeft gezegd dat het historisch klonk, dan zal hij wel gelijk hebben gehad. Count Basie is al twintig jaar dood, geloof ik. En daarvoor was ie ook al een hele tijd niet zo best meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 1 september 2003 Report Share Posted 1 september 2003 Nee hoor, helemaal geen onzin. Spido was er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 1 september 2003 Report Share Posted 1 september 2003 Hee Spido Heb je je posting nou weer weggehaald? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 september 2003 Report Share Posted 1 september 2003 Geplaatst door Kermit:Hee Spido Heb je je posting nou weer weggehaald? Moet dit gedoe nou in dit topic Spido zag jouw antwoord natuurlijk staan, hij kan er nu niet meer omheen Graag on topic weer, of ga in het andere spido-topic verder ..... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 1 september 2003 Report Share Posted 1 september 2003 Gaat niet, het andere topic waar dit op slaat is op slot gegooid. Daarom heb ik het hier even gezet. Ik zal het nooit meer doen JP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 1 september 2003 Report Share Posted 1 september 2003 Overigens heb ik het idee om voor de liefhebbers een CD-tje te schrijven met daarop de in de Laurenskerk te horen gebrachte muziekstukken in de oorspronkelijke bezettingen. Is daar nog belangstelling voor?[/QB] Ja zekers!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 1 september 2003 Report Share Posted 1 september 2003 ik heb de foto's er allemaal op (even aantal bewerkt) ze staan op http://www.jordyhoutman.nl/forummeeting/ ow.. ik heb wat onder gezet, ik neem aan dat jullie wel tegen een grapje kunnen bij sommige btw. Ik ben ook wel ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 1 september 2003 Report Share Posted 1 september 2003 Geplaatst door Gitaarwerk:ik heb de foto's er allemaal op (even aantal bewerkt) Mooi werk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 1 september 2003 Report Share Posted 1 september 2003 Geplaatst door cgm: Mooi werk.. tnx ik had wellicht mijn grotere flitser mee moeten nemen. achteraf had ik wellicht wat betere foto's moeten nemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 september 2003 Report Share Posted 1 september 2003 Geplaatst door Kermit:Overigens heb ik het idee om voor de liefhebbers een CD-tje te schrijven met daarop de in de Laurenskerk te horen gebrachte muziekstukken in de oorspronkelijke bezettingen. Is daar nog belangstelling voor? Jazeker en als je nog ruimte hebt de klassieke stukken die bij Multifoon werden gedraaid, met name The testament of freedom Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 1 september 2003 Report Share Posted 1 september 2003 Die heb ik niet... Dat is een CD van Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 1 september 2003 Report Share Posted 1 september 2003 gaaf man, die jadis foto is mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts