SpeedyAndr Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Geplaatst door cgm: Maar Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Hee Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Geplaatst door cgm:Hee Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Een klein overzichtje: - een stukje muziek van een computer game. - jazz (oud en nieuw) - een groot klassiek koor met orkest. - de hut op kippepoten. - Bleus - enz. Dat koor met orkest, welk stuk en van wie was dat nou? Ik vond het intrigerend, mooi teststuk ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Geplaatst door cgm: Dat koor met orkest, welk stuk en van wie was dat nou? Ik vond het intrigerend, mooi teststuk ook. het stuk heet: The testament of freedom, door het Turtle creek chorale. Ik heb dit eens van imand gekregen, ik weet niet op welke CD het te vinden is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: het stuk heet: The testament of freedom, door het Turtle creek chorale. Ik heb dit eens van imand gekregen, ik weet niet op welke CD het te vinden is. Ik weet genoeg.. Componist: Randall Thompson Ik kon alleen vindenals uitvoerenden het Boston Symphony olv Serge Koussevitzky. Deze info heb ik opgezocht bij Centrale Discotheek. Dit betreft opnamen uit 1945 - 1946, de dirigent is in 1958 overleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Op deze: Reference Recordings Een 'historische opname' omdat het de eerste HDCD opname was die werd uitgebracht. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: het stuk heet: The testament of freedom, door het Turtle creek chorale. Ik heb dit eens van imand gekregen, ik weet niet op welke CD het te vinden is. Kijk ook even hier: http://ubl.artistdirect.com/music/artist/card/0,,503871,00.html?src =redirsearch&artist=Turtle+Creek+Chorale://http://ubl.artistdirect.com/music/a...e+Creek+Chorale://http://ubl.artistdirect.com/music/a...e+Creek+Chorale en hier: http://ubl.artistdirect.com/store/artist/a...,503871,00.html Er staan daar zo veel titels van dat koor dat je dat stuk zelf maar even moet opvissen. Oops Frank, had je post gemist (Zit me hier wezenloos te scrollen met die lappen van foto's) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Ome Henk: van links naar rechts: Erik Klijnsmit, Hans van Liempd, Ron Lindeman, Speedy Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ik ken er een paar, maar wie is nu wie Zal ik beginnen Staand=Danny Cabel Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ik ken er een paar, maar wie is nu wie Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Geplaatst door Ruud: Zal ik beginnen Staand=Danny Cabel Dat was weer mooi geregeld Ik wil wel meer van de bouwers/ontwerpers ontmoeten, dat maakt zo'n sessie meer dan de moeite waard Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Erik heeft het met zijn enthousiasme voor elkaar gekregen dat we met maar liefst 11 man naar een Orgelconcert in de Laurenskerk in Rotterdam zijn geweest. Dat was op zich een beetje mager programma, vooral als je van wat verder weg moest komen. Dus het programma is fiks uitgebreid: vooraf een bezoekje aan Multifoon en na het concert een bezoekje aan een Pizzeria... Bij Multifoon had Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: Vast iets van Charly Antolini Inderdaad, Menue/Finale om precies te zijn, we draaiden That's me en Gambia achter elkaar. Gambia is heel geschikt om de tonale weergave te toetsen, terwijl ook in dit nummer een lekkere drive zit. De woofers leken uit de kast te willen springen, net als vorig jaar bij de Vad toen Jules stond te draaien (met andere speakers) Wat mij aansprak is het hoog en hoge midden, dit werd echt mooi neergezet, zonder de aandacht op zich te vestigen. Dit is belangrijk voor de presentatie van breedte en diepte. Helaas werd dit moois door de laagweergever deels teniet gedaan, de overgang tussen deze twee zou toch beter moeten kunnen...... Bij druk orkestwerk kon de set het vrij hoge volume niet waarmaken, ik denk dat niet alleen de versterkers tekort kwamen, maar ook de speakers en met name vanaf het laag-midden. Toch kan ik de set zonder meer muzikaal noemen, ritmisch is alles dik in orde en bij lagere volumes vind ik het geluid heel acceptabel, met name omdat het lekker dynamisch blijft. Wel vraag ik me af of de spanningsomvormer wel alleen voordelen bood, ik denk dat de set nog meer kan spetteren zonder zo'n toverdoos ertussen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Ah, eindelijk de recensie van onze forum bard Laat mij eens reageren door mijn mening te ventileren. Ik arriveerde abusievelijk een half uur te vroeg om 13.30. Er was nog niemand van de overige genodigden aanwezig en ik wandelde de luisterruimte in. Hier stond de door Benny / Danny opgestelde set alvast op te warmen. Er speelde een audiofiel verantwoord, dus relatief leeg stukje muziek met rustige blazers, meen ik me te herinneren. Ik heb daar een half minuutje naar geluisterd en had helaas al meteen mijn oordeel over deze luidsprekers gevormd: Z Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Wat ik me altijd afvraag bij een set van over de 20.000 pleuro is waarom er geen afstandsbediening vanaf kan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Jij ben gewoon lui Luisteren is een werkwoord, hoor ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Jij ben gewoon lui Luisteren is een werkwoord, hoor ... Paul. TUURLIJK ben ik lui als ik lui-ster, ik zit niet voor niks in de IT, alles automatiseren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Ah, eindelijk de recensie van onze forum bard Ook een zekere matheid kon geconstateerd worden in de totale presentatie. Vooral kleinere, maar misschien ook grotere dynamieksprongen bleven uit. Hierdoor kreeg de hele presentatie een nogal laid back karakter. Ik vermoed dat de eindbakken hier debet aan waren. Om ons aller Bas te parafraseren, geen moment werd ik bij mijn kloten gepakt. Paul. Ik wist wel dat je positief zou zijn Het spijt me zeer, maar er was echt wel sprake van dynamiek, maar dan vooral met slagwerk en kleine bezettingen. Afgezien van het hoorbare kastgeluid waren deze speakers volgens mij niet de beste companen voor de eindversterkers. Wat mij betreft was de set opzich prima inorde en speelde (bij vlagen) op een hoog niveau, echter deden de speakers te vaak afbreuk aan de mogelijkheden van de set. Stiekem denk ik dat de Jadis cdspeler misschien ook niet de meest dynamische is, dit in vergelijking met de Jadis van Jitze, die wel heel erg schril af stak t.o.v. mijn Northstar (zie review van mijn bezoek). Pas na een Trichord modificatie laat deze Jadis echt horen wat hij kan. Dit wil ik meteen even staven met getallen, de JD-3 heeft op papier een dynamiek van slechts 90dB, terwijl dat bij de Northstar 120dB (!!) is. Grappig is dat in de JD-3 eenzelfde oplossing voor het loopwerk is gebruikt. Hier is misschien ook de laidback presentatie mee verklaard, maar ik denk dat je "laidback" niet direct aan dynamiek moet koppelen.... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Jammer dat ik zo ver weg woon. Jammer dat ik niet van klassiek hou. Jammer dat ik het plaatselijke dialect niet beheers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Ik vond het ook een erg geslaagde middag. Leuk om weer eens wat forumleden te ontmoeten. Oude bekenden maar ook nieuwe gezichten. Naast de geplaatste reacties vond ik het erg positief dat we de hele middag droog zijn gebleven: bij Multifoon, in de kerk, in de pizzeria en het Doelencaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Geplaatst door Geerdie:Jammer dat ik zo ver weg woon. Jammer dat ik niet van klassiek hou. Jammer dat ik het plaatselijke dialect niet beheers. Ik woon ver weg, ik houd ook niet alleen van klassieke muziek en ik spreek het dialect ook niet.... En toch was ik er tot mijn groot genoegen bij. Kermit, Paul en Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 31 augustus 2003 Report Share Posted 31 augustus 2003 Geplaatst door Geerdie:Jammer dat ik zo ver weg woon. In Nederland is niets echt ver weg Geplaatst door Geerdie: Jammer dat ik niet van klassiek hou. Geplaatst door Geerdie: Het is mijn favoriete muziek ook niet, maar het besloeg net de helft van de demo. En je kunt er best veel mee beoordelen. Geplaatst door Geerdie: Jammer dat ik het plaatselijke dialect niet beheers. Ik beheers het Gronings of het Fries ook niet, toch ben ik er regelmatig te vinden Geen van je argumenten zijn een bezwaar om eens iets verder van je eigen stekkie vandaan de audiofiele wereld te verkennen Jammer dat je jezelf zo sterk beperkt Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts