Jump to content

forumleden meeting

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Gitaarwerk:

tnx   :) ik had wellicht mijn grotere flitser mee moeten nemen. achteraf had ik wellicht wat betere foto's moeten nemen

Niet zeuren.... het is in mijn ogen perfect werk..

:)

Geplaatst door Gitaarwerk:

tnx   :) ik had wellicht mijn grotere flitser mee moeten nemen. achteraf had ik wellicht wat betere foto's moeten nemen

Ik vind ze mooier dan de mijne, dat was helemaal snapshot werk..

Geplaatst door erik klijnsmit:

wat ik wel leuk vind ,is dat niemand iets aan te merken had op het orgel    :)

maar ja , dat klinkt natuurlijk geweldig    :D    ;)

btw : hoe ervoeren jullie het laag ?

ging het dieper dan je horen kon ?

klonk het transparanter dan je had verwacht?

en dat alles zonder druk ?

(oh,, ik zou het niet meer over orgels hebben )   :P

Kijk... dit is natuurlijk live. Er is dus geen betere (of het zou een Miele moeten zijn).

Ik vond dat dit orgel een enorme impact veroorzaakte. Soms had je het gevoel van je stoel te worden geblazen.

In het laag merkte ik, dat dit in een perfecte verhouding tot de hogere tonen klonk. En dit alles zonder te iriteren. Ik voelde inderdaad geen stoel trillen.

Ik weet niet of het orgel zelf trilt, of alleen de lucht die er uit komt? Als het goed is natuurlijk alleen de lucht. Dat willen wij van onze luidsprekers ook, maar dat valt vaak anders uit.

M.b.t. de Cadence luidsprekers kan ik alleen nogmaals aanhalen wat ik al eerder heb geschreven en (voor de demo) gezegd, dat dit niet mijn speaker is.

:)

Geplaatst door Hans van Liempd:

Ik weet niet of het orgel zelf trilt, of alleen de lucht die er uit komt? Als het goed is natuurlijk alleen de lucht. Dat willen wij van onze luidsprekers ook, maar dat valt vaak anders uit.   :)

Schurk ;) !

Paul.

Geplaatst door erik klijnsmit:

nee ,volgens mij stonden ze ergens aan de zijkant te spelen met wat jazz .

ik vond het toen best mooi klinken ..

Erik, ik denk dat deze luidsprekers nu precies voor Jazz liefhebbers bedoeld zijn: Vaak relatief lege muziek, veel slagwerk en blazers. Dan springt het kastgeluid er minder negatief uit. Ik heb -nu ik er over nadenk- het klankkarakter weleens eerder bij een demo gehoord. Daar speelde men ook uitsluitend Jazz. Een beetje uit de categorie: shuffle, schuffle, schuffle, toet !, shuffle, shuffle, trommel !, toet, trommel !, shuffle, shuffle enzovoort.

Misschien mag ik in de ogen van sommigen geen oordeel vellen omdat ik sets ook wil beoordelen met andere dan deze muziek ?

Paul.

Whaha.. ach. ik klaag niet.. ik heb een erg leuke dag gehad.. ik voelde me alleen heel erg bekekn bij multifoon, ik wou het toen niet zeggen,

maar die enge man met dat baardje die langs kwam herkende ik (ik schrok ff)... die 'kuch' vriendelijke meneer is bij ons op een door iedereen-wetende reden ontslagen

die kerel had ik leiver niet willen zien.. maar buiten dat.. was het ook bij multifoon gewoon lekker genieten van de muziek, ongeacht het set :)

Geplaatst door Kermit:

Die heb ik niet... Dat is een CD van Hans.

Ik heb net een paar cd's besteld bij Reference Recordings, het nummer staat ook op een van de sampler cd's :)

Overigens heeft More Music deze cd's ook, maar hun prijs ga ik niet betalen met de huidige lage $ :)

Andr

Geplaatst door Kermit:

Hoe was 1812?

Deze versie is mooier dan de versie die ik zelf heb op Telarc :)

De registratie van het orkest verschilt nogal in positieve zin en de kanonnen zijn realistischer (inderdaad volume laag houden :) ).

De andere 2 stukken zijn ook lekker heftig op zijn tijd, bedankt voor de moeite :)

Andr

Geplaatst door Geerdie:

Andre, Kermit en Paul.

Dank voor jullie reaktie.

Ik heb jullie meeting-posts gelezen en overwogen om ook te komen(echt waar). Los van het feit dat ik hiervoor vrij had moeten nemen, had ik de meeste moeite met het feit dat ik helemaal niemand ken.

Toch leuk dat jullie een gezellige dag hebben gehad.

De rest van mijn post was ge-OH   ;)

Ik kende ook maar 2 personen en aarzelde eerst ook, maar door die gezamenlijke interesse en het forum was het gelijk heel ongedwongen. Het zijn in het echt gewoon heel aardige en gezellige mensen, echt waar..

:D

Volgende keer gewoon komen.

Nou Geerdie

Als ik lees wat je ervaringen zijn bij een 'luistershow bij een andere winkel, dan denk ik dat je beter door had kunnen rijden naar Rotterdam. Zo erg is het bij ons niet. In de regel vallen er geen doden en als er al eens een paar in het ziekenhuis belanden, dan gaan we allemaal op ziekenbezoek. Dus om nou te zeggen dat je een reden hebt om niet te komen.... Nee.

Volgendekeerkommiemaarlekker! Enanderskommenwenaarjoutoemaardanmoetdekoffieklaarstaanmeteenmooieset.

Geplaatst door Kermit:

Nou Geerdie

Als ik lees wat je ervaringen zijn bij een 'luistershow bij een andere winkel, dan denk ik dat je beter door had kunnen rijden naar Rotterdam. Zo erg is het bij ons niet. In de regel vallen er geen doden en als er al eens een paar in het ziekenhuis belanden, dan gaan we allemaal op ziekenbezoek. Dus om nou te zeggen dat je een reden hebt om niet te komen.... Nee.

Volgendekeerkommiemaarlekker! Enanderskommenwenaarjoutoemaardanmoetdekoffieklaarstaanmeteenmooieset.

Euhh, zal een beetje krap worden op een zolderkamer van 4 bij 3. :D

W

Hallo allen,

Als eerts wil ik iedereen bedanken voor die zeer gezellige en zeer geslaagde dag!

Tja dan die set bij multifoon.

Ik zal er niet te veel over schrijven want ik denk dat er al te veel over is gezegd.

En wat ik wil zeggen is toch ook weer voor 95% van wat er al staat.

Erg jammer dat het in die ruimte met die speakers niet klonk zoals we allemaal gehoopt hadden.

Maar laten we hopen dat ze met deze kritiek iets doen bij multifoon, dan gaan we gewoon weer op bezoek.

Tja dat orgellaag, haal ik niet uit mijn huidige speakers.

Wel de rust en de gelijkmatigheid van het geluid (even veel hoog als laag) dat zit wel goed bij mij.

Kort om als mij cd-speler terug is moeten jullie maar eens hier komen luisteren!

Groet Michel :D

Als ik het zo lees hebben jullie een leuke dag gehad!. De volgend keer probeer ik er ook weer bij te zijn.

Zelf ben ik de set ook weer aan het 'voorbereiden' op de winter dmv aanpassingen in de akoestiek, maar daarover later meer!

Geplaatst door Kermit:

Frank

Als die problemen zo voorspelbaar zijn, waarom hebben ze er dan nooit wat aan gedaan? Ze zitten er al jaren... ik zie mij al bij een demo van videoprojectoren zitten: Sorry, we willen het graag demonstreren, maar we kunnen het niet optimaal laten zien, omdat de verlichting in de demoruimte niet uitkan...

We moeten ons dus zelf een voorstelling gaan zien te maken hoe het in een goede ruimte zou klinken. Dat kan alleen in de audiowereld...

Ach er kan nou eenmaal veel in audiodorp.

Maar in feite maak je wel de goeie vergelijking. We zaten een 'videoprojector' te beoordelen bij te veel 'omgevingslicht' en er zat een te zwak lampje in.

Maar niet getreurd want bij veel mensen thuis is de acoustiek op een andere manier beroerd. Koffietafeltjes, meubels half voor een speaker. Te weinig ruimte om de speaker heen in het algemeen, etc. etc.

Multifoon moet zich nou eenmaal behelpen met de locatie. Wat is er mooier dan een plek vlak naast een concertzaal waar dus regelmatig concertgangers door de ramen gluren.

Voor beter ruimtes kun je beyer naar de multifoon in het Alexandrium.

Verder had de uitleg een hoog gehalte aan 'audiofiel verantwoorde' redenaties.

Erg leuk dat verhaal over 250 Volt aan headroom in een voorversterker en dan onderuitgaan op een gebrek aan headroom in een eindtrapje. :)

Zonder gekheid, een cd speler geeft normaal gesproken altijd 2Veff (ca 2.85V max).

Meer signaal komt er gewoon niet uit.

Een eindversterker word doorgaans volledig uitgestuurd met een spanning van ergens tussen de 1 en de 3 volt afhankelijk van de versterking.

Die 247 Volt headroom zal vast wel ergens goed voor zijn.

Frank

Geplaatst door Zee:

Als ik het zo lees hebben jullie een leuke dag gehad!. De volgend keer probeer ik er ook weer bij te zijn.

Zelf ben ik de set ook weer aan het 'voorbereiden' op de winter dmv aanpassingen in de akoestiek, maar daarover later meer!

Heb je nu al iets met netsnoeren gedaan, of wacht je toch maar op Henno confused.gif

Andr

Ja Andre, ik heb er een drietal gemaakt!

En nu wil je weten wat de verschillen zijn? Ik weet het niet! Het is in elk geval niet slechter geworden naar ik meen.

Kom anders maar weer eens luister en neem dan de XTC en wat ander slangenspul voor mee, dan kunnen we wat experimenteren.

Ik kom graag ook nog eens naar je nieuwe eindtrappen luisteren.

Geplaatst door Zee:

Ja Andre, ik heb er een drietal gemaakt!

En nu wil je weten wat de verschillen zijn?  Ik weet het niet!  Het is in elk geval niet slechter geworden naar ik meen.

Kom anders maar weer eens luister en neem dan de XTC en wat ander slangenspul voor mee, dan kunnen we wat experimenteren.

Ik kom graag ook nog eens naar je nieuwe eindtrappen luisteren.

Lijkt me leuk om je nieuwe speakers eens te horen :)

Ik heb nu vakantie, dus er zijn genoeg mogelijkheden.

Aan de xtc slangen heb je niet zoveel vanwege die gedraaide aansluiting op de Krell's.

Zit op je Sony cdspeler nu wel een verwisselbaar snoer?

Je speakerkabels zijn al snel, mijn Crescendo geeft misschien nog meer grip.

Andr

Geplaatst door Zee:

Ja, de sony heeft een normaal Euro chasis deel, dus daar kunnen we van alles op proberen.

Speaker kabels kunnen we ook proberen. Interlinks wordt waarschijnlijk wat lastiger, tenzij je een paar van een meter of 5 hebt liggen.

Da's meer dan genoeg om te testen denk ik :)

Interlinks heb ik niet met die lengte en verder zou ik nog Masterbase blokjes onder je cdspeler kunnen zetten, al denk ik dat het in die kast niet zoveel uit zal maken.

Andr

Heeft iemand Benny Cabel al een linkje gestuurd? En dan bedoel ik geen interlinkje want die heeft ie waarschijnlijk zat.

Het viel me trouwens op dat er bij Multifoon "onder ons" niet over kabels werd gekletst. En eigenlijk ook niet over elektronika. Ja, dat het vermogen van de eindversterker ontoereikend was. Zijn dan toch speakers en luisterruimte allesbepalend en andere variabelen maar marginaal van invloed?