Jitze Posted 11 maart 2003 Report Share Posted 11 maart 2003 Geplaatst door Henno Appel: Je leest ook niet altijd positieve verhalen over de Linn LP12, maar ik vermoed dat dat komt omdat ze dan een "oudje" hebben gehoord. In de 30 jaar dat dat ding bestaat zijn er behoorlijk veel modificatie's doorgevoerd, waarbij de Cirkus lagering en Lingo voeding wel als grootste klankverbeteraars beschouwd mogen worden, tenminste, volgens de kenners. Een oude en nieuwere Linn zijn 2 totaal verschillende spelers volgens hen. De meeste kritiek op deze speler, komt erop neer dat de verbeteringen geen gelijke tred hebben gehouden met de prijs. Veelal kun je dan ook lezen dat deze speler zeker aantrekkelijk kan zijn, maar altijd tweedehands en tegen een beduidend lagere prijs.................. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 11 maart 2003 Report Share Posted 11 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 11 maart 2003 Report Share Posted 11 maart 2003 Daar gaan we weer... Amen. Groeten, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 11 maart 2003 Report Share Posted 11 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 maart 2003 Author Report Share Posted 11 maart 2003 Geplaatst door dick jansen: Beste Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 12 maart 2003 Report Share Posted 12 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 maart 2003 Author Report Share Posted 12 maart 2003 Geplaatst door Arjen de Goeij: Ohjee, zie ik hier plots een buitje hangen? Sony SCD-555ES, DVP-S9000ES en MIT kabels, ja dat zou heel goed kunnen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 maart 2003 Report Share Posted 12 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 13 maart 2003 Report Share Posted 13 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 maart 2003 Report Share Posted 13 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 13 maart 2003 Author Report Share Posted 13 maart 2003 Geplaatst door Duck-Twacy: Ha ha, tis nog maar de vraag wie er zondag nat wordt Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 maart 2003 Report Share Posted 13 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Even terug naar de set van Jitze, Gisteravond was ik daar, en heb deze vrij uitgebreid kunnen beluisteren. Mijn mening (oorspronkelijke configuratie): - Laag: wat rommelig, komt waarschijnlijk door de ruimte. - Hoog: op Gemod. Jadis in eerste instantie vrij scherp, na een paar uur veel beter. Op Platenspeler met buizentrap, een klein beetje op de achtergrond, maar wel heel mooi. - Plaatsing en focus. De set plaatst mooi, ook de diepte en ruimt wordt mooi weergegeven. Maar de focusering is wat erg groot. De instrumenten zijn wel 1 m groot. Dit op de buizenphono. Al met al klinkt het zeker niet onplzerig, al zou ik aan de acoustiek gaan werken. Hiermee is m.i. de meeste vooruitgang te halen. M.b.t. de Jadis denk ik dat deze veel vooruitgang heeft geboekt. Ik denk wel dat hij nog wat moet inspelen. In het begin (apparaat koud, en net gemod.) was het hoog nogal voorzien van een scherpe rand. Later zwakte dit al tot een een klein scherp randje. Ik denk dat het nog beter wordt, de komende weken. We hebben ook gedraaid met de Array phonopre, maar daar kan Jitze beter wat van zeggen. Ik vond deze nogal wat dynamischer en natuurlijker klinken dan bovengenoemde. Een tipje van de Sluier: Jitze vond dit: "eindelijk weer eens een begerenswaardig apparaat". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Waaruit bestond de modificatie van de Jadis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 ik vraag jou helemaal niets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 3 april 2003 Author Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door jopie:ik vraag jou helemaal niets. Je bent weer z Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 gaat u gang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door Hans:Waaruit bestond de modificatie van de Jadis? nieuwe klok, TriChord, mute torren er uit, heeft nu een dag onafgebroken gespeeld en klaart erg veel op. Dit is beslist de moeite geweest. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: We hebben ook gedraaid met de Array phonopre, maar daar kan Jitze beter wat van zeggen. Ik vond deze nogal wat dynamischer en natuurlijker klinken dan bovengenoemde. Een tipje van de Sluier: Jitze vond dit: "eindelijk weer eens een begerenswaardig apparaat". Inderdaad een apparaat hetwelk erg weinig tot niets te zeuren geeft, of het zou de prijs moeten worden............. Begreep dat de kans groot is dat de phonotrap in productie gaat, is absoluut de moeite waard te beluisteren......... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 maar jitze een jadis van 19oo euro HOEF je toch niet te restaureren, dat moet toch gewoon helemaal goed klinken, and beside, ken ik hem erg goed en vind ik er zodanig als ongerestaureerd product niets mis mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 denk dat je de [link] mist HENK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 volgens mij ben jij de gehele dag een swingend project. alaaaa edwin rutten???????????? pada pada piew piedie poedoe Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 ik doe er erg mijn best voor, maar of het lukt, mijn dame zegt dat ik absoluut NIET kan dansen.. gelukkig maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door Ome Henk: Maar jopie toch, sommigen hebben toch betere oren Toch er zijn erbij die hebben oren ,,,,,,,,, die horen zelfs wat voor hout de klank heeft (hhmmm,,die snap ik zelf niet eens) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts