Jump to content

Een leuke avond bij Jitze

SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Henno Appel:

Je leest ook niet altijd positieve verhalen over de Linn LP12, maar ik vermoed dat dat komt omdat ze dan een "oudje" hebben gehoord. In de 30 jaar dat dat ding bestaat zijn er behoorlijk veel modificatie's doorgevoerd, waarbij de Cirkus lagering en Lingo voeding wel als grootste klankverbeteraars beschouwd mogen worden, tenminste, volgens de kenners. Een oude en nieuwere Linn zijn 2 totaal verschillende spelers volgens hen.    :rolleyes:

De meeste kritiek op deze speler, komt erop neer dat de verbeteringen geen gelijke tred hebben gehouden met de prijs.

Veelal kun je dan ook lezen dat deze speler zeker aantrekkelijk kan zijn, maar altijd tweedehands en tegen een beduidend lagere prijs..................

Groet Jitze

Geplaatst door Arjen de Goeij:

Ohjee, zie ik hier plots een buitje hangen?     :D

Sony SCD-555ES, DVP-S9000ES en MIT kabels, ja dat zou heel goed kunnen :Dcool.gif

Andr

• 3 weeks later...

Even terug naar de set van Jitze,

Gisteravond was ik daar, en heb deze vrij uitgebreid kunnen beluisteren.

Mijn mening (oorspronkelijke configuratie):

- Laag:

wat rommelig, komt waarschijnlijk door de ruimte.

- Hoog:

op Gemod. Jadis in eerste instantie vrij scherp, na een paar uur veel beter.

Op Platenspeler met buizentrap, een klein beetje op de achtergrond, maar wel heel mooi.

- Plaatsing en focus.

De set plaatst mooi, ook de diepte en ruimt wordt mooi weergegeven. Maar de focusering is wat erg groot. De instrumenten zijn wel 1 m groot. Dit op de buizenphono.

Al met al klinkt het zeker niet onplzerig, al zou ik aan de acoustiek gaan werken. Hiermee is m.i. de meeste vooruitgang te halen.

M.b.t. de Jadis denk ik dat deze veel vooruitgang heeft geboekt. Ik denk wel dat hij nog wat moet inspelen. In het begin (apparaat koud, en net gemod.) was het hoog nogal voorzien van een scherpe rand. Later zwakte dit al tot een een klein scherp randje. Ik denk dat het nog beter wordt, de komende weken.

We hebben ook gedraaid met de Array phonopre, maar daar kan Jitze beter wat van zeggen. Ik vond deze nogal wat dynamischer en natuurlijker klinken dan bovengenoemde.

Een tipje van de Sluier:

Jitze vond dit:

"eindelijk weer eens een begerenswaardig apparaat".

:)

Geplaatst door Hans:

Waaruit bestond de modificatie van de Jadis?

:rolleyes:

nieuwe klok, TriChord, mute torren er uit, heeft nu een dag onafgebroken gespeeld en klaart erg veel op.

Dit is beslist de moeite geweest.

Groet Jitze

Geplaatst door Hans van Liempd:

We hebben ook gedraaid met de Array phonopre, maar daar kan Jitze beter wat van zeggen. Ik vond deze nogal wat dynamischer en natuurlijker klinken dan bovengenoemde.

Een tipje van de Sluier:

Jitze vond dit:

"eindelijk weer eens een begerenswaardig apparaat".

:)

Inderdaad een apparaat hetwelk erg weinig tot niets te zeuren geeft, of het zou de prijs moeten worden.............

Begreep dat de kans groot is dat de phonotrap in productie gaat, is absoluut de moeite waard te beluisteren.........

Groet Jitze :)