WanFie Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Nou jij Andre.....!! Zet 'm op... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Hai, Leuk verhaal, maar toch zo'n groot verschil tussen twee top spelers dan vraag ik me toch af of er met een iets niet mis is. Overigens ben ik nog het meest nieuwsgierig naar die Klipsch - moet ik toch ooit eens gaan beluisteren. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 Geplaatst door jopie:maar jitze een jadis van 19oo euro HOEF je toch niet te restaureren, dat moet toch gewoon helemaal goed klinken, and beside, ken ik hem erg goed en vind ik er zodanig als ongerestaureerd product niets mis mee. Ach Jopie ,sommige lui vinden het vernietigen van kapitaal nou eenmaal leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Even terug naar de set van Jitze, - Plaatsing en focus. De set plaatst mooi, ook de diepte en ruimt wordt mooi weergegeven. Maar de focusering is wat erg groot. De instrumenten zijn wel 1 m groot. Dit op de buizenphono. Groot? 1m is voor b.v. een cello,bas,piano,harp,eccetra erg klein. Er is dus geen verschil in afmeting van de verschillende instrumenten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 Pietje, ook een contrabas produceerd hoofdzakelijk geluid ter plaatse waar je de snaren aanraakt. Dit is natuurlijk klein. Bovendien wordt dit instrument meestal met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 Hans Als een contrabas zo wordt opgenomen, dan krijg je dus een monosignaal. Laat dat nou net mijn bezwaar zijn tegen heel veel moderne opnames: ze bestaan uit een verzameling monosignalen zonder acoustische informatie. Een piano die met twee microfoons is opgenomen hoeft geen 4 meter breed te klinken. Dat wordt er van gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: ook een contrabas produceerd hoofdzakelijk geluid ter plaatse waar je de snaren aanraakt. Dit is natuurlijk klein. Bovendien wordt dit instrument meestal met Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 kermit begrijpt 't wel...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 april 2003 Author Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:kermit begrijpt 't wel...... Nu de rest nog Ik zag in de Doelen dat op een contrabas de microfoon losjes meebewoog, hij zat zeg maar direct onder de snaren op de brug. Ton Roos speelde z'n sax voor een microfoon op statief, de beweging van de sax was goed te horen via de speakers in de zaal en ik zat zo dicht bij dat ik de sax zowel direct als via de speakers kon horen, da's best hinderlijk, want het klinkt onnatuurlijk. Nu ben ik niet 100% thuis in de opnametechniek, maar de contrabas zal in dit geval toch wel een vaste plek in het beeld hebben, nl. daar waar de engineer hem wil hebben..... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Kost dat, zo'n TriChord klok ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 9 april 2003 Author Report Share Posted 9 april 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Kost dat, zo'n TriChord klok ? Paul. Maak je borst maar nat..... Trichord Wil je het "goed" doen, dan heb je ook een voedinkje nodig, ik vind de prijzen niet erg realitisch als ik even snel naar de componenten kijk, vooral de voedinkjes zijn duur..... Maar ja, de ware audiofiel heeft het er voor over he.... Merk op dat in de lijst met "behandelde" cdspelers ML, Krell, Jadis en Wadia niet voor komen. Ik denk dat ik ook maar zo'n handeltje ga beginnen, dan kan ik over een paar jaar in een audiofiele villa wonen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Kom je dus op 270 pond ofzo, voor klok 3 + beste voeding, is dus ongeveer € 400,00. I'd say, O U T R A G E O U S !! Dat stukkie board met een paar onderdelen is echt niet zo'n waanzinnig bedrag waard. Er is toch ook een klok van Guido Tent -als ik me niet vergis- die een stukkie goedkoper is ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 april 2003 Report Share Posted 10 april 2003 En waarschijnlijk beter...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 10 april 2003 Report Share Posted 10 april 2003 You gotta be kiddin'? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 april 2003 Author Report Share Posted 10 april 2003 Kijk hier maar Erg betaalbaar en de schema's zitten er zelfs bij, zodat je het kunt dhz-en Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts