Jitze Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Jitze............ wat nou ???? Gelukkig, of zoals in dit geval misschien een beetje spijtig, ben ik niet in staat aan elke gril direct gevolg te geven. Zoals reeds aangegeven zal ik de Jadis niet direct de deur wijzen, wat er zeker gaat gebeuren is overleg met een aantal mensen die technisch meer kunnen en weten dan ik doe, te beginnen over het laag van de Jadis, kijken of we dit wat strakker kunnen krijgen. Je hebt dan ook kans dat ook midden en hoog hier wat schoner door worden. Nogmaals, zoals Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Hallo Jitze, Het is inderdaad nauwelijks een ramp te noemen dat een speler die zo'n tweeduizend oude guldentjes duurder is dan ook beter is. Daardoor wordt de Jadis nog lang niet slecht. Verder mijn complimenten, want er is toch wel enige moed voor nodig om net een CD-speler te hebben gekocht en dan te zeggen dat een andere beter is. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Dat het ruimtelijk beeld zo mooi is, is toch wel grappig (de gangbare wetten van slanke speakers met afgeronde hoeken, dome tweeters etc. wordt (werd) hier toch wel aardig aan de laars gelapt door de Heer Klipsch ) De heer klipsch heeft in zijn leven altijd geroepen : You cannot fool the Laws of Physics......... wie er iets aan z'n laars lapt, weet ik nog zo net niet. Hij is in elk geval niet helemaal voor niets, ook voor z'n werk op het gebied van luidsprekers, opgenomen in Engineering Science Hall of Fame. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Ik vind het toch wel opvallend dat nu het eind van het CD tijdperk nadert, er eindelijk spelers opduiken die zeer dicht het niveau benaderen van een zeer goede draaitafel. Zelf heb ik een ongelofelijk goede ervaring met de loopwerk/DAC combi van 47 Labs. Als ik de reviews lees dan moet de Northstar tot ongeveer hetzelfde in staat zijn. Het is echt zeer jammer dat er nu pas produkten op dit niveau komen. Opvallend vind ik dat de Northstar dit bereikt door een uitgebreid gebruik van nieuwe technieken en de 47 Labs door een zeer minimalistische opbouw. Er zijn meerdere wegen naar Rome. Het lijkt mij echt zeer intressant deze produkten eens naast elkaar te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 oude guldentjes Als je in eerste instantie naar het prijsverschil kijkt tussen de Jadis en de Northstar denk je van "nou, zo groot is dat verschil niet", maar dat is meer een erfenis van de overgang naar de euro. Het prijsverschil is omgerekend idd bijna 2000 oude guldens en daar mag je natuurlijk wel wat voor verwachten. Alle waar is (vaak) naar z'n geld, en hoewel sommigen beweren dat deze regel niet van toepassing is in de hifi-wereld ("alle CD-spelers/versterkers klinken hetzelfde"), blijkt dit toch wel weer op te gaan. Aan de andere kant zou ik het wel reuze interessant hebben gevonden wanneer bijv. Erik Klijnsmit met zijn Harman Kardon ook bij Jitze aanwezig was geweest, want waar hij bij Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 maart 2003 Author Report Share Posted 10 maart 2003 Hoeveel zegt het eigenlijk dat Erik geen verschillen hoort, heel weinig denk ik. Bij de andere opnames was het weldegelijk goed te horen, dat Erik dat meteen vergeet is zijn zaak, ik maal er niet om. Het zou wel kunnen dat met Jitze's set een verschil in dynamiek beter tot uiting komt, omdat hij heel gewillige speakers heeft. Voor de rest blijft het gissen hoe iemand precies luistert, de verschillen zijn er nu eenmaal en ik hoor ze goed, een ander hoort hetzelfde misschien helemaal niet. Dat zegt dan iets over die ander en niet over de apparatuur. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Geplaatst door Puur:Ik vind het toch wel opvallend dat nu het eind van het CD tijdperk nadert, er eindelijk spelers opduiken die zeer dicht het niveau benaderen van een zeer goede draaitafel. . iets vergelijkbaars is ook gebeurd met de LP, ontwikkelingen zijn doorgegaan, terwijl het medium een zeer bescheiden rol speelt. Ben er overigens wel vreselijk gelukkig mee, komt het luisterplezier alleen maar ten goede. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Geplaatst door Jitze: iets vergelijkbaars is ook gebeurd met de LP, ontwikkelingen zijn doorgegaan, terwijl het medium een zeer bescheiden rol speelt. Groet Jitze Dat is ook zo. Ik moet daarom nog steeds lachen om het "afbranden van vinyl" wat Don v/d Deijl altijd zo graag deed op hifi.nl. Tsja, niet zo raar als je draaitafelreferentie een oude Akai APD33 met bijpassend Hema element is. En als klap op de vuurpijl nog beweren dat dat ding "Direct Drive" is, "v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Hoeveel zegt het eigenlijk dat Erik geen verschillen hoort, heel weinig denk ik.Bij de andere opnames was het weldegelijk goed te horen, dat Erik dat meteen vergeet is zijn zaak, ik maal er niet om. Ik vind dat zoiets eigenlijk voor eens en altijd de wereld uitgeholpen moet worden, anders blijf je altijd "geouwehoer" op de forums houden in de toekomst. Ik bedoel, over 3 weken komt er een nieuweling die vraagt "welke CD-speler moet ik kopen?", en vervolgens begint de hele "oorlog" tussen diegenen die zeggen dat er geen verschillen zijn en omgekeerd weer opnieuw. Maar ach, laat maar ook, 't is altijd wel vermakelijk om te lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 maart 2003 Author Report Share Posted 10 maart 2003 Geplaatst door Henno Appel: Ik vind dat zoiets eigenlijk voor eens en altijd de wereld uitgeholpen moet worden, anders blijf je altijd "geouwehoer" op de forums houden in de toekomst. Ik bedoel, over 3 weken komt er een nieuweling die vraagt "welke CD-speler moet ik kopen?", en vervolgens begint de hele "oorlog" tussen diegenen die zeggen dat er geen verschillen zijn en omgekeerd weer opnieuw. Maar ach, laat maar ook, 't is altijd wel vermakelijk om te lezen. Het was de bedoeling om die test nog eens op een goede manier over te doen, maar ik kan me ook wel voorstellen dat Erik daar geen brood in ziet en ik heb intussen genoeg cdspelers de revu zien passeren die weldegelijk "anders" klinken. Ik vind het de discussie eigenlijk niet waard en ik wil dat hoofdstuk afsluiten. Jammer van het in de toekomst ontbrekende vermaak Henno Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 "Hoeveel zegt het eigenlijk dat Erik geen verschillen hoort, heel weinig denk ik. Bij de andere opnames was het weldegelijk goed te horen, dat Erik dat meteen vergeet is zijn zaak, ik maal er niet om." Zo was het niet helemaal Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Geplaatst door Ruud: Voor vermaak moet er meer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 maart 2003 Author Report Share Posted 10 maart 2003 Geplaatst door Kermit:"Hoeveel zegt het eigenlijk dat Erik geen verschillen hoort, heel weinig denk ik. Bij de andere opnames was het weldegelijk goed te horen, dat Erik dat meteen vergeet is zijn zaak, ik maal er niet om." Zo was het niet helemaal Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 maart 2003 Author Report Share Posted 10 maart 2003 Geplaatst door Henno Appel: Dat noemen ze publieksvermaak. In je Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 rustig jongens hoe meer recencies ik van andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Geplaatst door Ome Henk: je=ik Nagenoeg iedereen weet het, maar sommigen horen het niet. So what bij de quad van kermit hoorde ik wel verschil. maar dat was op mijn eigen set met goede interlinks. dus vandaar dat ik weer begin te twijfelen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Geplaatst door Ome Henk: Dan leen je die quad toch nog eens nee ,want ik wil ook nog wat andere spelers horen ,voordat ik wat anders koop . btw ;die cd la van die quad vindt ik niks . wat een herrie maakt dat ding als hij dicht gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 meerdere spelers ook het gaat niet alleen om andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:rustig jongens hoe meer recencies ik van andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 maart 2003 Author Report Share Posted 11 maart 2003 Geplaatst door picoso: Misschien toch nog een sessie in Groningen...? Het lijkt bijna op een smeekbede ...... Ik wil best een keer naar Groningen gaan om jouw versie van "neutraal" eens te kunnen horen Waarom Erik nu weer twijfelt snap ik niet helemaal, interlinks deden er toch niet toe Doe eens een voorstel, zou ik zeggen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 11 maart 2003 Report Share Posted 11 maart 2003 Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 11 maart 2003 Report Share Posted 11 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 maart 2003 Author Report Share Posted 11 maart 2003 Geplaatst door pietje bell:Erik Hahaha Een operatie lijkt mij effektiever Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts