SpeedyAndr Posted 23 november 2003 Report Share Posted 23 november 2003 Ik heb hier al contact over gehad met de importeur en die kon zo'n ingreep iig niet zelf uitvoeren. Wel zou ik me kunnen voorstellen dat een bekend bedrijf dit zou mogen doen, maar aan de andere kant ken ik nog niemand die het nodig vond om z'n NS192 te laten modificeren .... De nood lijkt mij dan ook niet erg hoog. Henk en Ruud hebben beide een draaitafel en ondervinden kennelijk ook geen hinder van scherpte o.i.d. bij de NS192. Ruud heeft nu de Jadis er naast kunnen horen, heeft hij er nu opeens wel hinder van, of valt het erg mee? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 november 2003 Report Share Posted 23 november 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 23 november 2003 Report Share Posted 23 november 2003 Als ik het zelf zou doen, dan weet ik zeker dat ik de garantie verspeel. Maar als het niet al te veel werk is, dan kan de prijs bij jou wel meevallen Doe eens een voorstel zou ik zeggen, dan vraag ik wel of de importeur in dat geval garantie blijft geven Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 23 november 2003 Report Share Posted 23 november 2003 van modden word ie aleen anders . en als je hersens dat vertalen naar BETER , dan heb je waar voor je geld . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 november 2003 Report Share Posted 23 november 2003 van modden word ie aleen anders .en als je hersens dat vertalen naar BETER , dan heb je waar voor je geld . Beste Eric, Schei alsjeblieft toch eens uit met je scpetische gedoe. We weten jou mening inmiddels wel. Je hebt gewoon een aantal feiten Eric. -(een van de voorbeelden) In massa productie is verschil tussen 10 elco's van 0,80 Eur en 10 van 3,00 Euro per stuk enorm. Je kunt het de fabrikanten niet kwalijk nemen dat ze niet tot het uiterste gaan. Met modificeren verander je (meestal) niets aan het ontwerp. Wie ben ik om te denken dat ik dat wel even beter kan dan de top ingenieurs van bijv. NS. Wat je wel doet is dit ontwerp tot het uiterste trekken met de allerbeste componenten. Wanneer je bijv. een opamp vervangd, komt dit op hetzelfde neer als een compleet nieuwe eind of voortrap in je systeem zetten. DC koppelcap's (elco's althans) hebben gewoon een hoorbare, meetbare en bewezen vervorming met hogere harmonsiche met ac signalen. Wanneer je deze vervangd voor bijv blackgates in super E cap congig. is dat gewoon een dijk van een verschil. Ik ben zelf zo nuchter als wat. en ik modificeer ook nuchter. De dingen die ik doe zijn dingen die ik en elke boerenlul horen, en als beter ervaren. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 23 november 2003 Report Share Posted 23 november 2003 Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 -(een van de voorbeelden) In massa productie is verschil tussen 10 elco's van 0,80 Eur en 10 van 3,00 Euro per stuk enorm. Je kunt het de fabrikanten niet kwalijk nemen dat ze niet tot het uiterste gaan. Groeten, Bas Alhoewel............... Als je naar de prijzen van een aantal apparaten kijkt - neem de NS of mijn Jadis als voorbeeld - heb ik er persoonlijk toch wel enige moeite mee dat er in het geheel geen poging wordt gedaan. Commercieel is het niet aantrekkelijk om dingen goed te doen, je kunt dan niet heel erg makkelijk een duurder - net iets beter - model in de lijn schuiven. Zelfs al koop je een absoluut topmodel is er nog steeds gebouwd met allerlei - voordelige - standaardcomponenten, zie de gebruikte klokken als voorbeeld. Ik krijg af en toe het gevoel dat we domweg belazerd worden. Volstrekt onbegrijpelijk is het ook dat de gevestigde audiopers aan dit verschijnsel geen aandacht besteed, voor informatie over allerlei mods ben je vooral aangewezen op allerlei DIY sites en een enkele producent van dit soort zaken als Trichord en LC. En dan nogmaals, ik begrijp al dat gedoe over de garantie echt niet, hoeveel machines vertonen binnen de garantie tijd problemen, wel eens meegemaakt dat een laser het vroegtijdig opgaf, bij goedkopemodellen wel er wel eens een fout in het loopwerk optreden, de uitval ligt ergens rond de 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 -(een van de voorbeelden) In massa productie is verschil tussen 10 elco's van 0,80 Eur en 10 van 3,00 Euro per stuk enorm. Je kunt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 hahahahhaha Zag mijn Crown sig. voorbij flitsen en kreeg ineens een ontzettend zieke gedachte .......Volgens mij ga je gewoon dood als je een Crown op het klipsch laag zet Nu weer ontopic Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Maarja waar zou men eerder voor kiezen.....Een vage betaalbare chinese bak met topbouw en topcomponenten.....of een jaren in faam levende highendfabrikant die een kwart ton durft te vragen, en nog niet alles heeft gedaan om het uiterste eruit te halen. Ik ben echter al enige jaren genezen...... Groeten, Bas Zolang een grote groep niet echt bezig is met muziek, maar status verwerft door de aanschaf van een de hemel in geprezen merk, zal dit verschijnsel niet afnemen. Kortgeleden heb ik mee mogen maken dat een ML combinatie liet horen niet uit de voeten te kunnen met een Heresy, een veel gemakkelijker aan te sturen speaker is nauwelijks te vinden, de speaker werd bestempeld tot boosdoener........................................ Deze zaligverklaring van een aantal fabrikanten - die hier dankbaar gebruik van maken - is volstrekt onbegrijpelijk. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Maarja waar zou men eerder voor kiezen.....Een vage betaalbare chinese bak met topbouw en topcomponenten.....of een jaren in faam levende highendfabrikant die een kwart ton durft te vragen, en nog niet alles heeft gedaan om het uiterste eruit te halen. Ik ben echter al enige jaren genezen...... Groeten, Bas Zolang een grote groep niet echt bezig is met muziek, maar status verwerft door de aanschaf van een de hemel in geprezen merk, zal dit verschijnsel niet afnemen. Kortgeleden heb ik mee mogen maken dat een ML combinatie liet horen niet uit de voeten te kunnen met een Heresy, een veel gemakkelijker aan te sturen speaker is nauwelijks te vinden, de speaker werd bestempeld tot boosdoener........................................ Deze zaligverklaring van een aantal fabrikanten - die hier dankbaar gebruik van maken - is volstrekt onbegrijpelijk. Groet Jitze Beste Jitze, Inderdaad! Wat jij daar zegt herken ik uit duizende!. Een bepaald (zogenaamd) statement product is wereldweid bestempeld als absolute topklasse Referentie (neem Avalon, ML etc.) Dus bij voorbaat wordt die al opzij gezet als eventuele zwakke schakel. Alle bladen en hoge audio (idioot) pieffen zeggen unaniem dat dit de referentie is, dus is het dat ook!. Not for me. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
sukkel Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Niets moet, maar je begon (of eindigde) er zelf mee. Zou trouwens niet weten wat het betekent (maar dat is een vrij zinloze discussie). Een paar La Scala's lijkt me best wel wat, maar die dingen zijn zo verdomd duur tegenwoordig (prijzen zijn een paar jaar geleden verdubbeld, of ze hebben het getal laten staan en er alleen een euro teken voorgezet). Als je de prijzen van de Heritagelijn van Klipsch op dit moment beschouwd, en die van 2 jaar geleden is er inderdaad een enorme sprong gemaakt. Klipsch heeft jarenlang deze speakers gebouwd als een soort hommage aan het verleden, aan Paul Klipsch, en is hiermee weinig commercieel aan de slag gebleven. Nadat een leverancier stopte met de productie van de ouwe vertrouwde units, moest er iets gebeuren. Er is in eerste instantie overwogen om er maar gewoon mee te stoppen, echter protesten vanuit de gehele wereld hebben dit voorkomen. Besloten is er dus mee door te gaan, echter niet meer als een soort promotioneel artikel, wel als een commercieel product, dit heeft geleid tot een herberekening, met als gevolg een fors hoger prijskaartje................ Echter in vergelijk met andere " top " speakers vind ik het nog wel redelijk meevallen, heb toch meegemaakt dat deze speakers werden ingeruild voor heel wat duurdere soortgenoten. Gelukkig is de prijs van de kleinste - Heresy - heel erg redelijk gebleven. Groet Jitze je komt bij mij over als een paard met oogkleppen met het blik op maar een ding. klipsch. wat vind jij nog meer goede luidsprekers? of zijn die er niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Wat een buitengewoon onbehoorlijke reactie van een newbie. Alhoewel je zult hier al wel langer rondwandelen. Eens even je IP traceren en matchen...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 je komt bij mij over als een paard met oogkleppen met het blik op maar een ding. klipsch. wat vind jij nog meer goede luidsprekers? of zijn die er niet Een paard met oogkleppen kan ik mezelf niet vinden, mooi dier dat wel, ook hier heb ik een duidelijke - persoonlijke - voorkeur, ik vind het Friese paard het mooiste ter wereld.............. Ik heb ook op het vlak van speakers een uitgesproken voorkeur, Klipsch is mijn merk, en hiermee bedoel ik de Heritage lijn, ook al heb ik mijn eigen Heresy's enigszins gemodificeerd. Deze voorkeur is gestoeld op het gegeven dat deze speakers een hoog rendement koppelen aan een prettig impedantieverloop, met als gevolg een bijzonder dynamisch en gedetailleerd geluid. De vorm in deze ontwerpen van Paul Klipsch volgt de functie, er is niets gedaan om ze er aantrekkelijker uit te laten zien, ten koste van de prestaties. Daarnaast kun je volstaan met een simpele - wel goede - versterker, hetwelk je een vermogen kan besparen, op dit moment draai ik met een setje mono blokjes met de 6B4G = 2A3 Push Pull, zal hooguit een watt of 7 leveren, dit blijkt voldoende te zijn. Ben nog geen andere speaker tegengekomen die dit ook kan, sta beslist open voor andere geluiden............................ Overigens welke speakers lopen al zo vreselijk lang mee zonder echt ingrijpend te zijn " verbeterd " ? Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 van modden word ie aleen anders .en als je hersens dat vertalen naar BETER , dan heb je waar voor je geld . Beste Eric, Schei alsjeblieft toch eens uit met je scpetische gedoe. We weten jou mening inmiddels wel. Je hebt gewoon een aantal feiten Eric. -(een van de voorbeelden) In massa productie is verschil tussen 10 elco's van 0,80 Eur en 10 van 3,00 Euro per stuk enorm. Je kunt het de fabrikanten niet kwalijk nemen dat ze niet tot het uiterste gaan. Met modificeren verander je (meestal) niets aan het ontwerp. Wie ben ik om te denken dat ik dat wel even beter kan dan de top ingenieurs van bijv. NS. Wat je wel doet is dit ontwerp tot het uiterste trekken met de allerbeste componenten. Wanneer je bijv. een opamp vervangd, komt dit op hetzelfde neer als een compleet nieuwe eind of voortrap in je systeem zetten. DC koppelcap's (elco's althans) hebben gewoon een hoorbare, meetbare en bewezen vervorming met hogere harmonsiche met ac signalen. Wanneer je deze vervangd voor bijv blackgates in super E cap congig. is dat gewoon een dijk van een verschil. Ik ben zelf zo nuchter als wat. en ik modificeer ook nuchter. De dingen die ik doe zijn dingen die ik en elke boerenlul horen, en als beter ervaren. Groeten, Bas beste bas . als ik bij wadia of bij northstar werk , DAN PROP IK TOCH ZEKER WEL VAN DIE BLACKGATES IN DE SPELER OF NIET . ze vragen gruwelijk veel geld voor die spelers , en ze klinken niks beter dan een sony of hk van 300 euro . ze moeten zich dood schamen . ik heb genoeg cdspeler vergelijkingen gedaan (en al dan wel of geen verschil gehoord ) om te zeggen dat de verschillen zo klein zijn , dat je nauwelijks kunt praten van een verbetering of verslechtering. en ga je dan modden , lijkt het mij ook moeilijk om het te zeggen . ieder voordeel hep zijn nadeel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Haha., lekkere discussie weer. Paarden zijn edele dieren, je kan met slechter vergeleken worden. En die oogkleppen ziten er meestal op zodat ze niet afgeleid worden door allerlei niet relevante zaken Btw, nu er toch lekker offtopic wordt gediscuzeurd (over afleiden gesproken), hier een CD speler met black gates (tegen 100 euro meerprijs). Mooi apparaat wel, zeker voor dat geld. (oeps pic was te groot, klikbaar gemaakt) http://www.hifituning.de/CDP_Amalthea/cdp_amalthea.html Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat er hele grote verschillen zitten, tussen bv Panasonic of Black Gate in de voeding, misschien op andere plaatsen? Verwacht meer accentverschillen (maar wie ben ik). Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 (...) Waar ik mee zou kunnen leven en ook goed ken, zijn de Magnepans (alleen de grotere), de Master 3 en de Quad 63. Hierbij komt nou de grote Klipschhorn.(...) Beste Hans, Hoewel dit topic nu geloof ik niet meer over Klipsch gaat maar over Black Gates en modderen, wil ik je toch nog iets over deze speakers vragen. Of eigenlijk: iets over jou. Ik kan me, met veel moeite weliswaar, en nooit langer dan ca. 20 seconden achtereen, voorstellen waarom mensen van speakers als ESL 63 en Magnepan houden. Ik kan me, zonder enige moeite, indenken waarom mensen in vervoering raken van Klipsch hoorns. Vooral wanneer die mensen blazers of slagwerkers zijn. Maar ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat er mensen zijn die van de ESL 63 en/of Magnepan houden en tevens van de Klipsch hoorns. Klipsch hoorns zetten de instrumenten loepzuiver op hun plaats neer: hier wordt gedrumd... en hier staat iemand trompet te spelen. ESL 63 en/of Magnepan hebben geen hotspot, maar een hutspot. Een wazige mist van ijle klank. Klipsch hoorns laten een drumvel knallen. Dat raakt je ingewanden. En als er een breed beginaccoord op het klavier wordt aangeslagen, kijk je onwillekeurig op: Wie heeft hier een piano naar binnen gebracht? ESL 63 en/of Magnepan tekenen een flets, verkleind, ingelijst en in krimpfolie verpakt miniatuurtje van die werkelijkheid. Je weet wat er mee bedoeld werd, maar je kijkt er echt niet van op. Klipsch kleurt. So what? Doet de Tannoy dual concentric ook. Who cares? Die dingen l Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Soms Spido, dan krijg ik de indruk dat luisteren voor jouw vooral een fysieke belevenis is. Hoe meer het vibreert hoe lekkerder het is. Verder wel een leuke vraag voor Hans! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Het trillen van trommelvliesjes, hamertjes, aambeeldjes, stijgbeugeltjes en trilhaartjes is Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 ....hebben geen hotspot, maar een hutspot. Een wazige mist van ijle klank.... mij kun je opvegen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Het trillen van trommelvliesjes, hamertjes, aambeeldjes, stijgbeugeltjes en trilhaartjes is Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 november 2003 Author Report Share Posted 24 november 2003 (...) Waar ik mee zou kunnen leven en ook goed ken, zijn de Magnepans (alleen de grotere), de Master 3 en de Quad 63. Hierbij komt nou de grote Klipschhorn.(...) Beste Hans, Hoewel dit topic nu geloof ik niet meer over Klipsch gaat maar over Black Gates en modderen, wil ik je toch nog iets over deze speakers vragen. Of eigenlijk: iets over jou. Ik kan me, met veel moeite weliswaar, en nooit langer dan ca. 20 seconden achtereen, voorstellen waarom mensen van speakers als ESL 63 en Magnepan houden. Ik kan me, zonder enige moeite, indenken waarom mensen in vervoering raken van Klipsch hoorns. Vooral wanneer die mensen blazers of slagwerkers zijn. Maar ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat er mensen zijn die van de ESL 63 en/of Magnepan houden en tevens van de Klipsch hoorns. Klipsch hoorns zetten de instrumenten loepzuiver op hun plaats neer: hier wordt gedrumd... en hier staat iemand trompet te spelen. ESL 63 en/of Magnepan hebben geen hotspot, maar een hutspot. Een wazige mist van ijle klank. Klipsch hoorns laten een drumvel knallen. Dat raakt je ingewanden. En als er een breed beginaccoord op het klavier wordt aangeslagen, kijk je onwillekeurig op: Wie heeft hier een piano naar binnen gebracht? ESL 63 en/of Magnepan tekenen een flets, verkleind, ingelijst en in krimpfolie verpakt miniatuurtje van die werkelijkheid. Je weet wat er mee bedoeld werd, maar je kijkt er echt niet van op. Klipsch kleurt. So what? Doet de Tannoy dual concentric ook. Who cares? Die dingen l Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Beste Hans, Neem niet te gemakkelijk aan dat jij wel de ESL 63 en de Magnepans onder ideale condities hebt gehoord, en ik niet. Het zou best wel eens andersom kunnen zijn. Ik heb de ESL 63 geruime tijd kunnen beluisteren in een ideale opstelling, t.w. het akoestisch volledig geoptimaliseerde auditorium van 's werelds beroemdste luidsprekerfabrikant, in Zuid-Engeland. De ESL's werden aangestuurd door gigantische, professionele Denon A-klasse monoblocks. Ze stonden heel vrij opgesteld: het achterkantgeluid van de ESL's werd verstrooid langs een gebogen achterwand met diffractors. Ook aan het plafond en aan de zijmuren waren diffractors aangebracht. Om staande golven te elimineren waren bass-traps geplaatst. Bij deze gelegenheid kon ik de ESL's vergelijken met de nieuwste topproducten van de betreffende fabrikant. Onder deze condities vielen de ESL's me beslist mee! Er was niet eens zo heel veel verschil met de luidsprekers van de bedoelde fabrikant... afgezien van het basfundament. Dat ontbrak gewoonweg helemaal, en zelfs mannenstemmen leden daaronder. Eerdere kennismakingen met de ESL 63 - bij demonstraties door TransTec, in demoruimtes van hifi-zaken en in huiskamers - hadden een veel minder gunstige indruk achtergelaten. Ik kwam tot de slotsom dat de ESL 63 beslist heel aardig kan klinken - zo ongeveer als een goed ontworpen kleine dynamische luidspreker - wanneer hij in een geoptimaliseerd auditorium wordt geplaatst. Maar voor de huiskamer is hij eigenlijk niet geschikt. Vanwege die achterkant-output, die zich met een geringe vertraging mengt met de voorkant-output. Dan doet zo'n "goed ontworpen kleine dynamische luidspreker" 't in de huiskamer nog een stuk beter, qua plaatsing en basprestaties. Overigens studeer ik nog op je antwoord. Ik begrijp dat je vindt dat zowel de ESL als de Magnepan als de Klipsch hun kwaliteiten hebben en dat ze je daarom alledrie bevallen. Hmmm. Voor mij net zoiets als wanneer iemand zou zeggen dat hij Opel en Skoda prima auto's vindt, maar Lamborghini ook wel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Volgens mij wordt Spido een beetje doof. Erg he? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Tsja, hij doet me denken aan de Paus die uitspraken doet over sex: hij heeft wel gehoord dat het bestaat, heeft er geen ervaring mee, maar wel een uitgesproken mening. Daarbij heeft hij ook nog een paar enge trekjes die bij geloofsfanatici horen. Het verhaal van het bezoek aan Engeland kwam weer akelig gedetaileerd overeen met het verhaal van Klaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts