Jump to content

Schermresolutie

Alco
 Share

Welke schermresolutie gebruik je ?  

50 members have voted

1. 1. Welke schermresolutie gebruik je ?

• 800 x 600 pixels
      5
    • 1024 x 768 pixels
      29
    • 1152 x 864 pixels
      7

Recommended Posts

Ik draai al jaren op 1280 x 1024 op een Hansol 17" scherm. Dat draait ie op 85Hz. Heb ook nog een tijdje met 1600 x 1200 gedraaid (op 75Hz), maar dat vond ik toch net ff te klein. Wel nog iets overzichtelijker, maar 1280 x 1024 is wat dat betreft ook best te doen. Kleinere resoluties vind ik irritant. Op m'n stage stond een 19" (denk ik, kan ook 20 of 21" zijn) op 1024 x 760 of zoiets. En ook nog op 60Hz... Daar kan ik dus echt niet tegen. Heb 'm meteen verandert naar 1280 x 1024 op helaas maar 72Hz (hoger kan ie niet aan).

Ik werk ook met een notebook met een 15" TFT ,waarop ik met 1400x1050 draai.

Alleen wel vervelend dat ik bij Hear nog steeds een schuibalk onderin heb met het nieuwe forum :(

Het voordeel is dat ik zo meerdere applicaties open kan zetten naast elkaar, bijv. msn en internetbrowser, 2x word (of excel of pp).

Ga binnenkort over op linux met deze notebook, weet alleen niet of ik dan nog wel die resolutie kan draaien

Ik werk ook met een notebook met een 15" TFT ,waarop ik met 1400x1050 draai.

Alleen wel vervelend dat ik bij Hear nog steeds een schuibalk onderin heb met het nieuwe forum :(

Het voordeel is dat ik zo meerdere applicaties open kan zetten naast elkaar, bijv. msn en internetbrowser, 2x word (of excel of pp).

Ga binnenkort over op linux met deze notebook, weet alleen niet of ik dan nog wel die resolutie kan draaien

Moet je deze link gebruiken http://www.hear.nl/forums/index.php?act=idx

Als je niet via de home page binnen komt van hear.nl dan zijn de bericht vensters wel even breed als je vensters.

Via hear.nl krijg je die onzinnige blauwe randen erbij.

Groeten Simon

Ik gebruik 1280 x 1024 op een 19" crt scherm. (de aanbevolen resolutie dus)

Om op een 17" crt scherm hogere resoluties te draaien dan 1024*768 is onzinnig, omdat de fysieke resolutie (afhankelijke van dotpitch afstanden en afmetingen buis) nu eenmaal ook niet ongelimiteerd kan weergeven en dus het beeld geschaald wordt.

Ik gebruik 1280 x 1024 op een 19" crt scherm. (de aanbevolen resolutie dus)

Om op een 17" crt scherm hogere resoluties te draaien dan 1024*768 is onzinnig, omdat de fysieke resolutie (afhankelijke van dotpitch afstanden en afmetingen buis) nu eenmaal ook niet ongelimiteerd kan weergeven en dus het beeld geschaald wordt.

Dat zal best, maar het werkt wel fijner vind ik. Ik draai 1280 x 1024 op een 17" (thuis). Moet er niet aan denken om grotere resoluties te draaien. Wordt alles veel te lomp. Blijf je scrollen op internetpagina's, winamp en trillian bedekken dan je halve beeld... Nee dank je...

effe tussendoor.... (heeft nix met schermresolutie te maken)

Weet je wat me opvalt... op dit forum (ook op HiFi.nl) dat vrij vaak de woorden 'een' en 'en' door elkaar gehaald worden... :rolleyes:

Kortom, waar men 'een' bedoeld schrijft met 'en', of andersom...

't is maar 1 lettertje verschil, maar toch.... de betekenis is heel anders.

Ok, that's all....back ON-topic :D

Alco

effe tussendoor.... (heeft nix met schermresolutie te maken)

Weet je wat me opvalt... op dit forum (ook op HiFi.nl) dat vrij vaak de woorden 'een' en 'en' door elkaar gehaald worden... :rolleyes:

Kortom, waar men 'een' bedoeld schrijft met 'en', of andersom...

Alco

Om over grammaticafouten als -t of -d of -dt nog maar te zwijgen. Hoe vaak ik niet dingen als 'lachd' of 'heb gevraagt' o.i.d. heb zien staan op een forum als deze... :wacko::blink:

effe tussendoor....  (heeft nix met schermresolutie te maken)

Weet je wat me opvalt...  op dit forum (ook op HiFi.nl) dat vrij vaak de woorden 'een' en 'en' door elkaar gehaald worden... :rolleyes:

Kortom, waar men 'een' bedoeld schrijft met 'en',  of andersom...

Alco

Om over grammaticafouten als -t of -d of -dt nog maar te zwijgen. Hoe vaak ik niet dingen als 'lachd' of 'heb gevraagt' o.i.d. heb zien staan op een forum als deze... :wacko::blink:

Daar ben ik heel goed in!!! :D

Groeten Simon

Probeer het dan eens op 70 of 75 hz. Kan een stuk schelen. Overigens is het niet alleen je monitor maar kan het evengoed je videokaart zijn die de de kwaliteit bepaalt.

Zelf draai ik op 1024 x 768 / 75 Hz op een 17" IIyama Pro 17 en dat is vlijmscherp. 1152 x 864 gaat ook nog goed maar is voor de hele dag werken net iets te vermoeiend.

• 1 year later...
Er zijn ook mogelijkheden om een website aan elke resolutie aan te passen, maar dat is wel wat meer werk en de layout moet wel steeds eender blijven.

Dat zou helemaal ideaal zijn :)

Kan er me iemand uitleggen of een script toezenden hoe je je site zodanig kan aanpassen dat het uitzicht dezelfde blijft op verschillende resoluties? Ik werk op een scherm met resolutie 1024 - 768 maar zoals jullie zelf ook schrijven is dit niet mooi :angry: op een scherm met een hogere resolutie.

Thanks <_<