beunky Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 Ik gebruik een 17 inch Eizo lcd-scherm, een Flexscan L 557 en die bevalt perfect... is van september 2003, kan 1280 x 1024 aan (en daar draai ik hem dan ook op...), wil je een 19 inch Eizo dan kun je voor 500 euro al klaar zijn en dan heb je echt een supergoed scherm! En kunnen deze 19" Eizo's wel 1600 x 1200 draaien? 1280 x 1024 vind ik immers te groot... Ik heb werkelijk geen idee maar waarom zou je Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 wil je een 19 inch Eizo dan kun je voor 500 euro al klaar zijn en dan heb je echt een supergoed scherm! En kunnen deze 19" Eizo's wel 1600 x 1200 draaien? 1280 x 1024 vind ik immers te groot... Ik heb werkelijk geen idee maar waarom zou je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 Ik gebruik een 17 inch Eizo lcd-scherm, een Flexscan L 557 en die bevalt perfect... is van september 2003, kan 1280 x 1024 aan (en daar draai ik hem dan ook op...), wil je een 19 inch Eizo dan kun je voor 500 euro al klaar zijn en dan heb je echt een supergoed scherm! En kunnen deze 19" Eizo's wel 1600 x 1200 draaien? 1280 x 1024 vind ik immers te groot... Ik heb werkelijk geen idee maar waarom zou je Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 Ik gebruik een 17 inch Eizo lcd-scherm, een Flexscan L 557 en die bevalt perfect... is van september 2003, kan 1280 x 1024 aan (en daar draai ik hem dan ook op...), wil je een 19 inch Eizo dan kun je voor 500 euro al klaar zijn en dan heb je echt een supergoed scherm! En kunnen deze 19" Eizo's wel 1600 x 1200 draaien? 1280 x 1024 vind ik immers te groot... Ik heb werkelijk geen idee maar waarom zou je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 december 2005 Report Share Posted 3 december 2005 Sinds vanmiddag kijk ik naar een 1280x1024 resolutie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 december 2005 Report Share Posted 3 december 2005 Sinds vanmiddag kijk ik naar een 1280x1024 resolutie Op wat voor scherm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 december 2005 Report Share Posted 3 december 2005 Als je had opgelet had je het geweten Maar ik zal eens niet zo lullig zijn en vertellen dat het een Viewsonic VX912 (19") TFT is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 december 2005 Report Share Posted 3 december 2005 Als je had opgelet had je het geweten Maar ik zal eens niet zo lullig zijn en vertellen dat het een Viewsonic VX912 (19") TFT is Oh ja, ander topic idd... Blijf het jammer vinden van die 19" tft's, dat ze geen hogere resolutie aankunnen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 december 2005 Report Share Posted 7 december 2005 Sinds vanmiddag kijk ik naar een 1280x1024 resolutie Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 december 2005 Report Share Posted 7 december 2005 En anders kijk je toch ff naar wat inkoopacties, bijv. de Dell Ultrasharp 2405FPW voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacques bovijn Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Wel, dit is nu eens mijn vakgebied En ik sta verbaasd hoeveel onwetendheid er hier nog heerst. Voor een klassieke crt beeldbuis is de resolutie inderdaad naar eigen voorkeur te kiezen, en de maximum werkbare resolutie afhankelijk van de kwaliteit van het scherm (refresh rate en bandbreedte). Voor een TFT scherm ligt dit heel anders. Hier is eigenlijk maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Hoezo onwetendheid Jaques Ik lees niets nieuws in je tekst Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacques bovijn Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Uiteraard heb ik het niet over jou Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Uiteraard heb ik het niet over jou Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Ik zie nu (bij Philips in ieder geval) dat 20" schermen wel 4:3 zijn. Die hebben namelijk allemaal een resolutie van 1600 x 1200. Nou, schiet mij maar lek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 december 2005 Report Share Posted 23 december 2005 Ff dit topic omhoog schoppen... Ik moet vrij onverwacht wellicht toch binnenkort nog een nieuwe monitor. M'n huidige monitor heeft namelijk de laatste tijd (sind 1 a 2 weken) de neiging om heel lichtjes het beeldformaat te veranderen tijdens gebruik. Je ziet dan dat het beeld vanaf de rechterkant een fractie wordt ingedrukt (een paar milimeter tot maximaal een halve cm) en vervolgens weer in z'n normale stand terug keert. Het gebeurt niet altijd en als het gebeurt, dan gebeurt het ook heel onregelmatig. Soms een paar keer snel achter elkaar en soms maar 1 keer en dan een tijdje weer niet. Het wordt wel steeds erger (het gebeurt vaker en langer achter elkaar). Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Het zit 'm vermoedelijk wel in de monitor zelf (en niet in de videokaart bijvoorbeeld, want op m'n tv heb ik wel goed beeld). Het is ook geen loszittende kabel naar m'n computer (heb ik gecheckt). Dus ik ben bang (en een huisgenoot van mij denkt dat ook) dat m'n monitor terminaal is. Is eigenlijk alleen nog afwachten of het een lange, slopende ziekte wordt, of dat hij alleen nog ff de kerst en oud en nieuw wil halen en er vervolgens mee kapt... Ben dus al een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe monitor. Ik neig op het moment naar een 19" crt. Een tft is wel mooi, maar een 19" (wat ik qua formaat dan graag zou willen) vind ik maar niks, zoals ik al heb gezegd in dit topic. De resolutie is me te laag en ik vind het raar dat de verhouding 5:4 is en niet 4:3 zoals normaal. Dat laatste zal waarschijnlijk wel vrij snel wennen, maar die resolutie staat me tegen. Als het dan toch een tft zou worden, dan zou het dus een 17", of een 20" moeten worden. Een 17" lijkt dan de meest logische optie voor mij, aangezien een 20" me eigenlijk wat te duur is (vanaf zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 23 december 2005 Report Share Posted 23 december 2005 ik werk zelf nog met een eind 2000 19" Iiyama (vision master 451) en ik ben er absoluut te spreken over, werkt perfect, en op hoge verversingsfrequentie (85Hz op 1600x1200). philips is daarnaast kwa kwaliteit denk ik nog wel iets beter dan Iiyama, mijn zusje werkt nog steeds met een 15" philips (ding is onderhand al 9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 december 2005 Report Share Posted 23 december 2005 ik werk zelf nog met een eind 2000 19" Iiyama (vision master 451) en ik ben er absoluut te spreken over, werkt perfect, en op hoge verversingsfrequentie (85Hz op 1600x1200). philips is daarnaast kwa kwaliteit denk ik nog wel iets beter dan Iiyama, mijn zusje werkt nog steeds met een 15" philips (ding is onderhand al 9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 24 december 2005 Report Share Posted 24 december 2005 dat komt omdat een 17" een zichtbaar beeldformaat heeft wat groter is als de maat zelf, maar dat is geen 18" eerder is dat tussen de 17 en 17,5", het hoe en waarom weet ik ook niet. voor een nieuwe zou ik kijken naar de; Philips 109E50 samsung syncmaster 997mb belinea 10 60 75 Iiyama, heeft nog wel 19" CRT's, alleen is die niet echt zonder problemen volgens kieskeurig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 december 2005 Report Share Posted 24 december 2005 dat komt omdat een 17" een zichtbaar beeldformaat heeft wat groter is als de maat zelf, maar dat is geen 18"eerder is dat tussen de 17 en 17,5", het hoe en waarom weet ik ook niet. Ik heb net m'n broer ff z'n 17" tft laten opmeten en die is (zichtbare beelddiagonaal) 43cm. Dat is dus precies 17". Met andere woorden, een 19" crt is qua zichtbaar beeld (18") nog altijd groter... Overigens is een 17" tft dan wel weer groter dan een 17" crt (die ik nu heb), want mijn 17" crt is zichtbaar 16"... voor een nieuwe zou ik kijken naar de;Philips 109E50 samsung syncmaster 997mb belinea 10 60 75 Op die Belinea na waren dat ook de monitoren waar ik al naar gekeken had Samsung heeft trouwens ook nog een 997DF. Heb jij enig idee wat het verschil is tussen de DT en de MB? Op kieskeurig is daar niet veel over te vinden. Beiden lijken ze me wel goed. De DF vind ik qua uiterlijk wat mooier. Iiyama, heeft nog wel 19" CRT's, alleen is die niet echt zonder problemen volgens kieskeurig. Ja, op kieskeurig kijk ik meestal ook meteen ff als ik gebruikersreviews wil lezen. Iiyama komt daar idd niet zondermeer goed uit. Hetzelfde lees ik ook bij Philips trouwens. Ik blijf dus voorlopig nog neigen naar een Samsung... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 24 december 2005 Report Share Posted 24 december 2005 Op die Belinea na waren dat ook de monitoren waar ik al naar gekeken had Samsung heeft trouwens ook nog een 997DF. Heb jij enig idee wat het verschil is tussen de DT en de MB? Op kieskeurig is daar niet veel over te vinden. Beiden lijken ze me wel goed. De DF vind ik qua uiterlijk wat mooier. ik zou niet weten wat het verschil tussen die twee, heb er wel ff naar gekeken, maar onderhuids lijken ze me precies hetzelfde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 december 2005 Report Share Posted 24 december 2005 Op die Belinea na waren dat ook de monitoren waar ik al naar gekeken had Samsung heeft trouwens ook nog een 997DF. Heb jij enig idee wat het verschil is tussen de DT en de MB? Op kieskeurig is daar niet veel over te vinden. Beiden lijken ze me wel goed. De DF vind ik qua uiterlijk wat mooier. ik zou niet weten wat het verschil tussen die twee, heb er wel ff naar gekeken, maar onderhuids lijken ze me precies hetzelfde Qua prijs helaas niet. De DF is volgens pricewatch.tweakers.net iets duurder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts