Robbert D. Posted 23 november 2003 Report Share Posted 23 november 2003 Hallo, Ik ben op zoek naar een andere Subwoofer en kwam tijdens surfen op Duitse sites de JBL Northridge E150P en E250P tegen. Ik vind het mooie subwoofers om te zien maar ik heb er dus nog niet naar kunnen luisteren. Op het internet heb ik Duitse sites gevonden die zowel de E150P als ook zijn grotere broertje de E250P voor veel en veel minder te koop hebben staan dan de NL winkels vragen en ik overweeg er 1 te kopen, een E250P. Zijn er mensen die de speakers uit de JBL Northridge E serie kennen en dan bij voorkeur specifiek de subwoofers ? Ik ben erg benieuwd naar anderen hun mogelijke ervaringen/meningen. Alvast bedankt voor reactie's. Groeten, Robbert http://international.jbl.com/home/products...anguage=ENGLISH Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 23 november 2003 Report Share Posted 23 november 2003 ehm.... ik heb geen ervaring met deze serie..... maar het schijnt dat JBL wel respectabele subwoofers produceert......... dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert D. Posted 25 november 2003 Author Report Share Posted 25 november 2003 Dank je wel Groeten, Robbert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert D. Posted 6 december 2003 Author Report Share Posted 6 december 2003 Tsja ... kan ik nu dus zelf ervaringen op dit forum met anderen delen en mijn eigen vraag beantwoorden ... Op zich apart dat nog niemand hem gehoord heeft want ze staan volgens mij toch al wel her en der al in de winkels opgesteld .. o.a. bij de MM hebben ze ze staan ! Anyhow .. Ik heb hem nu in mijn bezit en ik kan wel zeggen dat hij het erg goed doet! Mooie zuivere, diepe en bijzonder krachtige bas. Niet alleen maar stom gedreun maar het voegt echt iets wezenlijks aan het geheel toe. Vooral bij Films waar ik hem voornamelijk voor heb gekocht vind ik het super. Het apparaat ziet er ook nog eens zeer OK uit dus dat is op zich ook niet verkeerd als het je woonkamer betreft Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee ... zeker voor de in Duitsland betaalde prijs Aanradertje/Toppertje Greetz, Robbert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 december 2003 Report Share Posted 7 december 2003 Op zich apart dat nog niemand hem gehoord heeft want ze staan volgens mij toch al wel her en der al in de winkels opgesteld .. o.a. bij de MM hebben ze ze staan ! Nou het verbaast mij niks dat nog niemand hier er ervaring mee heeft. Meestal wordt JBL gemeden als de pest. Of het moet de TiK-serie betreffen maar die is nogal aan de prijs en komt dus ook niet zo vaak ter sprake. JBL heeft een beetje een fout imago. Het imago van speakerbouwer die speakers bouwt die vooral erg hard kunnen, maar niet bijzonder mooi klinken. Standaard hebben ze een schel hoog, boemerige bas en weggedrukt midden... Volgens de kenners dan he... ;)Terecht of niet (ik vind van niet), maar dat imago hebben ze wel een beetje. Net als Magnat bijvoorbeeld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert D. Posted 8 december 2003 Author Report Share Posted 8 december 2003 Hoi, Bedankt voor je reactie !! Deze SUB klinkt in ieder geval erg goed ... ik ga meestal meer op het product zelf af dan slechts op de (merk) naam en reputatie ... In een test in een Duits blad kwam hij er ook als beste Sub-woofer uit ... vergeleken met o.a. de B&W 600 en nog 5 anderen .... Voor wat betreft de gehele Northridge lijn die ook getest was in deze test (eerst getest zonder en daarna getest met SUB erbij, de SUB ook apart gewardeerd en hierbij dus gewonnen met 72 punten) kwam er uit dat ze goed zijn maar dat ze inderdaad vooral erg hard kunnen en iets minder 3D effect en detaillering hadden .... Dus dat is maar net waarvoor je kiest. Maar het ging mij in dit geval alleen maar om de SUB .. de Tannoy speakers die ik heb voldoen verder nog prima. De SUB gaat in ieder geval zowel subtiel zacht als knoerthard wanneer nodig en doet het dus echt super goed ! Zeker voor de prijs , want vergelijken met een (veel!!!) duurdere REL heeft natuurlijk geen zin .... Greetz, Robbert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts