Hans Gaulhofer Posted 23 november 2003 Report Share Posted 23 november 2003 Ik wil een gratis monstertje OPA627 bestellen bij TI. Er bestaan echter verschillende typeaanduidingen die mij niets zeggen. Wie weet wat dit betekent: The OPA627/637 is available in plastic DIP, SOIC and metal TO-99 packages. Industrial and military temperature range models are available. DIP ???? SOIC???? OPA627AP ACTIVE 9.63 | 1KU PDIP(P) | 8 Waarom eem P voor DIP OPA627AU ACTIVE 11.1 | 1KU SOIC(D) | 8 Ik heb een voetje gemonteerd, dus ik moeteen opampje geschikt voor een voetje hebben. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 23 november 2003 Report Share Posted 23 november 2003 P staat voor plastik Dip voor dual in line pakage Die andere is een smd versie die kan niet in een voetje en is veel kleiner. Als je de datasheets er op na leest dan zal je alle mogelijke versies uitgelegd krijgen. Zo zijn er ook militaire versies die kunnen tegen strenge vorst. maar je moet dus de OPA627AP hebben Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vigier Posted 23 november 2003 Report Share Posted 23 november 2003 Hans, je moet de OPA627AP of de OPA627BP hebben. De BP heeft nog iets betere specificaties dan de AP en heeft dezelfde DIP8 behuizing. Groet, Joris Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Gaulhofer Posted 23 november 2003 Author Report Share Posted 23 november 2003 Bedankt voor de snelle reactie. 20 min. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 23 november 2003 Report Share Posted 23 november 2003 Hans, je moet de OPA627AP of de OPA627BP hebben. De BP heeft nog iets betere specificaties dan de AP en heeft dezelfde DIP8 behuizing. Groet, Joris Ik denk niet dat je die als sample krijgt opgestuurd!! Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vigier Posted 23 november 2003 Report Share Posted 23 november 2003 Ohw ja hoor... groet, joris Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 november 2003 Report Share Posted 23 november 2003 Beste, Let er ook op dat de OPA637 alleen veilig gebruikt kan worden met een unity gain vanaf 5. Dus als functie van buffer opamp is deze niet te gebruiken. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vigier Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Sebastiaan, mag ik jou even corrigeren? 1) het gaat hier om een OPA627, niet OPA637 (al heb je wel gelijk dat hij pas stabiel is vanaf een gain van 5, ik zou hem niet lager dan 7 of 8 instellen, 5 is op het randje) 2) "een unity gain van 5"... dat spreekt zichzelf een beetje tegen. je bedoelt: "een gain van 5".. Unity gain betekent namelijk een gain van 1. (sorry...had gewoon ff zin om te miere(n)neuken...) Groet, Joris Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Dat gemiereneuk valt wel mee Joris. Je zal diegenen de kost moeten geven die ipv een prachtige upgrade een prachtige oscillator hebben gebouwd. Juist bij dergelijke zaken moet je tamelijk precies zijn en redelijk goed weten wat je doet anders kun je goed de mist in gaan. De ene opamp is de andere niet, ook al zijn ze audofiel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 november 2003 Report Share Posted 26 november 2003 Sebastiaan, mag ik jou even corrigeren? 1) het gaat hier om een OPA627, niet OPA637 (al heb je wel gelijk dat hij pas stabiel is vanaf een gain van 5, ik zou hem niet lager dan 7 of 8 instellen, 5 is op het randje) 2) "een unity gain van 5"... dat spreekt zichzelf een beetje tegen. je bedoelt: "een gain van 5".. Unity gain betekent namelijk een gain van 1. (sorry...had gewoon ff zin om te miere(n)neuken...) Groet, Joris Beste, Je hebt gelijk. de gain moet meer dan 5 zijn. Unitiy gain is een buffer, dus een gain van 1. Ben soms een beetje verstrooid:D Maargoed ik wou in iedergeval angeven (en dat is ook gelukt) dat mensen die de OPA637 zien en helemaal geil worden van de spec's die er niet zomaar in gaan douwen, zonder de applicatie te weten. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts