Jump to content

Mijn analoog vs mijn digitaal

Maurice
 Share

Recommended Posts

Ik heb nu weer enkele weken mijn nieuwste aanwinst, een Thorens TD 147 met Micro Benz MC20E spelen. Mijn LP collectie groeit langzaam, maar zijn wel (voor mij) zeer leuke albums. Genieten doe ik ook vollop.

Ik heb ook twee LP's die ik ook op CD heb, namelijk Tracy Chapman met gelijknamige album en Pink FLoyd met The Wall. Een direct vergelijk heb ik nog nooit durven maken, toch ietwat bang voor zeer kleine verschillen of zelfs dat de cd-speler beter klinkt en ik beter de platenspeler niet had kunnen aanschaffen. confused.gif:rolleyes:

Nu waren er twee andere aanwezigen, totaal niet ge

Hallo Maurice ,

Vanavond zit ik ook al de hele avond te luisteren naar muziek .

De draaitafel TD147 staat ook bij mij maar dan alleen met de Denon DL110 element, de trap is van NAD PP2. Zowel LP als cd heb ik geluisterd vanavond ............... aan beiden bronnen kan ik nog steeds veel plezier beleven ...echter het is ook vaak afhankelijk vind ik van de opname.

Neem ik vanavond de cd van Luka Bloom Amsterdam dan maakt dat behoorlijk muziek. Neem ik de LP picture booke van SR dan maakt dat ook heel veel muziek.

Momenteel vind ik sommige opnames op cd beter dan op LP , en vaak zijn ook de LP weergaves beter dan de cd althans zo ervaar ik het .

Wat ik wel moet toegeven is dat mijn nieuwe speakers (JM-lab Elektra) heel mooi de betere LP kunnen weergeven dan de gemiddelde cd opname. Dat valt zeker op nu cool.gif

Zou ik analoog verder upgrade bij mij dan zal naar mijn gevoel de LP het meeste de overhand krijgen. Ik kies momenteel nog voor beiden ............

Mijn set verder >

Teac VRDS10

Unison Research Unico

JM-lab Elektra 906

Audio Quest Midnight II speakerkabel

Silver bullit interlink sinds vandaag met medewerking van Sodejuu :D en met dank natuurlijk aan hem ;)

Emotie's beleefd vanavond ook met een niet ingespeelde speaker en interlink (knap) :)

Zie het, gewoon overheen gelezen, stom...........

en dan nog steeds ook op dit vlak een groot verschil met de plaat ?

Mogelijk eens goed kijken of er mute torretjes in zitten en wat onnutte elco's in de eindtrap, dezen kunnen ook veel onheil stichten.

Hier vind je informatie.

Groet Jitze

Geplaatst door Jitze:

Mogelijk eens goed kijken of er mute torretjes in zitten en wat onnutte elco's in de eindtrap, dezen kunnen ook veel onheil stichten.

Hier vind je informatie.

Groet Jitze

Beste Jitze,

Volgens mij is er niks mis met de cd-speler (hij is overigens ook al gemodificeerd). Er is nu eenmaal verschil tussen deze 2 bronnen zonder te spreken over wat beter is.. Verder een mooi duidelijk verslag, Maurice! :)

Geplaatst door Jitze:

Hier vind je informatie.

Groet Jitze

Elco's vervangen komt ook nog wel een keer, mute torren heb ik er een tijdje geleden trouwens ook al uitgehaald, helemaal vergeten!

Bedankt voor de link, kende hem al wel, alleen neit meer gebookmarked

Geplaatst door PD:

Beste Jitze,

Volgens mij is er niks mis met de cd-speler (hij is overigens ook al gemodificeerd).

:)

Ervaring leert dat het verschil tussen beiden behoorlijk kan worden aangepakt, zal beslist afhangen van de speler.

Als het verschil zo groot blijft als beschreven, denk ik dat er zeker iets mis is...............

Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar ervaring op dit gebied...........

Groet Jitze

Geplaatst door Jitze:

Ervaring leert dat het verschil tussen beiden behoorlijk kan worden aangepakt, zal beslist afhangen van de speler.

Als het verschil zo groot blijft als beschreven, denk ik dat er zeker iets mis is...............

Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar ervaring op dit gebied...........

Groet Jitze

Ehh, trouwens, er zit ook een andere netingang op met netfiltertje erin en de Quadraad van Maarten.

MIsschien dat het filtertje wat dynamiek kost, maar de kabel zeker niet.

Net effect van deze tweak was toch een dynamiek toename.

Jitze, heb jij wel eens een platenspeler direct met een cd-speler vergeleken?

Zeker, heb ze hier naast elkander staan, in het bezit van een aantal dubbels, zodat er ook geschakeld kan worden.

Tot voor enkele maanden gelden was ik in staat een zeer groot verschil tussen CD en Vinyl te laten horen, op dit moment is het niet spectaculair groot meer.

In elk geval moet je nu met enige aandacht luisteren om uit te maken welke bron wordt gebruikt.

Groet Jitze

Geplaatst door PD:

Een cd-speler zal altijd klinken als een cd-speler, en zo zal een platenspeler altijd klinken als een platenspeler..     ;)

Welk een enorme wijsheden worden er op ons losgelaten........................

:rolleyes: Jitze :rolleyes: