The Koosjer connection Posted 26 november 2003 Report Share Posted 26 november 2003 Mede forum-genoten, Ik zag onlangs een live programma van een Jazz sessie in de openlucht, en ik geloof dat het in Frankrijk was ergens. Aan het werk was een trio met een pianist die ik nog nooit gezien/gehoort had, maar een enorme indruk achter liet met zijn spel. Toen het aan het einde kwam,en ik dus klaar zat met pen en papier op de knietjes voor de nodige info.....viel de stroom weer eens spontaan uit Meestal verhelpt dat zich erg snel,maar juist deze keer liet het op zich wachten. Met als gevolg....gemiste aftiteling..... En dus kom ik naar de vraagbank bij uitstek,waar veel jazz kennis voorhanden is,om achter de juiste naam te komen van deze wonderbare pianist. Moeilijk zal het niet zijn om hem te beschrijven omdat ik me niet voor stellen kan dat er 2 zulke giganten in deze lichaams toestand zullen verkeren...... De man is namelijk een liliputter,en zit erg scheef achter de vleugel. Kon niet zo vlug op de medische term komen van de man zijn lichamelijke afwijking,maar ik denk/hoop dat liliputter een niet al te negatieve is. Ondanks zijn handicap,die niet gering is,speelt hij een prachtige partij piano met dat trio. Dus,weet iemand de naam van deze artiest? Alvast mijn hartelijke dank, --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 26 november 2003 Report Share Posted 26 november 2003 De man is namelijk een liliputter,en zit erg scheef achter de vleugel. michael petrucciani hij leeft niet meer. Ik vind dat alle cd's van hem ver onder de maat blijven bij wat hij aan intensiteit op het podium tentoon spreid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 november 2003 Report Share Posted 26 november 2003 Heel duidelijk idd deze persoon dus Michel Petrucciani Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 26 november 2003 Author Report Share Posted 26 november 2003 (edited) De man is namelijk een liliputter,en zit erg scheef achter de vleugel. michael petrucciani hij leeft niet meer. Ik vind dat alle cd's van hem ver onder de maat blijven bij wat hij aan intensiteit op het podium tentoon spreid. Inderdaad!, en ik ken zijn cd's niet,maar wat je steld over het optreden kan ik wel onderschrijven! Was nieuw voor mij,en ik vondt dat optreden erg lekker gaan. Is er geen live werk op de markt? Ja dus,ben even via de foto bij AMG gaan kijken. Heeft veel werk achter gelaten,ook veel live albums dus. En dus werk aan de winkel voor Hans In ieder geval reuze bedankt voor de reacties van jullie --Hans. Edited 26 november 2003 by The Koosjer connection Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 26 november 2003 Report Share Posted 26 november 2003 Is er geen live werk op de markt? Welzeker in de Cd-winkel. Heb nog nooit een Langspeelplaat van hem gezien.Ongetwijfeld ook op DVD. Jazzspecial in Den Haag heeft de grootste Jazz op Cd collectie van Nederland. Scat-man. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 5 december 2003 Report Share Posted 5 december 2003 Karriere trotz Krankheit Freunde und Bekannte beschrieben Petrucciani als Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 6 december 2003 Report Share Posted 6 december 2003 Heb nog nooit een Langspeelplaat van hem gezien. Sinds gisteren wel.Een Blue Note echter digitaal opgenomen.Plaat staat dus weer in de bak. S-M. Het was een bak in Groningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 6 december 2003 Report Share Posted 6 december 2003 Een bijzonder mooie fusion cd van hem is: The Manhattan Project (Blue Note Records) Blue Note TOCJ5219 1 OLD WINE, NEW BOTTLES 2 DANIA 3 MICHEL'S WALTZ 4 STELLA BY STARLIGHT 5 GOODBYE PORK PIE HAT 6 VIRGO RISING 7 NEFERTITI 8 SUMMERTIME -------------------------------------------------------------------------------- WAYNE SHORTER ts, ss MICHEL PETRUCCIANI p STANLEY CLARKE b LENNY WHITE ds GIL GOLDSTEIN, PETE LEVIN kb RECORDED LIVE IN DEC 1989 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts