kieskes Posted 27 november 2003 Report Share Posted 27 november 2003 Hoi! Speelt iemand hier met een UR S2 buizenversterker? Of iemand die hem toevallig kent ofzo? Ben erg benieuwd naar ervaringen met deze versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 27 november 2003 Report Share Posted 27 november 2003 Ik heb deze versterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 28 november 2003 Report Share Posted 28 november 2003 Hallo Kieskes, Ik heb verschillende Unison Research versterkers gehoord, zo ook de door jou genoemde S2. Je hebt eigenlijk 2 versies van de S2. De gewone S2 met el34 buizen en de S2K met kt88. De sound van de S2K is snel, dynamisch en strak mits ze een stel hoogrendement speakers aan sturen. De S2 lijkt qua sound aardig op zijn big brother de S6, maar de S6 is in staat de moeilijkere speakers (rendement van ongeveer 88 dB en een min. impedantie van 3ohm) wat makkelijker aan te sturen. Meer sfeer, autoriteit en kracht. Maar zoals eerder gezegd is het belangrijk welke speakers je er op aan gaat sluiten! En wat zeker niet vergeten mag worden is het luisteren eventueel in combinatie met je eigen speakers.. Succes! En hou ons op de hoogte! groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 november 2003 Report Share Posted 28 november 2003 Zoals PD al heeft aangegeven is het van groot belang een set speakers met een hoog rendement in combinatie met een impedantieverloop zonder dippen te hebben. Hoog rendement betekent mi royaal boven de 90 dB, liever boven 94 - 95 dB zelfs. De S2 bestaat in een 2tal uitvoeringen, waarvan het model met de KT88 te verkiezen is, naast een vermogen dat iets hoger ligt,hetwelk 'm meer autoriteit verleent, is ook de klank van een hoger niveau, met name het hoog en midden laat meer verfijning horen. Op speakers met een te laag rendement kan een buizenversterker heel erg mooi klinken, echter de dynamiek heeft hieronder heel erg veel te lijden, waardoor muziek lekker doorkabbelt inplaats van je aan te spreken. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
kieskes Posted 28 november 2003 Author Report Share Posted 28 november 2003 Hoi,, Ik bedoel de 'gewone' S2 met de EL34 buizen, ik speel met Cabasse Farella 401's, die hebben een rendement van +-93dB, hoe het impedantieverloop van ze is weet ik echt niet. Ik denk dat ik de S2 thuis maar is ga proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 november 2003 Report Share Posted 28 november 2003 Hoi,, Ik bedoel de 'gewone' S2 met de EL34 buizen, ik speel met Cabasse Farella 401's, die hebben een rendement van +-93dB, hoe het impedantieverloop van ze is weet ik echt niet. Ik denk dat ik de S2 thuis maar is ga proberen. Hallo Kieskes, dat is een goed plan, thuis luisteren is de meest aan te bevelen stap............. Denk dat jouw Cabasses niet echt moeilijk zullen blijken, volgens mij is het impedantieverloop best redelijk. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts