Pjotr Posted 30 november 2003 Report Share Posted 30 november 2003 Ik heb me zitten vervelen en heb maar een ingangs selector ontworpen. Geen processor maar logisch opgebouwd. klik hier U8 is een ULN2805 darlington driver Voor de knutselaar wellicht een handige schakeling Groeten Simon Nu snap ik waarom ik niet geschikt ben voor dit vak Tja, waarom zou je het eenvoudig doen als het ook ingewikkeld kan. Ipv die hele ic klimbim kun je natuurlijk gewoon een draaischakelaar gebruiken om die relais te sturen zoals al eerder is voorgesteld. Die zijn er in 12 standen, 24 standen en 32 standen. Lijkt mij voor Bart wel genoeg ingangsmogelijkheden. Zo'n draaischakelaar blijft ook gewoon op de laatst gekozen selectie staan als je de vv uitzet Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 30 november 2003 Report Share Posted 30 november 2003 Tja Ik vind die digitast schakelaars met in gebouwd ledje anders erg sjiek. En AB behoord tot de mogelijkheden. Dus doe mij maar ingewikkeld. En ik zei toch al dat ik me verveelde!! Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 30 november 2003 Author Report Share Posted 30 november 2003 Ik wou dat ik zoveel tijd had om me te vervelen! Een voorzichtige schatting leert dat ik over een maand of zes klaar ben met mn voorversterker. Als ik me eerst nog in relaissturing moet gaan verdiepen komt er vast nog wel een half jaartje bij. Je hebt wel gelijk hoor Bas, enkele maanden geleden wist ik nog helemaal niets over buizentechniek, maar dankzij dat fantastische WWW is dat in korte tijd ernstig veranderd. Dus doe ik het nu gewoon simpel, want ik wil die transistorbak a.s.a.p. uit de weg ruimen. En als ik dan lang genoeg op mijn lauweren gerust heb sloop ik het wel open en ga met een volautomatisch ooggestuurde psycho-akoestische ingangskeuzeschakeling aan de slag. Ik spreek jullie er dan wel over.. First things first. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 november 2003 Report Share Posted 30 november 2003 Heel verstandig Bart, Zelfbouwers hebben nogal eens de neiging om de meest fantastische dingen te verzinnen. Die dan in veel gevallen nooit afkomen en ja wat heb je er dan uiteindelijk aan Is het een leuk tijdverdrijf geweest. Maar hou vol, zelfbouwen is erg leuk en als het dan uiteindelijk goed werkt is het plezier dubbel. Suc6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts