Jump to content

Een nieuwe peecee kopen

Ome Henk
 Share

Wat voor PC zou je hedentendaage kopen?  

13 members have voted

1. 1. Wat voor PC zou je hedentendaage kopen?

• Een desktop met de snelste prosessor (rest later upgraden)?
      1
    • Een desktop met van alles en nogwat?
      1
    • Een laptop met een groot beeldscherm en zo licht mogelijk (rest later upgraden)?
      1
    • Een laptop met van alles en nogwat?
      3
    • Overig (maar wat dan?)?
      4

Recommended Posts

Doe eens gek, koop een Mac, ben eindelijk van die gates verlost.................

mocht je dat te erg vinden kun je altijd explorer en office van microschoft nog installeren.

Groet Jitze

Tja, de meeste vragen kun je zelf beantwoorden, want jij weet wat je wilt gaan doen met de nieuwe peecee :)

Tegenwoordig kan een laptop net zoveel als een desktop, met het voordeel dat je hem overal (in huis of in de tuin) kunt gebruiken.

Internet zou je bijv. draadloos kunnen aansluiten, je huidige pc zou dan blijven zoals hij is, maar dan met toevoeging van een 'wifi' adapter.

Dit kan een insteekkaart zijn, maar ook een extern kastje dat op de usb poort zit.

Laptops hebben steeds vaker standaard wifi aan boord, maar met een usb adaptertje of een pccard kun je dit ook bereiken.

Wifi staat voor een draadloos netwerk, waarmee je o.a. kunt internetten, maar je kunt ook bestanden tussen de pc's (laptops) uitwisselen.

Er kan zoveel met een pc, wil je cd's branden of dvd's?

Speel je cd's met je pc af en wil je ook nog een goede kwaliteit?

Vind je snelheid belangrijk of heb je liever veelzijdigheid, of allebei?

Is de nieuweling alleen voor jezelf, of ook voor anderen?

Zet eerst maar op een rijtje wat je nog met je huidige peecee kan doen :)

Zover ik weet is pc prive nog steeds mogelijk, maar het bedrag is lager dan voorheen. Op zich niet zo erg, want pc's worden relatief gezien steeds goedkoper.

Andr

Wat precies en hoe en zo, dat moet je zelf maar uitzoeken, want ik heb geen verstand van PC's. Maar ik zou zelf een computer samenstellen. Of het met advies van iemand anders doen als je zelf geen idee hebt wat goed is en wat niet en vooral ook wat nuttig is en wat niet.

Aan de andere kant, zou ik als ik jou was geen nieuwe computer kopen. Een PIII 833 voldoet toch nog prima? Of wil je er zware spellen of beeldbewerkingsprogramma's op draaien?

Is het (alleen) dit jaar nog fiscaal aantrekkelijk?

Moet het 1 zijn met zoveel mogelijk functies?

Kan ik de mijne (P3-866Mhz) nog mee?

Als ik een laptop koop, kan ik 'm gemakkelijk naast m'n oude op m'n Home aansluiting zetten?

Hoe dan?

En er zijn natuulijk zoveel meer vragen..........

Een P3 800 Mhz is nog lang niet uit de tijd hoor. Zit op mijn werk nog met een 400 MHz P3 en die is mij snel zat.

Als ie langzamer gaat lopen is dat de software. Die eens goed opschonen of opnieuw installeren ... ?

Maar ik begrijp het al je wilt gewoon wat nieuws en de kids zijn daarvoor een goed excuus :P

Nou, zou zeggen zoek dan gewoon een blommige uit die je leuk vindt. Dell is kwa prijs/prestatie zeker goed. Maar ik zou even wachten als je niet direct een laptopje wil, de kleine en muisstille bare-bones zijn in aantocht.

Bij de weg, een Mac is niet moeilijker maar juist makkelijker in gebruik. Windows is tenslotte van de Mac gepikt en Apple heeft het ook weer gepikt van Xerox ... MS Word, Exel en Powerpoint zijn oorspronkelijk voor de Mac ontwikkeld en pas later naar Winblows overgezet toen MS met zijn eigen ramen kwam.

Zowel een desktop als een laptop hebben een tv uitgang, maar de laptop zet je wel makkelijk ergens neer, audio en videokabel erin en klaar ben je B)

Je kunt ook bijv. een "wireless router" erbij kopen, hierop kun je je huidige pc aansluiten voor internet en de laptop verbind je dan draadloos met bijv. een usb wifi module.

Voordeel hiervan is dat de huidige pc niet aan hoeft te staan om met de laptop te kunnen internetten.

Met een Dell laptop maak je wel een goede keus, je kunt hem naar wens samenstellen en ook de service/garantie kun je uitbreiden.

Let wel even op welke software wordt meegeleverd, heb je alles wel nodig, want je betaalt het allemaal wel ;)

Andr

Voor enkel office en beetje internet hoef je echt nog geen nieuwe pc te kopen. Zonde van je geld en het milieu.

Mee eens en de kids willen in no time de snelse PC met een super turbo GTI videokaart om te kunnen gamen al was het alleen maar omdat klasgenoten dat ook hebben.

Voor enkel office en beetje internet hoef je echt nog geen nieuwe pc te kopen. Zonde van je geld en het milieu.

Mee eens en de kids willen in no time de snelse PC met een super turbo GTI videokaart om te kunnen gamen al was het alleen maar omdat klasgenoten dat ook hebben.

Mee eens...kijk eens hoeveel (audio)software je daarvan kunt kopen ;)

Mijn P3-866 gebruik ik ook alleen voor office/internet binnenkort komt daar wat beeldverwerking bij..nou..dan..wacht..ik..wat..langer :lol:;)

Al was het maar om verlost te zijn van al die virusinfecties, ook andere ongemakken welke allerlei versies van Windows meebrengen blijven je bespaard.

Ik heb beiden naast elkander staan, blijf een uitgesproken voorkeur hebben voor het ongebruikelijke................

Vooral als daar voordelen tegenover staan.

Groet Jitze

Nou ik heb zojuist (van middag) een pc afgeleverd. Je moet iets als je werkeloos bent.

Ik ga voor een asio soundcard. Terratec oid. Misschien is de luxe soundblaster ook wel iets. Maar in iedergeval asio.!! Geen gezeik maar echte audio!

Verder een amd boven de 2000+

Alles zo still mogelijk.

Geen games? dan een ventilator loze videocard.

Mooie kast. Het staat in je interieur. Dus geen plastik shit!!

512 MB geheugen. En minimaal 80mb harddisk

Verder boeit 't geen reet.

Wil je dvds branden prima maar waarom in gods naam?

doe mij maar een combo drive dvds af spelen en cds branden.

Wat wil je zelf?

Hoi Henk,

Nog een leuke optie als je van nare beige kasten af wil zijn die herrie maken... Heb een jaar geleden een Shuttle XPC barebone gekocht. Prachtig klein kastje met alles erin behalve harddisk, CD- of DVD lezer/schrijver, processor en geheugen. Uitbreidbaar met dmv een AGP en PCI slot. Super tevreden over, en nisk duurder dan normale systemen.

Kijk eens op http://www.spacewalker.com.

Groeten,

Arnout

Ik zit juist heel erg in de richting van Delllllll :blink:

Dell maakt "good looking" en complete machines met veel nuttige software. Dit zou imho een goede keuze zijn.

- De processor: Intel/AMD. Ach, niet zo belangrijk.

- Geheugen: min. 256

- Videokaart: liefst met "video in" aansluitingen. Iets duurder. Voor je VHS-tapes.

- Netwerkaansluiting: vaak al standaard.

- Firewire (voor digitale video): vaak al standaard

- HD: tegenwoordig is 80 gieg al standaard. Zat.

- Sound: meestal onboard. Prima voor pc speakertjes.

- DVD brander: sterk aan te raden. Erg flexibel.

- TFT scherm: Mwoah. Persoonlijk. Duur. Wel mooi. Goede 17" crt is echter goedkoper