Jump to content

rituelen

cgm
 Share

Recommended Posts

Vandaag liep ik even een audio-zaak binnen. Daar keek ik met name naar de speakers die daar stonden. Ik kan het dan niet laten om even op de kasten te kloppen om even te luisteren hoe dood ze zijn. Het is net zoiets als om een auto lopen en tegen de banden schoppen.

Een voorbijganger zal raar opkijken als die me ziet staan kloppen.

Hebben jullie ook bepaalde "rituelen" als je naar bepaalde aspecten van audio kijkt? Waar letten jullie op, wat doen jullie zoal?

Als ik ergens in den vreemde ben, doe ik gekke verzoeken. Meestal staat er van die veilige muziek op en dan vraag ik naar iets heel anders. Gewoon om te zien hoe de verkoper hiermee omgaat. De meesten kijken trouwens zuur, want die houden daar niet van :rolleyes:

Ik moet zeggen dat ik dat geen gek verzoek vind, integendeel.

Mijn ervaring is trouwens dat men zeer wel bereid is om mijn smaak op te zoeken, of mijn cd te gebruiken.

Ik heb de gewoonte om met een vale spijkerbroek, sneakers en een versleten t-shirt een hifizaak in te stappen. Dan word je dus genegeerd...!!

Als ik met m'n nette kleren de zaak binnenloop staat er direct koffie voor m'n neus terwijl ik niet eens koffie wil. Vaak ook nog gebracht met de opmerking: 'Klinkt goed h

Ik heb de gewoonte om met een vale spijkerbroek, sneakers en een versleten t-shirt een hifizaak in te stappen. Dan word je dus genegeerd...!!

Als ik met m'n nette kleren de zaak binnenloop staat er direct koffie voor m'n neus terwijl ik niet eens koffie wil. Vaak ook nog gebracht met de opmerking: 'Klinkt goed h

In hifizaken willen ze graag zien dat je geld hebt.

Als ik dan eens bij een of andere demo rondhang, en ik kijk naar al de slecht geklede audiofielen, dan denk ik vaak: 'Blijft er dan echt geen geld over voor fatsoenlijke kleding? Treurig hoor...' .

Jammer dat de hifiverkopers dit blijkbaar niet doorhebben.

Als ik dan eens bij een of andere demo rondhang, en ik kijk naar al de slecht geklede audiofielen, dan denk ik vaak: 'Blijft er dan echt geen geld over voor fatsoenlijke kleding? Treurig hoor...' .

Jammer dat de hifiverkopers dit blijkbaar niet doorhebben.

Helaas maar al te vaak war. De zaken bouwen torenhoge drempels voor de "normale' hifiliefhebber, juist om Kees in de Benidormsmoking buiten de deur te houden. Ik ben er ook niet zo'n voorstander van. Vooral de mensen die "normaal" gekleed gaan geven het meeste geld uit aan hun liefhebberij. Die patsers in hun kostuums komen alleen prestige kopen.

Gelukkig zijn er uitzonderingen. Een ervan ligt in Sneek een andere in Echt ;)

Mijn tik? Ik praat teveel en meen teveel al te weten :P;) Voor ik ergens echt naar op zoek ga in een winkel, weet ik eigenlijk al precies wat ik wil hebben. Verkoper zijn daar soms niet zo blij mee, want ze kunnen hun kletspraat niet kwijt. :lol:B)

Je kan een euro maar

Aan de andere kant, als jij er echt als een zwerver uitziet loop ik ook met een boog om je heen, bang als ik ben dat je om geld gaat vragen voor een treinkaartje.. :P

Ach, ook onder zwervers heb je goed geklede en slecht geklede....

Neem maar van mij aan dat ik met schone kleren zonder gaten e.d. zo'n zaak binnenstap.

Ach, ook onder zwervers heb je goed geklede en slecht geklede....

Neem maar van mij aan dat ik met schone kleren zonder gaten e.d. zo'n zaak binnenstap.

Zelf loop ik ook in gewone kleren een hifi-zaak binnen, in spijkerbroek of motorpak, maar ik ben altijd normaal geholpen. Misschien tref ik altijd de goeie..

Kees in de Benidormsmoking

Nouw mot je wel ff ophouwe, gij Limburgse vlaaienbakker, mij zo uit te schelden. Ik heb gewoon een voorliefde voor smokings, so what. :D:D:D:D:D:D

MvG Kees

Goh, als ik Henk in de Benidormsmoking had gezet, was de ramp niet te overzien geweest :P:blink::D;) De volgende keer toch maar weer Jan erin zetten.

Sorry Kees, no offense. Ik mag die marmerplaat toch wel nog op komen halen :confused::huh::D

Hai allemaal,

Mijn ervaring is dat je bij goede Hifi zaken altijd netjes behandeld wordt. Als ik voor mijn werk ergens ben en zie een Hifi zaak kijk in ieder geval een keer in de etalage. Als er echt iets leuks staat loop ik wel naar binnen.

Je hebt ook nog slechte zaken. Ging een jaar of vier geleden een TV kopen en de verkoper had het over digitale kwaliteit. Toen ik vroeg wat nu precies het digitale element was. Hij bleek het woord digitaal te gebruiken als kwaliteitskenmerk (perfect). Hij zal het met zijn vrouw wel hebben over een potje digitale sex.

Groet,

PS

Als ik niet bij ze koop moet dat ook geen probleem zijn. Er zullen genoeg mensen zijn die niet kopen bij "mijn" zaak en die bij hem kopen. Hifi zaken moeten er ook voor zorgen dat er interesse in de hobby blijft.

Ik heb geen slechte ervaringen met audiozaken. Iedere audiozaak die ik tot nu toe ben binnengelopen heeft me gewoon geholpen. En ik ben er altijd in m'n dagelijkse kleren heen gegaan. De eerste keer hier in Enschede was het zo warm dat ik een korte broek en een Dream Theater-shirt aan had. Ben toch gewoon geholpen, ondanks dat de rijkdom toch niet van me afstraalde :)

Ik heb geen slechte ervaringen met audiozaken. Iedere audiozaak die ik tot nu toe ben binnengelopen heeft me gewoon geholpen. En ik ben er altijd in m'n dagelijkse kleren heen gegaan. De eerste keer hier in Enschede was het zo warm dat ik een korte broek en een Dream Theater-shirt aan had. Ben toch gewoon geholpen, ondanks dat de rijkdom toch niet van me afstraalde :)

Toch niet die 'hobo' zaak daar langs de weg he? :ph34r:

Daar ben ik nog nooit geweest nee. Is dat zo'n slechte zaak dan? Ik had het over Hemmers Beeld en Geluid en Hifi Studio City. Later ben ik ook nog een keer naar Acoustique geweest (ook in Enschede) en Bruimsma in Hoogeveen. Werd overal heel normaal behandeld...

Ik zie nou trouwens dat er nog een winkel is in Enschede: W&W Audio. Die kende ik nog niet...

Ps. ik zie nu dat W&W in een woonwijk zit en alleen tussen 19:00 en 22:00 geopend is... Ik weet niet wat ik daar nu van moet denken... :unsure:

Edited by Henrie

Ik zie nou trouwens dat er nog een winkel is in Enschede: W&W Audio. Die kende ik nog niet...

Ps. ik zie nu dat W&W in een woonwijk zit en alleen tussen 19:00 en 22:00 geopend is... Ik weet niet wat ik daar nu van moet denken... :unsure:

Och, daar heb ik m'n speakers vandaan :rolleyes: en m'n ceedeespeler :rolleyes: en 't is een aardige gast B)

En ik ook mijn cd-speler :) en een meer dan prima inruilprijs gekregen :rolleyes:;)

En Karel is inderdaad ook nog eens een aardige gastheer :o