terbak Posted 30 november 2003 Report Share Posted 30 november 2003 wie o wie is er in staat om mijn sony 779ES na te kijken. probleem: cd la gaat soms niet open, bediening van de speler hapert soms, inlezen van cd's wordt soms geweigerd. (allemaal tegelijkertijd) Is dat alleen een kapot chipje of kan de speler op de vuilnishoop? Hoop van niet, want ik wil 'm nog wel even blijven gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
terbak Posted 1 december 2003 Author Report Share Posted 1 december 2003 is er echt geen antwoord? Wie of welk bedrijf, of van mijn part iemand hier op het forum?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 1 december 2003 Report Share Posted 1 december 2003 Sony heeft een servicecentrum, zie www.sony.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 1 december 2003 Report Share Posted 1 december 2003 kijk eens naar het soldeerwerk. met name bij de voeding. groeten simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 1 december 2003 Report Share Posted 1 december 2003 Hoop van niet, want ik wil 'm nog wel even blijven gebruiken. Hoe oud is de speler? Ouderdom komt met gebreken, you know? Link to comment Share on other sites More sharing options...
terbak Posted 1 december 2003 Author Report Share Posted 1 december 2003 Sony heeft een servicecentrum, zie www.sony.nl Weet ik, maar daar is ie al eens geweest toen ie nog bijna nieuw was. Sony kon niets vinden. Na afloop van de garantie nog een keer gebracht, en toen konden ze wel wat vinden: voeding vervangen circa nlg 350. Probleem kwam echter na enige tijd weer terug. Heb dus geen vertrouwen meer in Sony service centrum in het algemeen, maar zoek iemand die verstand en ervaring heeft met dit type speler! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 1 december 2003 Report Share Posted 1 december 2003 Zitten er in de voeding soms 78xx / 79xx regelaars? Met name de 79xx serie is een hel. Die kunnen niet tegen over spanning. Zet een dikke zenerdiode over de voedings elko(s). Van net onder de maximum ingangsspanning v/d regelaar. Grote kans!! voorbeeld: de 7805 mag niet meer dan 25v op de ingang hebben dus zou je een zener van 22V kunnen nemen. PS let op de polariteit. Het hoeft niet kapot!!!! Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 1 december 2003 Report Share Posted 1 december 2003 Benader Don van der Deyl eens(ook actief op dit forum). Die heeft diezelfde speler gehad en heeft er het nodige aan gedaan. Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 1 december 2003 Report Share Posted 1 december 2003 Offe.. Sebastiaan de Vries heeft ook veel ervaring met sony's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 december 2003 Report Share Posted 2 december 2003 wie o wie is er in staat om mijn sony 779ES na te kijken.probleem: cd la gaat soms niet open, bediening van de speler hapert soms, inlezen van cd's wordt soms geweigerd. (allemaal tegelijkertijd) Is dat alleen een kapot chipje of kan de speler op de vuilnishoop? Hoop van niet, want ik wil 'm nog wel even blijven gebruiken. Beste, Via Hear heb ik een email van u ontvangen. Echter kan ik daar op de een of andere manier niet op replayen. Stuurt u me gaarne direct een mail, zodat ik u kan beantwoorden. info@soundevolution.nl Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 2 december 2003 Report Share Posted 2 december 2003 wie o wie is er in staat om mijn sony 779ES na te kijken.probleem: cd la gaat soms niet open, bediening van de speler hapert soms, inlezen van cd's wordt soms geweigerd. (allemaal tegelijkertijd) Is dat alleen een kapot chipje of kan de speler op de vuilnishoop? Hoop van niet, want ik wil 'm nog wel even blijven gebruiken. Beste, Via Hear heb ik een email van u ontvangen. Echter kan ik daar op de een of andere manier niet op replayen. Stuurt u me gaarne direct een mail, zodat ik u kan beantwoorden. info@soundevolution.nl Groeten, Bas Die mail optie van dit forum is waardeloos. Ik heb de mijne daarom maar uitgezet. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
terbak Posted 31 december 2003 Author Report Share Posted 31 december 2003 Sebastiaan ik probeer je al een tijdje te te bereiken per p.m maar dat lukt dus niet! Kun je mij even mailen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts