Jump to content

zelfbouw speakers?

Audio Hein
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik weet niet wie er twijfeld over de verhalen van Sherwin?

Maar die mensen moeten gewoon zelf effen gaan luisteren bij Sherwin.

Zelf ben ik het afgelopen weekend bij Sherwin geweest voor het eerst!

De speakers die de jongen (19 jaar) heeft gebouwd zijn echt goed, alleen jammer van het zolder kamertje, de akoestiek!

Verder kan de apparatuur een up grade hebben!

Maar over de speaker, ik denk als ze in een grotere kamer staan dan zijn het echte high-end speakers!

Groeten Hifiman B)

Of er iemand aan Sherwin twijfelt? Zal wel niemand. :rolleyes:

Ik heb ze nog niet beluistert, wat wel gaat komen en ik weet al wel hoe ze ongeveer klinken. Dat zit wel goed. :cool2:

Beetje van TAF, beetje van PMC en een beetje van zichzelf. :P

ps.

Zijn er trouwens al nieuwe foto's gemaakt? :ph34r:

Een kleine kamer breekt lange golven op. (Hoewel een deel van de laag-energie door de kamerwanden heen gaat om de buren te plezieren.)

Een grote goede luidspreker in een kleine kamer heeft niet erg veel zin: het echte laag kan zich niet ontwikkelen tot toon, doordat de golflengte niet ongebroken in de kamer past. Wel voelt men drukverschillen in het tempo van de hogere bastonen, en dat is ook wel lekker.

Net zoiets als car-hifi, dus.

Meestal zet men kleine luidsprekers in kleine kamers. En dan droomt men van grote luidsprekers in grote kamers.

Het leven valt niet mee, nee.

:unsure:

Verkeerde golflengte Spido,

1/ Nee Spido, we hebben het niet over grote speakers maar over relatief kleine.

2/ We hebben het ook niet over al dan niet kapotte golven die wel of niet passen maar over de basversterking van een kamer, dat is iets anders dan die golven van jou.

Sherwin,

Laat de negatievelingen maar lullen ik heb ze beluisterd en zal nog zeker terug komen als je wil met veel verschillende muziek om te genieten van je speakers!

Naar mijn mening heb ik oprecht deze discussie gestart over je zelfbouw speakers!

Ze moeten gewoon eens bij je komen luisteren, want chatten op het forum en beoordelen is wel makkenlijk zo begrijp je B)

Groetjes Je HiFi-maat Henri...

Sherwin,

Laat de negatievelingen maar lullen ik heb ze beluisterd en zal nog zeker terug komen als je wil met veel verschillende muziek om te genieten van je speakers!

Naar mijn mening heb ik oprecht deze discussie gestart over je zelfbouw speakers!

Ze moeten gewoon eens bij je komen luisteren, want chatten op het forum en beoordelen is wel makkenlijk zo begrijp je B)

Groetjes Je HiFi-maat Henri...

Je zult het anders bedoelen dan het overkomt, maar toch moet ik even reageren:

Wie is hier nou negatief?

Jij was toch degene die commentaar had op de kamer en de apparatuur van Sherwin. Vooral die opmerking over die upgrade komt op mij negatief over.

De andere forummers zijn tot nu toe alleen maar positief geweest over de info en de foto's van Sherwin.

En dan nu weer die opmerking over de andere forummers, slaat nergens op.

Maar goed, je posting zal wel net zo primair zijn geweest als mijn reactie nu..

Beste CGM,

De Beoordeling ging over de speakers die Sherwin heeft gebouwd!

En daar was de luisteravond ook voor om zijn speakers te beoordelen begrijp je?

Verder ben ik 30 jaar met muziek en hifi bezig, en ben oprecht deze discussie begonnen, toen ik 19 jaar was moest ik het ook met een klein kamertje doen, en met een budget waar ik niet alles mee kon kopen!

Sherwin zijn speakers zijn van een prachtig niveau!

Alleen als verstokte hifi freak vertel ik wel wat ik hoorde en dat is wat ik bedoelde.

En Sherwin heeft gewoon tijd en geld nodig om zijn speakers op het niveau te krijgen die de speakers verdienen!

Groetjes Henri...