Jump to content

kunstof

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

Het sterkste kunstof dat algemeen verkrijgbaar is heet volkern. Ook wel bekend onder de naam Trespa of Formica. Dit zijn laagjes papier met een phenolhars gebonden.

In de techniek wordt een vergelijkbaar materiaal maar dan met een weefselkern toegepast, hier worden b.v. tandwielen van gemaakt.

Dit is iets zachter, maar wel in alle richtingen even sterk.

Dan zijn er natuurlijk nog de carbon en andere sterke kunststofweefsels, maar mij is niet bekend of hier ook platen van te koop zijn.

:)

Het sterkste kunstof dat algemeen verkrijgbaar is heet volkern. Ook wel bekend onder de naam Trespa of Formica. Dit zijn laagjes papier met een phenolhars gebonden.

In de techniek wordt een vergelijkbaar materiaal maar dan met een weefselkern toegepast, hier worden b.v. tandwielen van gemaakt.

Dit is iets zachter, maar wel in alle richtingen even sterk.

Dan zijn er natuurlijk nog de carbon en andere sterke kunststofweefsels, maar mij is niet bekend of hier ook platen van te koop zijn.

:)

Dankje voor de info!

Ik zal een stuk of 80 strips nodig hebben van zo'n 30 cm lang en 1 cm dik en hoog.

Is er een winkel waar je soortgelijke kunstofen kan kopen of ben ja altijd op plaatmateriaal van de groothandel aangewezen??

En kan iemand mij een prijsindicatie geven van een kunstof emt de door mij gewenste eigenschappen??

Dank jullie wel!

Game :D

Dus, suggesties/tips?? Post ze gaarna.

(Oh ja, voor de genen die zich afrvragen wat er met mijn loze plannetjes gebeuert na ze er nooit meer wat van horen.... <_< mijn behuizing voor de voorversterker is nog niet af, maar die is uitbesteed...:D)

],2 Dec 2003, 23:03:23]
],2 Dec 2003, 22:58:11]
Nou ben ik wel heel erg nieuwsgierig geworden waarvoor je het gaat gebruiken...

Gr. Rogier

;):lol: gewoon een of ander plannetje :unsure::unsure::D

nee, ik ga fullrange esl's bouwen. Als natuurkunde/audio experiment.

Game

Leuk! Dat is Quad, Acoustat, Martin Logan en al die anderen nooit gelukt.

Succes! :D

],2 Dec 2003, 23:03:23]
],2 Dec 2003, 22:58:11]
Nou ben ik wel heel erg nieuwsgierig geworden waarvoor je het gaat gebruiken...

Gr. Rogier

;):lol: gewoon een of ander plannetje :unsure::unsure::D

nee, ik ga fullrange esl's bouwen. Als natuurkunde/audio experiment.

Game

Leuk! Dat is Quad, Acoustat, Martin Logan en al die anderen nooit gelukt.

Succes! :D

Hoe bedoel je? Het waren toch leuke experimenten?? :D

Je kunt toch in plaats van strips van een hoogwaardig kunststof te gebruiken toch ook ander doorsnedeprofiel ontwerpen om aan de gewenste sterkte/stijfheideis te voldoen? (dikker strips, t-profiel, buis-profiel, weetikutwatvooreenprofiel) Heb je uberhaupt een indicatie voor de gewenste sterkte, of moet het "zo sterk/stijf" mogelijk" zijn? Als het laatste het geval is dan zou je dat misschien eerst kunnen kwantificeren. Om niet op een onnodig duur materiaal uit te komen.

bedankt voor de reply's.

Ik heb zelf natuurlijk ook 1 en ander aan zoekwerk gedaan voor ik het hier vroeg, maar het probleem is dat ik wel iets kan vinden, maar ik geen zin heb in groothandels.

Zijn er geen harde kunstoffen in bepaalde winkels te koop? O ja, het moet bij een lengte van 30 cm en een dikte van hooguit een cm dezelfde kracht hebben als een U-profiel van dezelfde afmetingen van aluminium...(of sterker).

De kosten mogen niet boven die van aluminium uitkomen...(liefst zo geodkoop mogelijk)

Verder is een vereiste dat het materiaal elektrisch niet geleid. En niet statisch te maken is. Het dielektrum moet ook zo laag mogelijk liggen.

(....:D )

Groeten Game

Zet dat maar uit je hoofd,

aluminium U-profiel, met stel 6mm dikte en 4mm opstaande randje met een ;engte van 30 cm is best wel sterk om buigkrachten te weerstaan ;) . Daar kan geen ongeprofileerde kunstof strip tegen op zeker niet goedkoper want aluminium kost veeeeeeeeel minder dan high-tech kunstoffen. Je kan ook glare gebruiken ;)

Trespa op maat te verkrijgen bij:

http://www.westerhouthandel.nl/index1024.htm

informeer eerst even naar de prijs (graag zittend op een stoel oid), ik weet niet of ze 1 cm dik hebben (vrij dik)

Ralph

Dat is zo'n beetje de duurste houthandel in de omtrek van Rotterdam. Maar als ze je aardig vinden dan matsen ze je vaak een heel eind. Laat altijd mijn vriendin daar de spullen halen :D