Peter Pan Posted 2 december 2003 Report Share Posted 2 december 2003 Geachte Muziek liefhebbers Wat mij tot groote verbazing heeft gebracht is dat veel bezitters van de B&W Nautilus serie na 1 of 2 jaar weer hun luidsprekers verkopen . Af gelopen maanden heb ik Marktplaats en Hear.nl en Hifi.nl een beetje in de gaten gehouden wat er zo al wordt aangeboden . En de laatste tijd zie ik veel 805,804,803 en heel soms 802's te koop staan zijn die mensen niet tevreden met deze luidsprekers???????? (Het zijn niet de meest goedkope luidsprekers) Ik mag aannemen dat deze muziek liefhebbers zorgvuldig en menig veel luister sessies hebben gedaan om deze luidspreker uit te kiezen . Kan iemand mij dit uitleggen Met vriendelijke groet Peter Pan Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 2 december 2003 Report Share Posted 2 december 2003 Beste Peter, Veel mensen hebben nu waarschijnlijk financieel moeilijker. groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 december 2003 Report Share Posted 2 december 2003 Of je wil eens iets anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 december 2003 Report Share Posted 2 december 2003 Of ze zijn erachter dat ze toch wat lastiger in te passen zijn. Ze vragen nl om zeer stabiele versterkers. Vaak worden ze aangedreven door instabiele versterkers met een veel te lage dempingsfactor. Dan klinkt zo'n Nautilus echt niet lekker, zelfs heel erg rommelig. Soms is de ruimte niet geschikt. De N805 is nog het makkelijkst in een ruimte te plaatsen, de N803 weer heel erg lastig. Bovendien vraagt de laatste voor erg veel plaats. In een ruimte beneden de 40m Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Nouja, lijkt me dat men ze eerst wel even uitproberen voordat ze meteen kopen. Nee, misschien is het een trend. Ach, je ziet toch ook hele dure wadias en weet ik wat te koop, je zou dan ook denken dat je met zoiets gewoon tevreden zou moeten zijn, maarja. Ook zijn redelijk wat audiofielen kuddedieren die gewoon de meute achterna loopt, en die kuddedieren kopen voornamelijk B&W (bekendheid) Overigens is daar niks op tegen (hoor, Bas ) Maarja, als de kuddeleiders dan weer iets anders kopen, de rest volgt. damn, wat een onzin dit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Nouja, lijkt me dat men ze eerst wel even uitproberen voordat ze meteen kopen.Nee, misschien is het een trend. Ach, je ziet toch ook hele dure wadias en weet ik wat te koop, je zou dan ook denken dat je met zoiets gewoon tevreden zou moeten zijn, maarja. Ook zijn redelijk wat audiofielen kuddedieren die gewoon de meute achterna loopt, en die kuddedieren kopen voornamelijk B&W (bekendheid) Overigens is daar niks op tegen (hoor, Bas ) Maarja, als de kuddeleiders dan weer iets anders kopen, de rest volgt. damn, wat een onzin dit Beste Jasper, Nou als je altijd weer hoort hoe B&W altijd maar weer afgezeken wordt door enge a-muzikale nitwit's, zou je toch niet denken dat de "kudde-dierenziekte" de reden is voor aanschaf. Ik denk dat de eerste reden toch wel de treffende economische daling is (of de daling die iedereen ons zit aan te praten...). Ik zie heel veel dure hifi ineens her en der te koop staan. Tweede reden is, zoals elders aangegeven de mismatch met de versterker. Veel mensen geloven dat niet...Dat B&W's echte stroomversterkers nodig hebben om echt goed te kunnen klinken. Ze zijn eigenwijs, en denken dat hun kleine Gainclone's of weet ik het wat voor nare blokjes het wel aankunnen. Tja als het dan niet klinkt... Ik ben zeker niet zo snobistisch dat ik beweer dat B&W's alleen goed klinken met de duurste versterkers. Goede stroomversterkers zijn er ook in de betaalbare klasse te vinden. Het zal alleen wat moeilijker zoeken worden, en de tweede zware taak die er bij komt kijken is, dat alle vooroordelen opzij gezet moeten worden. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Kan een reden zijn met die versterker, maar het lijkt met toch wel dat men het eerst thuis probeert of dat gaat. Waarom zie je veel van het zelfde merk te koop staan, waarschijnlijk omdat het veel verkocht is. Denk dat B&W onwijs veel omzet maakt, een opel astra zie je ook veel meer 2e hands te koop dan een een of andere deawoo waar geen hond in rijdt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Zoals al eerder genoemd, B&W wordt veel verkocht, dus dan ook 2e-hands meer aangeboden. Dat verhaal van dat moeilijk aanstuurbaar zijn begrijp ik niet. De 805 heeft een gevoeligheid van 88 dB bij 8 ohm, de 804 zit op 89 dB bij 8 ohm. Dat is toch niks bijzonders? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Dat verhaal van dat moeilijk aanstuurbaar zijn begrijp ik niet. De 805 heeft een gevoeligheid van 88 dB bij 8 ohm, de 804 zit op 89 dB bij 8 ohm. Dat is toch niks bijzonders? Het gaat niet om de gevoeligheid alleen. Wat veel belangerijker zijn de impedantieverloop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Dat verhaal van dat moeilijk aanstuurbaar zijn begrijp ik niet. De 805 heeft een gevoeligheid van 88 dB bij 8 ohm, de 804 zit op 89 dB bij 8 ohm. Dat is toch niks bijzonders? Het gaat niet om de gevoeligheid alleen. Wat veel belangerijker zijn de impedantieverloop. Dat is toch ook niet extreem? Bij de 805 bv. tussen 8 en 4,6 ohm. Er zijn toch veel ergere gevallen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Nouja, lijkt me dat men ze eerst wel even uitproberen voordat ze meteen kopen.Nee, misschien is het een trend. Ach, je ziet toch ook hele dure wadias en weet ik wat te koop, je zou dan ook denken dat je met zoiets gewoon tevreden zou moeten zijn, maarja. Ook zijn redelijk wat audiofielen kuddedieren die gewoon de meute achterna loopt, en die kuddedieren kopen voornamelijk B&W (bekendheid) Overigens is daar niks op tegen (hoor, Bas ) Maarja, als de kuddeleiders dan weer iets anders kopen, de rest volgt. damn, wat een onzin dit Beste Jasper, Nou als je altijd weer hoort hoe B&W altijd maar weer afgezeken wordt door enge a-muzikale nitwit's, zou je toch niet denken dat de "kudde-dierenziekte" de reden is voor aanschaf. Ik denk dat de eerste reden toch wel de treffende economische daling is (of de daling die iedereen ons zit aan te praten...). Ik zie heel veel dure hifi ineens her en der te koop staan. Tweede reden is, zoals elders aangegeven de mismatch met de versterker. Veel mensen geloven dat niet...Dat B&W's echte stroomversterkers nodig hebben om echt goed te kunnen klinken. Ze zijn eigenwijs, en denken dat hun kleine Gainclone's of weet ik het wat voor nare blokjes het wel aankunnen. Tja als het dan niet klinkt... Ik ben zeker niet zo snobistisch dat ik beweer dat B&W's alleen goed klinken met de duurste versterkers. Goede stroomversterkers zijn er ook in de betaalbare klasse te vinden. Het zal alleen wat moeilijker zoeken worden, en de tweede zware taak die er bij komt kijken is, dat alle vooroordelen opzij gezet moeten worden. Groeten, Bas Polyhymnia draait met Nautilus 801. Sony draait met Nautilus 801. Philips draait met een set 801 en een set 800. enz.... en allemaal op Array versterkers Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 ooit koop ik ook een nautilus 801 maar niet op een array natuurlijk . zonde van die speaker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Polyhymnia draait met Nautilus 801.Sony draait met Nautilus 801. Philips draait met een set 801 en een set 800. enz.... en allemaal op Array versterkers Verkeerde zuinigheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Polyhymnia draait met Nautilus 801.Sony draait met Nautilus 801. Philips draait met een set 801 en een set 800. enz.... en allemaal op Array versterkers So what? Dat zegt alleen maar dat er deals worden gesloten met B&W. Als Philips zou willen... als Philips Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Als Philips ECHT zou willen, zou PSV elk jaar landskampioen zijn en de Champions League zo af en toe eens winnen... Maar blijkbaar heeft PSV ook geen prioriteit bij Philips Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Als Philips zou willen...als Philips Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Als Philips ECHT zou willen, zou PSV elk jaar landskampioen zijn en de Champions League zo af en toe eens winnen... Maar blijkbaar heeft PSV ook geen prioriteit bij Philips Nog al wiedes!! Van de zotte zoveel geld als voetbal kost. Het gaat nergens meer over. Zeker voor een noodlijdend bedrijf als philips!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
figaro Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Als PP echt zou willen, zou deze fabrikant binnen de kortste keren de hele markt voor tuinhuisjes kunnen overnemen. Heb jij Spido -als taalvirtuoos- je vriend Klaas al geholpen met een mission statement? "Laten we betere dingen maken..." klinkt nog niet zo gek, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Zou meneer Spido hem ervoor betalen of zo? Aardig idee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 december 2003 Report Share Posted 4 december 2003 Als Philips ECHT zou willen, zou PSV elk jaar landskampioen zijn en de Champions League zo af en toe eens winnen... Maar blijkbaar heeft PSV ook geen prioriteit bij Philips Nog al wiedes!! Van de zotte zoveel geld als voetbal kost. Het gaat nergens meer over. Zeker voor een noodlijdend bedrijf als philips!! Tja, voetbal is idd belachelijk duur. Maar ik vraag me af of het Philips niet goed zou doen (commercieel gezien) als PSV eens wat beter zou presteren in Europa. Er staat toch met koeieletters PHILIPS op die rood-witte shirts en de P in PSV staat ook nog eens voor Philips, dus je zou zeggen dat PSV mooi als reclame gebruikt kan worden. Dat voetbal zo duur is, vind ik ook maar niks. Kijk naar Chelsea: daar komt een schatrijke Rus (Roman Abramovic) en pompt in een paar maanden tijd iets van 100miljoen euro in de club en haalt daarmee spelers als Mutu, Makalele, Crespo en nog wat toppers. En nu doet Chelsea ineens sinds jaren weer mee om het landskampioenschap. Zelfde geldt voor Real Madrid. Die kopen ook alle toppers die los en vast zitten. Ronaldo, Figo, Roberto Carlos, Zidane, Beckham... En dan moet je eens kijken wat er dan nog op de bank zit. Daar zou een Nederlandse club zonder enig probleem landskampioen mee worden. Blijkbaar kun je dus succes kopen in het voetbal. Das niet goed, maar daar kun je wel op inspringen. Philips zou dat kunnen doen en dan PSV als uithangbord gebruiken. En niet alleen met de voetbalclub PSV trouwens, want de zwemclub PSV (o.a. Vd Hoogeband) doet het ook hartstikke goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 december 2003 Report Share Posted 4 december 2003 Wie kan me nou uitleggen waarom die Nautilus zo lastig aan te sturen zou zijn? Iedereen roept dat steeds (Bas en Sodejuu ook weer), maar dat kan ik niet in de cijfers (zeker niet bij de 805) terug vinden. Wie o wie? Bas of Sodejuu misschien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 4 december 2003 Report Share Posted 4 december 2003 Array... weg ermee.B&W... door de plee. Polyhymnia... vergeet 't maar, ja. zo zo.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 4 december 2003 Report Share Posted 4 december 2003 Ook weer aanwezig PD? Als je nog wat tijd hebt.....? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 december 2003 Report Share Posted 4 december 2003 Als PP echt zou willen, zou deze fabrikant binnen de kortste keren de hele markt voor tuinhuisjes kunnen overnemen. Heb jij Spido -als taalvirtuoos- je vriend Klaas al geholpen met een mission statement? "Laten we betere dingen maken..." klinkt nog niet zo gek, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
k.f Posted 4 december 2003 Report Share Posted 4 december 2003 [De beurt is weer aan Bob of Spido om hier weer op te reageren. Mag ik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts