Jump to content

Wat is er mis mee met deze luidsprekers

Peter Pan
 Share

Recommended Posts

Wie kan me nou uitleggen waarom die Nautilus zo lastig aan te sturen zou zijn? Iedereen roept dat steeds (Bas en Sodejuu ook weer), maar dat kan ik niet in de cijfers (zeker niet bij de 805) terug vinden.

Wie o wie? Bas of Sodejuu misschien? :confused:

:confused:

Overigens, k.f.: Klaas zelf zou hier nooit "jouw" hebben geschreven.

Het is hier derde naamval (meewerkend voorwerp), en niet tweede (bezittelijk voornaamwoord).

Als je wilt Klazen, hier, mag je geen taalfoutjes maken.

Wat weet jij meer van Klaas dan ik?

Wat een onzin zeg, bemoei je lekker met jezelf en niet met mij.

Hallo Klaas !

Hoe is het met jou ?

Beste,

Ik wou nog enthousisiast reageren waarom B&W's zo moeilijk aan te sturen zijn, maar na het lezen tot pagina 4 van deze topic heb ik daar gewoon helemaal geen zin meer in.

Alsjeblieft zeg, laat Ad van Medevoort met rust! En dat denigrerende gedoe over Array bevalt me ook niet.

Zelf heb ik ook de grote inschattingsfout gemaakt mijn producten eerlijk op dit forum ietswat te promoten, echter werkt dat niet. Producten moeten voor de audiofiel exotisch en duister zijn. Wanneer Fabrikanten of aanhangers van een bepaald product enthousiast op het forum erover schrijven, geeft dat meteen al een slecht imago voor het product. Zeer triest maar waar.

Groeten,

Bas

Wie kan me nou uitleggen waarom die Nautilus zo lastig aan te sturen zou zijn? Iedereen roept dat steeds (Bas en Sodejuu ook weer), maar dat kan ik niet in de cijfers (zeker niet bij de 805) terug vinden.

Wie o wie? Bas of Sodejuu misschien? :confused:

:confused:

Da's duidelijk lijkt me. Het houdt de mythe rond de Nautilus in stand. Verhaaltjes... Als het niet te betalen is, dan moet er iets bijzonders mee zijn. Is het niet de klank, dan is het wel de lastige aansturing ;)

Beste,

Ik wou nog enthousisiast reageren waarom B&W's zo moeilijk aan te sturen zijn, maar na het lezen tot pagina 4 van deze topic heb ik daar gewoon helemaal geen zin meer in.

Alsjeblieft zeg, laat Ad van Medevoort met rust! En dat denigrerende gedoe over Array bevalt me ook niet.

Zelf heb ik ook de grote inschattingsfout gemaakt mijn producten eerlijk op dit forum ietswat te promoten, echter werkt dat niet. Producten moeten voor de audiofiel exotisch en duister zijn. Wanneer Fabrikanten of aanhangers van een bepaald product enthousiast op het forum erover schrijven, geeft dat meteen al een slecht imago voor het product. Zeer triest maar waar.

Groeten,

Bas

Beste Sebastiaan,

Als een product goed is, dan kun je het zonder je te schamen promoten.

En laat ze maar afkraken, ze gaan het beluisteren en ze zijn verkocht.

Beste,

Ja, gezellig is het niet meer..

Eric's Musical Fidelity echter zou een prachtige match zijn met een B&W.

Daarom is Erik ook aan het sparen!

Beste Ron,

Ja maar ik wil alleen aangeven dat Eric zich niet alleen moet blindstaren op de financieel haast onbereikbare Nautiluss 800's. Er zijn meer zeer goede B&W's gemaakt, die betaalbaarder zijn.

Bijv.

Matrix-800 series 2

Matrix-3 series 1

Matrix 802/801 series 2 en 3

Al deze bovengenoemde weergevers zijn waanzinnig! Vooral natuurlijk de Matrix-800's die als totaal aspect zijn gelijke nog niet kent. Je moet echter wel de ruimte hebben voor het 2 meter hoge en meer dan halve meter diepe systeem :D

Groeten,

Bas

Eric's Musical Fidelity echter zou een prachtige match zijn met een B&W.

Daarom is Erik ook aan het sparen!

Beste Ron,

Ja maar ik wil alleen aangeven dat Eric zich niet alleen moet blindstaren op de financieel haast onbereikbare Nautiluss 800's. Er zijn meer zeer goede B&W's gemaakt, die betaalbaarder zijn.

Bijv.

Matrix-800 series 2

Matrix-3 series 1

Matrix 802/801 series 2 en 3

Al deze bovengenoemde weergevers zijn waanzinnig! Vooral natuurlijk de Matrix-800's die als totaal aspect zijn gelijke nog niet kent. Je moet echter wel de ruimte hebben voor het 2 meter hoge en meer dan halve meter diepe systeem :D

Groeten,

Bas

Mijn reactie was serieus bedoeld hoor. Ik zie Erik er nog voor aan ook dat zijn MF binnenkort iets te doen geeft... (BTW, hij is ook prima geschikt om een grote Magnepan te laten wapperen)

Beste Ron,

Erik wil, geloof ik, ook bassen horen.

En om maggies te laten wapperen heb je geen mooie versterker nodig: je hoeft alleen maar een raam open te zetten! :D

Als jij hier komt luisteren, zet ik een raampje open. Je mag dan ook je klompen buiten laten :)

Waarom ze moeilijk aan te sturen zijn? kijk eens naar een willekeurige impedantie meting van een B&W, en kijk eens wat de wet van Ohm zegt. Dan weet je het meteen. 98% van de versterkers voldoet niet aan de Wet van Ohm.

Geldt dat voor de h

Even terug naar de oorspronkele vraag, waarom staan er zoveel Nautilus speakers te koop?

Ikzelf had de N804 en die heb ik via HiFi.nl verkocht,omdat ik de N803 gekocht heb.Zo kan ik nog een paar mensen die om dezelfde redenen hun oude speakers te koop hebben aangeboden.Vergeet niet dat buiten de kwaliteit van de Nautilus de speakers enorm coerant zijn, ik had binnen een halfuurtje meer dan 200 emails van mensen die er interesse in hadden, en dus ook voor een zeer goed bedrag verkocht, en vergeet ook niet, je ziet nooit,maar dan ook nooit nieuwe Nautilus speakers ergens in de aanbieding, en probeer maar eens korting te bedingen bij de winkelier, volgens mij staat daar de doodstraf op.Ikzelf heb trouwens de ondervinding dat de Nautilus speaker in het geheel niet moeilijk aan te sturen is, alleen,omdat ze zo goed zijn, je hoort gelijk de verschillen van het aangeboden signaal(versterkers/cd-spelers/software)en daarom staan ze ook vaak in studio`s.Dus alles bij elkaar denk ik niet dat er iets mis met deze speaker.

Ikzelf had de N804 en die heb ik via HiFi.nl verkocht,omdat ik de N803 gekocht heb. (....) .Dus alles bij elkaar denk ik niet dat er iets mis met deze speaker.

:huh:

Als er niks mis was met de 804... waarom kocht je dan de 803?

(En waarom ben je dan nu aan het sparen voor een stelletje 802?) :rolleyes:

Ikzelf had de N804 en die heb ik via HiFi.nl verkocht,omdat ik de N803 gekocht heb. (....) .Dus alles bij elkaar denk ik niet dat er iets mis met deze speaker.

:huh:

Als er niks mis was met de 804... waarom kocht je dan de 803?

(En waarom ben je dan nu aan het sparen voor een stelletje 802?) :rolleyes:

Teneerste:toendertijd kon ik de 803 niet betalen zoals ik de 802 nu niet kan betalen.

Tentweede:er zit wel degelijk een opwaarste lijn in de Nautilus.

En als ik goed uw bericht lees, geeft u zelf al antwoodt op uw eigen vraag. ;)

Beste Spido,

Er is niet wat mis JIJ vind dat er wat mis is :D.

Het enige wat misschien als "Mis" bestempeld kan worden is het grillige impedantie verloop van nagenoeg alle B&W's. Echter kun je het om omdraaien. Al die versterkers die niet in staat zijn aan de wet van Ohm te voldoen zijn mis.

Wanneer je een B&W uit de nautilus lijn combineerd met een echt goede versterker is er veel meer goed dan er mis is. En het geen wat er bij zoveel weergevers (in welke prijsklasse dan ook) mis is, is bij de Nautilus serie niet mis.

En zo weet ik het te presteren 7x (na deze regel 8x :D) het woord "mis" te gebruiken :D :D .

Groeten,

Bas