Jump to content

Wat is er mis mee met deze luidsprekers

Peter Pan
 Share

Recommended Posts

Eric's Musical Fidelity echter zou een prachtige match zijn met een B&W.

Daarom is Erik ook aan het sparen!

Beste Ron,

Ja maar ik wil alleen aangeven dat Eric zich niet alleen moet blindstaren op de financieel haast onbereikbare Nautiluss 800's. Er zijn meer zeer goede B&W's gemaakt, die betaalbaarder zijn.

Bijv.

Matrix-800 series 2

Matrix-3 series 1

Matrix 802/801 series 2 en 3

Al deze bovengenoemde weergevers zijn waanzinnig! Vooral natuurlijk de Matrix-800's die als totaal aspect zijn gelijke nog niet kent. Je moet echter wel de ruimte hebben voor het 2 meter hoge en meer dan halve meter diepe systeem :D

Groeten,

Bas

oei bas , :o

Zelf heb ik de 801mk3 mogen bezitten. Ik zelf vond deze nogal tegen vallen. Nu moet ik wel zeggen dat ik een luisterruimte heb van circa 24m3, en zulke speakers staan vaak in wat grotere ruimtes. Mij viel het volgende op:

Hoog:

Analytisch, tegen het scherpe aan, digitaal, kil klinkend.

Midden:

Niet goed aanwezig. Stemmen en saxofoon klinken niet echt levendig

Laag:

Niet lineair. Bepaalde lage tonen dreunen de kamer door, andere laag tonen onhoorbaar.

Vermogen:

Meer dan zat.

Ik heb de set gehad op een Musical Fidelity P270 met Audio Research SP6 buizen voortrap. Verder Teac VRDS loopwerk met Goldmund D/A converter. Bekabeling Siltech FTM3 , Ixos 606. Ook Goldmund Job stereo er op geprobeerd.

Ook een ervaren audio kennis kwam tot negatieve conclusies. Hij zei letterlijk 'leuk voor in een kroeg'.

Ik heb ze niet aan het klinken kunnen krijgen. Anderen zijn wel weer zeer tevreden over deze speaker. Wat mee kan spelen is mijn kleine luisterruimte (geluidsgolven met buiken/knopen versterker en verzwakken het signaal in het laag), en misschien een beter passende versterker. Accuphase schijnt het er goed op te doen. Voor deze speakers heb je wel een flinke versterker nodig.

Hoi Muziek liefhebbers

Ik heb een tijdje deze topic nu gevolgd en heb mijn mening veranderdt

er is inderdaad niks mee met de nautilus serie .

En de reden dat muziek liefhebbers deze luidsprekers verkopen is niet dat ze ontevreden zijn maar net weer een stapje dichter bij willen komen bij hun interpetatie van perfectie van weergaven van de muziek .

Ik zelf ben erg blij met 4 pilaartjes van de B&W DM 305 serie en twee CC3 center speakers.

Nu ik zelf al een aantal keer een luister sesie hebt gedaan bij verschillende dealers ben ik zelf overtuigd dat de nautilus serie, als engelen gezangen in mijn oren klinken .(nu nog zien of ik de euri's bij elkaar kan sprokkelen voor een mooie tweede de hands set ) ;) .

Met vriendelijke groet Peter Pan

Het enige wat misschien als "Mis" bestempeld kan worden is het grillige impedantie verloop van nagenoeg alle B&W's. Echter kun je het om omdraaien. Al die versterkers die niet in staat zijn aan de wet van Ohm te voldoen zijn mis.

Het grillige impedantieverloop is dus vreselijk MIS, zoals er zo vreselijk veel mis zal blijken te zijn met apparatuur die je er voor hangt......................

Gelukkig zijn er fabrikanten die wel een speaker die simpel aan te sturen is kunnen maken, wat hieraan mist is het aureool, je krijgt er wel muziek voor terug.

Groet Jitze B)

Alle luidsprekers zijn rotdingen. Er is van alles mis mee.

Ik kan je hele waslijsten opnoemen van de gebreken!

Dat geldt voor conusspeakers, magnetostaten, ribbons, electrostaten, air motion transformers, walsh drivers... allemaal rotzooi, meneer!

Gelukkig maar, want anders zou er geen ruimte meer zijn voor verbetering.

En zou het geen sport meer zijn om met die rommel een zo goed mogelijk resultaat te bereiken.

Door het uitvlooien van combinaties en uitvoeringen, waarbij zoveel mogelijk gebruik wordt gemaakt van de goede kwaliteiten en de meest hindelijke tekortkomingen worden vermeden.

Want als je dat met liefde en verstand doet, kunnen die pokkedingen toch best wel aardig klinken.

Maar in absolute zin: er is van alles mis mee. Toch.

Alle luidsprekers zijn rotdingen. Er is van alles mis mee.

Ik kan je hele waslijsten opnoemen van de gebreken!

Dat geldt voor conusspeakers, magnetostaten, ribbons, electrostaten, air motion transformers, walsh drivers... allemaal rotzooi, meneer!

Gelukkig maar, want anders zou er geen ruimte meer zijn voor verbetering.

En zou het geen sport meer zijn om met die rommel een zo goed mogelijk resultaat te bereiken.

Door het uitvlooien van combinaties en uitvoeringen, waarbij zoveel mogelijk gebruik wordt gemaakt van de goede kwaliteiten en de meest hindelijke tekortkomingen worden vermeden.

Want als je dat met liefde en verstand doet, kunnen die pokkedingen toch best wel aardig klinken.

Maar in absolute zin: er is van alles mis mee. Toch.

Ben je nu zo'n kontenkruiper of doe je maar alsof. Welke kant de wind ook waait en je weet wel weer mee te lullen. Rot hier toch op joh :mad2:

Het is toch veel leuker om je druk te maken over wat er goed is? Dan geniet je er nog veel meer van ook...

Je druk maken om wat goed is, Kermit?

Dat is heel tegennatuurlijk.

Onlust, frustratie, ergernis e.d. leiden tot activiteit, verbeteringsdrang. Dan maak je je druk.

Tevredenheid, zelfgenoegzaamheid e.d. leiden tot passiviteit. Dan maak je je niet druk.

Hifi is voor jou een passieve hobby?

Nou, voor mij niet!

(En concludeer hier niet uit dat jouw luidsprekers dus beter zijn dan de mijne, want dat is niet zo.

Jij zit alleen heel anders in elkaar dan ik. Veel tevredener. Veel zelfgenoegzamer. Misschien zou ik jaloers op je moeten zijn...)

Laat maar zitten Paul. Die Spido stijgt met stip in de lijst van posters en helpt op die manier eigenhandig dit forum naar de kloten. En die snurkers van Hear hebben het niet eens in de gaten...

Hij houd het wel erg lang vol ja. Maar goed dat z'n speakers niet zo best verkopen, anders zouden we overspoeld worden met dit soort types

Het is toch veel leuker om je druk te maken over wat er goed is? Dan geniet je er nog veel meer van ook...

Je druk maken om wat goed is, Kermit?

Dat is heel tegennatuurlijk.

Onlust, frustratie, ergernis e.d. leiden tot activiteit, verbeteringsdrang. Dan maak je je druk.

Tevredenheid, zelfgenoegzaamheid e.d. leiden tot passiviteit. Dan maak je je niet druk.

Hifi is voor jou een passieve hobby?

Nou, voor mij niet!

(En concludeer hier niet uit dat jouw luidsprekers dus beter zijn dan de mijne, want dat is niet zo.

Jij zit alleen heel anders in elkaar dan ik. Veel tevredener. Veel zelfgenoegzamer. Misschien zou ik jaloers op je moeten zijn...)

247 posten hier op dit forum noem je in dat verband "verbeteringsdrang"? Nee, Klaas Veinstra, dat is een zinloze poging om heel Nederland de volksspeaker op te dringen. Dan zul je toch wat beter je best moeten doen. Misschien is het je gegeven om te prutsen aan speakers die de ene keer wel klinken en de ander keer niet, verkopen kun je ze niet...

(...) Nee, Klaas Veinstra (...)

Nog zo eentje! Dom hoor.

Spido is de naam. Dank u. :(

:mad2: 1 anonieme gebruiker, is dit een ziekte die hier heerst? spidofilie of zoiets? ga in godsnaam je vrouw verwennen ipv ons te vervelen

Als ie zijn vrouw gaat verwennen nu pest ie ons morgen weer over HOE GEWELDIG hij zijn vrouw wel niet heeft verwend.. nou dat wil ik NIET weten hoe hij die lelijke bosheks heeft benaderd.......

nee joh,

hij propt hem gewoon in die spleet vol zaagsel en is weer een week tevreden. Dat soort mensen moet je gewoon ff wat voer aangeven dan happen ze wel, net vissen.

Als ie zijn vrouw gaat verwennen nu pest ie ons morgen weer over HOE GEWELDIG hij zijn vrouw wel niet heeft verwend.. nou dat wil ik NIET weten hoe hij die lelijke bosheks heeft benaderd.......

Klaas Veinstra is impotent. Om dat te compenseren plaatst ie berichten over zijn Plaatsvervangende Potentie... :lol:

Spi-do is niet ge-huwd. Hij heeft ook geen vas-te vrien-din.

Die heeft hij ook niet no-dig.

Spi-do heeft een mo-tor-fiets. Een In-tru-der.

Vrrroemmm! Vrrrroemmm!

Daar gaat Spi-do.

Vrrroemmm! Vrrrroemmm!

Nu is Spi-do al-weer te-rug.

Hal-lo Spi-do. Fijn dat je er weer bent.

:P

Spi-do is niet ge-huwd. Hij heeft ook geen vas-te vrien-din.

Die heeft hij ook niet no-dig.

Spi-do heeft een mo-tor-fiets. Een In-tru-der.

Vrrroemmm! Vrrrroemmm!

Daar gaat Spi-do.

Vrrroemmm! Vrrrroemmm!

Hal-lo Spi-do. Fijn dat je er weer bent.

:P

Tralala...

Vrrroemmm! Vrrrroemmm!

Daar gaat Spi-do.

Vrrroemmm! Vrrrroemmm!

Rondje Appelscha? Heel begrijpelijk, je houdt het natuurlijk ook niet lang vol met aambeien van je... Je zou dat gesjouw met die PP's eens wat minder serieus moeten nemen. Doet de rest van Appelscha ook!

:D Jullie zijn allemaal gewoon hardstikke jaloers op mij, omdat ik lekker veel betere luidsprekers heb dan jullie allemaal en ik er nog veel minder centjes voor heb hoeven betalen ook! The Perfect Performer luidsprekers zijn lekker veel beter dan B&W of Magnepan of Quad of al die andere rotzooi. En wat er volgens jullie mooi uitziet, dat is smakeloze kitsch! Frutsels! Wansmaak! Mijn luidsprekers hebben bas. Mooi strak tot wel 23 Hertz. En hoog. Mooi helder tot wel 50 Kilohertz. Niet dat je zo hoog kunt horen... maar ze hebben het wel. En een mooi midden. En dat is allemaal ook nog eens mooi fasecoherent. Nou, dat is met die dure troep van jullie wel even wat anders! Stinkjaloers zijn jullie allemaal. Zou ik ook zijn, als ik jullie was. Maar gelukkig ben ik jullie niet. :D

Het is inderdaad vreselijk jammer dat er zo weinig inhoudelijk wordt gediscussieerd, kreten vliegen om de oren, evenals eigen opvattingen, eens kritisch eigen beleving/opvattingen naast die van een ander leggen en hierover zinnig van gedachten wisselen schijnt niet te kunnen.

Laten we wel wezen, het ultieme component, ook de ultieme speaker bestaat niet............

Daarnaast is een speaker vwb de prestaties absoluut niet los te koppelen van de versterker die er voor hangt.

Zo veel combinaties er draaien , zoveel verschillende belevingen zijn er dus, ook moeten we niet vergeten dat we met ons brein luisteren, dit component is vele malen minder betrouwbaar dan ons gehoor, gewenning en allerlei hersenspinsels kunnen ons oordeel volstrekt vertekenen.

:blink: Groet Jitze :unsure: