lange W Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Ik draai thuis een klein jaar met mijn beschreven set, het bevalt me prima, behalve dat het geluid bij hard spelen wat doordreunt. Ik merk dit eigenlijk alleen wanneer ik niet in de huiskamer ben, en ik ben er zeker van dat de buren het ook heel goed merken. Ik heb een grenen houten vloer, en mijn Infinity Delta 70's staan op spikes. Ze worden aangestuurd door de Rotel RB-1070 / RC-1070 combi. Mijn vraag is, is het de moeite waard om onder de spikes granieten (of een ander soort steen) plaatjes te leggen. Zal dit de bas enigszins dempen, en zal dit nog andere efffekten op het geluid hebben? Ik weet dat ik het gewoon een keer moet proberen, maar hoor toch alvast graag reacties van mensen die hier ervaring mee hebben, of een duidelijke mening hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Een goedkope oplossing zou kunnen zijn: Op de houten vloer een stuk dikke rubbermat leggen. (Zo'n opengewerkte "ringenmat", die bedoeld is voor bij de buitendeur.) Daarop leg je een zware betontegel. Hierop zet je de luidspreker (op spikes). Link to comment Share on other sites More sharing options...
lange W Posted 3 december 2003 Author Report Share Posted 3 december 2003 Dank je, dit klinkt als een goed idee. Punt is alleen wel dat het er wel een beetje netjes uit moet zien, anders is mijn vriendin het er niet mee eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Dan neem je toch stukken natuursteen ipv betontegels? D Link to comment Share on other sites More sharing options...
lange W Posted 3 december 2003 Author Report Share Posted 3 december 2003 Zoiets zal het wel woren, maar zal zo'n dik stuk rubber daar nog onder dan ook daadwerkelijk van belang zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Betontegels zijn veel goedkoper en nog beter ook. Ze zijn dikker, zwaarder, breken niet zo gemakkelijk, en hebben geen hoge eigenklank. Als je ze mooi wilt maken, dan kan dat. Smeer ze in met een fleurig betonlakje. Dat kun je in elke kleur krijgen. Als het nog mooier moet, smeer je ze daarna in met blanke lak en strooi je er glittertjes op. Er zijn glittertjes goud en glittertjes zilver. Heel smaakvol, allemaal. De rubber mat zie je niet, want daar ligt de betontegel op. De betontegel zie je ook niet, want daar staat de luidspreker op. Je vriendin zie je niet, want die is dan al vort. Guttegutteguttegut... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Tja, wat is hard spelen? Op gegeven moment helpt niets meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lange W Posted 3 december 2003 Author Report Share Posted 3 december 2003 Hee Spido, dat klinkt als een heel goed idee!! Hier kan mijn vriendin ook wel mee leven! Maar kan het ook negatieve effecten hebben eigenlijk??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lange W Posted 3 december 2003 Author Report Share Posted 3 december 2003 Nou, hard spelen is hier op een kwart van zijn volle vermogen, nog niet op feestjes-volume dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 beste willem , koop elektrostaten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon S. Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Ik heb een grenen houten vloer, en mijn Infinity Delta 70's staan op spikes. Ze worden aangestuurd door de Rotel RB-1070 / RC-1070 combi. Eindelijk iemand die ook Infinity Delta 70's heeft.....Kom je hier niet vaak tegen. Bevallen ze goed, behalve dan dat ze doordreunen? Groet, Leon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 beste willem ,koop elektrostaten Ik heb 'n jaar of 10 geleden Audiostatic ES200r electrostaten gehad, maar heb ze na een aantal maanden weer weggedaan, vanwege.... dreunend laag Kocht daarna Xanadu DS14 zuil speakers, en voila...probleem opgelost. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Geniaal idee, Spido! Wasmachinedempers onder de betontegel werken ook goed indien het een flink zware speaker betreft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Puur, er zijn ook van die stoelvibrators te koop. Die geven de illusie van een aardschokkende bas aan mensen die - eh - het zonder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 beste willem ,koop elektrostaten Ik heb 'n jaar of 10 geleden Audiostatic ES200r electrostaten gehad, maar heb ze na een aantal maanden weer weggedaan, vanwege.... dreunend laag Kocht daarna Xanadu DS14 zuil speakers, en voila...probleem opgelost. Groeten, Alco en daarna....en daarna....enz...enz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 en daarna....en daarna....enz...enz :D Yeah yeah ok, rub it in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Ik heb 'n jaar of 10 geleden Audiostatic ES200r electrostaten gehad,maar heb ze na een aantal maanden weer weggedaan, vanwege.... dreunend laag Kocht daarna Xanadu DS14 zuil speakers, en voila...probleem opgelost. Groeten, Alco en daarna....en daarna....enz...enz Ja, ik was ook al verbaasd dat 'ie zo kort van stof was! Misschien last van een grieppie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Ja, ik was ook al verbaasd dat 'ie zo kort van stof was! Misschien last van een grieppie? Nog niet AudioPaul (afkloppuh!) Ja, beknopt samenvatten is een kunst op zich. Krijg 't geloof ik langzaam maar zeker onder de knie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 ....Hi,hi en dan te bedenken dat er ooit eens een interview met mij was geplaatst in een personeelsblad, waarin de eerste zin (tot mijn grote verbazing!) notabene was: Alco is kort van stof Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Ik draai thuis een klein jaar met mijn beschreven set, het bevalt me prima, behalve dat het geluid bij hard spelen wat doordreunt.Ik merk dit eigenlijk alleen wanneer ik niet in de huiskamer ben, en ik ben er zeker van dat de buren het ook heel goed merken. Ik heb een grenen houten vloer, en mijn Infinity Delta 70's staan op spikes. Ze worden aangestuurd door de Rotel RB-1070 / RC-1070 combi. Mijn vraag is, is het de moeite waard om onder de spikes granieten (of een ander soort steen) plaatjes te leggen. Zal dit de bas enigszins dempen, en zal dit nog andere efffekten op het geluid hebben? Ik weet dat ik het gewoon een keer moet proberen, maar hoor toch alvast graag reacties van mensen die hier ervaring mee hebben, of een duidelijke mening hebben Heb je er al eens aan gedacht om die dingen een stuk van de muur te halen. Meestal is dat de oorzaak van dreunend laag. Mocht dit alles oplossen, dan kun je beter andere luidsprekers kopen. B.v. monitoren. Deze staan al op een statief, en koppelen dus veel minder waardoor het laag schoren blijft, ook al staan ze dichter bij de muur. En b.v. een Master 3 gaat toch heel erg laag (al is het geen 30 Hz). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Dit is toch verschrikkelijk!! De buren van Peter hebben een beetje last van een doordreunende bas. Gaan jullie weer allemaal door elkaar heen palaveren. Iedereen heeft weer een ander idee. Iedereen weet het weer beter. Maar de meesten weten van toeten noch blazen. Van sommigen moet hij zelfs andere luidsprekers kopen. Electrostaten. Of monitorretjes. Zijn jullie nou helemaal mesjoche geworden? Peter, doe nou maar wat Spido je adviseerde. Die weet tenminste waar hij het over heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Dit is echt te triest voor woorden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
figaro Posted 3 december 2003 Report Share Posted 3 december 2003 Hoezo? Ik vind dat meneer James groot gelijk heeft! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 4 december 2003 Report Share Posted 4 december 2003 Het valt me mee dat het woord "kabel" nog niet is gevallen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 december 2003 Report Share Posted 4 december 2003 Hoezo?Ik vind dat meneer James groot gelijk heeft! Tuurlijk, alleen Bob J en Spido hebben verstand van luidsprekers. Oh ja, en Klaas F ook... Maar verder is er echt bijna niemand die er iets zinnigs over kan vertellen. Klaas, Spido en Bob hebben de wijsheid die ze hebben over speakers dan ook allemaal zelf uitgedokterd. Hebben nooit een boek daarover gelezen, maar alles zelf onderzocht, beredeneerd enz... Tuurlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts