Jump to content

AUDIO TOP...................

Haudio
 Share

Recommended Posts

Lever svp een zinvolle bijdrage op dit onderwerp of reageer anders niet. Als je perse kritiek op vinyl wilt leveren, open dan een nieuw onderwerp.

Ik lever geen kritiek op vinyl. Ik zeg alleen dat het niks is voor mij... Of mag dat ook al niet?

Ik zal het nog 1 keer uitleggen. Dit topic is voor mensen die vinyl wel wat vinden!

Dus: VINYL :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Als wij vinyl helemaal niks vinden zouden wij het niet kopen en zouden we er ook niks over posten. Bovendien is de discussie over CD speler versus draaitafel al 1000 keer aan de orde geweest en zullen veel mensen er al wel meer dan genoeg van hebben ;)

Maak dus een aparte posting. Of ben je het niet met mij eens dat juist in dit onderwerp posten wel erg ongelukkig is?

Hai Haudio,

Als die Vinyl 1 en 2 gedemonstreerd worden dan graag met een paar VPI's en dan het liefst geen Scout (dat is toch dezelfde importeur).

Groet,

Lever svp een zinvolle bijdrage op dit onderwerp of reageer anders niet. Als je perse kritiek op vinyl wilt leveren, open dan een nieuw onderwerp.

Ik lever geen kritiek op vinyl. Ik zeg alleen dat het niks is voor mij... Of mag dat ook al niet?

Nee :P Wat niet is, kan nog komen :D;)

Nou, daar zou ik maar niet op rekenen. Heb nu 1 keer een (erg dure) goeie draaitafel gehoord (bij AS) maar was nou niet dusdanig onder de indruk dat ik de rest van de middag met kwijl op m'n mond heb zitten luisteren of zo. Dus tenzij ik een keer de kans krijg om een megalading goeie (zowel de staat als de muziek) LP's te kopen voor een prikkie, ga ik geen draaitafel kopen. De redenen daarvoor heb ik al eens genoemd... :)

Nee :P Wat niet is, kan nog komen :D;)

Nou, daar zou ik maar niet op rekenen. Heb nu 1 keer een (erg dure) goeie draaitafel gehoord (bij AS) maar was nou niet dusdanig onder de indruk dat ik de rest van de middag met kwijl op m'n mond heb zitten luisteren of zo. Dus tenzij ik een keer de kans krijg om een megalading goeie (zowel de staat als de muziek) LP's te kopen voor een prikkie, ga ik geen draaitafel kopen. De redenen daarvoor heb ik al eens genoemd... :)

Helaas was de set op die zaterdag niet echt super. Toch was er weldegelijk een duidelijk verschil waarneembaar tussen de Orfeo en de cd-speler. De eerste klonk iig stukken aangenamer. Ik kan me wel voorstellen dat als je dat gemakkelijke niet gewend bent en voor het eerst een fatsoenlijke set mag aanhoren het verschil niet zo denderend zal zijn, of niet zo'n indruk op je maakt.

2 Weken later was het wel beter gesteld met demoset. Iemand kwam binnen voor een surround-alles-in-een-ding en daar is ie na het beluisteren van de platenspeler toch heel snel vanaf gestapt.

Helaas was de set op die zaterdag niet echt super.

Nou, dat mocht toch echt wel voor dat geld... :confused:

Toch was er weldegelijk een duidelijk verschil waarneembaar tussen de Orfeo en de cd-speler. De eerste klonk iig stukken aangenamer.

Mwah... Heb niet meteen vreselijk grote verschillen kunnen horen.

Ik kan me wel voorstellen dat als je dat gemakkelijke niet gewend bent en voor het eerst een fatsoenlijke set mag aanhoren...

Hee... Wat is er onfatsoenlijk aan mijn set? ;):D

...het verschil niet zo denderend zal zijn, of niet zo'n indruk op je maakt.

Kweenie...

2 Weken later was het wel beter gesteld met demoset. Iemand kwam binnen voor een surround-alles-in-een-ding en daar is ie na het beluisteren van de platenspeler toch heel snel vanaf gestapt.

Om nou een alles in een set te gaan vergelijken met de set die er zaterdag stond, dan ben je ook niet goed bezig...

Blijkbaar moet je nog leren luisteren :P;) Ik kan me goed voorstellen dat het wel een beetje overdonderend klonk tov wat je thuis (op campus) hebt staan. Ik was gisteren ook weer eens bij Audiopaul. Nou dan wordt ik toch weer week van binnen :) . Bij hem is ook degelijk verschil waarneembaar tussen platenspeler en cd-speler, al moet ik zeggen dat de cd-speler van hem het toch heel goed kan bijbenen. Dat in tegenstelling bij mij. Het verschil tussen LP- en CD-weergave is hier gigantisch, en dat in het voordeel van de platenspeler. Het wordt hoog tijd dat ik de cd-weergave eens op een hoger niveau ga tillen B)

Blijkbaar moet je nog leren luisteren :P;) Ik kan me goed voorstellen dat het wel een beetje overdonderend klonk tov wat je thuis (op campus) hebt staan. Ik was gisteren ook weer eens bij Audiopaul. Nou dan wordt ik toch weer week van binnen :) . Bij hem is ook degelijk verschil waarneembaar tussen platenspeler en cd-speler, al moet ik zeggen dat de cd-speler van hem het toch heel goed kan bijbenen. Dat in tegenstelling bij mij. Het verschil tussen LP- en CD-weergave is hier gigantisch, en dat in het voordeel van de platenspeler. Het wordt hoog tijd dat ik de cd-weergave eens op een hoger niveau ga tillen B)

Leren luisteren he... Hmm... Kweenie of ik dat wel wil. Ben bang dat ik dan niet meer gewoon van muziek kan genieten.

Ik kan trouwens niet zeggen dat ik die zaterdag heel erg overdonderd was van het geluid. Natuurlijk klonk het wel mooi en ook wel mooier dan bij mij, maar ik werd er nou niet meteen heel hebberig van of zo ;)

Ik zeg trouwens ook niet dat er geen verschil zit tussen analoog en digitaal hoor! Natuulijk zit er verschil in, want het zijn 2 heel verschillende dingen. Maar ik zeg alleen dat ik me niet zo goed kan voorstellen dat ik ooit ga overstappen op vinyl. Klinkt misschien raar in jouw (en andermans) oren, maar toch meen ik het. Er zitten voor mij te veel nadelen aan een platenspeler om er aan te beginnen. En ik weet (uit ervaring) dat het met cd ook heel erg mooi kan. Heb namelijk ooit een Meridian 588 gehoord en dat klonk geweldig. Was ook erg duur, dat wel, en zeker niet binnen bereik (hoeft van mij ook niet zonodig, want dat slaat nergens op in mijn set), maar wel erg mooi.

Smaken verschillen. Het is maar net welk geluid je destijds hebt gehoord en waar je eigen oren gevoelig voor zijn. Wellicht dat jou oren weer net iets anders mooi vinden dan wat je hoorde. Ik kan bij een draaitafel, bijvoorbeeld een Rega of nog in meerdere mate een Nottingham Analogue, erg genieten van de vloeiende weergave met zijn enorme rust. Daarentegen kan ik ook van CD genieten.