Henrie Posted 18 november 2004 Report Share Posted 18 november 2004 Als je er niks mee opschiet (genieten is genieten tenslotte) waarom maak je er dan zoveel werk van....??? Ik zou zoiets nooit doen.... Daarom heet ik Henk en niet Hans Volgens mij heeft dat meer met je ouders te maken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 november 2004 Report Share Posted 18 november 2004 Als je er niks mee opschiet (genieten is genieten tenslotte) waarom maak je er dan zoveel werk van....??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 5 juni 2005 Report Share Posted 5 juni 2005 N.a.v. het topic van Hans ga ik hier verder met mijn (te) korte ervaring met de Auroissen van Ruud in mijn systeem. Feit is dat ik in het begin enorm veel laagproblemen heb gehad (Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 5 juni 2005 Report Share Posted 5 juni 2005 Wat heb je toch een mazzel, als tevreden bent met een miNi setje. Tsja, de pech is dat d Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 5 juni 2005 Report Share Posted 5 juni 2005 Wat heb je toch een mazzel, als tevreden bent met een miNi setje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 juni 2005 Report Share Posted 5 juni 2005 N.a.v. het topic van Hans ga ik hier verder met mijn (te) korte ervaring met de Auroissen van Ruud in mijn systeem. Feit is dat ik in het begin enorm veel laagproblemen heb gehad (Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 juni 2005 Report Share Posted 6 juni 2005 N.a.v. het topic van Hans ga ik hier verder met mijn (te) korte ervaring met de Auroissen van Ruud in mijn systeem. Beste henk, Voor Roger en mijzelf was het na enkele seconden al duidelijk dat het een fikse verbetering was........het laag werd een stuk gecontroleerder weergegeven Wil ik het niet hebben over de door Roger genoemde toegenomen ruimtelijkheid.....ik stond per slot van rekening aan de zijkant Je zat ... of nog beter, lag/hing Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 6 juni 2005 Report Share Posted 6 juni 2005 N.a.v. het topic van Hans ga ik hier verder met mijn (te) korte ervaring met de Auroissen van Ruud in mijn systeem. Feit is dat ik in het begin enorm veel laagproblemen heb gehad (Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 juni 2005 Report Share Posted 7 juni 2005 Beste henk, Voor Roger en mijzelf was het na enkele seconden al duidelijk dat het een fikse verbetering was........het laag werd een stuk gecontroleerder weergegeven Wil ik het niet hebben over de door Roger genoemde toegenomen ruimtelijkheid.....ik stond per slot van rekening aan de zijkant Daarin verschillen wij van mening Ruud. Het laag was in mijn oren even gecontroleerd, doch minder luid. Volgens mij absorberen (teniet doen) de Auriossen een stuk (laag)energie, wat wellicht beter past in mijn luisterruimte, maar er zijn meer (ook betere) wegen die naar Rome leiden. Da's duidelijk Henk, wij verschillen van mening Ik vind dat een luidspreker g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 juni 2005 Report Share Posted 7 juni 2005 Ik heb ook niet beweerd dat de kous af is Het heeft alleen weinig zin die ouwe koe uit de sloot te halen. Misschien mag je ze de volgende keer wel wat langer bij je houden. Hij had ze onder zijn Aitossen vandaan gehaald. Volgens mij heeft Ruud wat met ossen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 juni 2005 Report Share Posted 8 juni 2005 Het laag is bij Henk na mijn eerste luistersessie bij hem flink opgeknapt. Nu is het te pruimen (voor mij dan). Het heeft in elk geval karakter. Wel ligt het nog veel te hoog in niveau. Dat dit door trillingen in de vloer komt is niet onwaarschijnlijk. Als voorbeeld: De speakers van "Zoveelste Henk" stonden eerst bij Willem van de Brug (van Array). Hier produceerde deze speakers veel te veel laag. Terwijl deze bij Henk tijdens een luistersessie op dezelfde Array versterkers absoluut een veel minder doordringend laag hadden. Tonaal klopte het hier gewoon wel. Bij Willem stonden de speakers op een betonnen vloer met kruipruimte, bij Henk op een betonnen vloer op zand. Ik heb hier altijd het verschil gezocht. Op HiFi.nl heb ik er indertijd zelfs een topic over geopend. Bij werken mijn kogel-lepel constructies ook uit de kunst. Wel krijg je het gevoel dat er minder laag is. Dat lijkt me bij Ome Henk alleen een (van de) voordelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 juni 2005 Report Share Posted 8 juni 2005 maar er zijn meer (ook betere) wegen die naar Rome leiden. Zoals verhuizen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 juni 2005 Report Share Posted 8 juni 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 9 juni 2005 Report Share Posted 9 juni 2005 Op een zoektocht naar dynamiek kom je automatisch uit bij de nieuwe formaten (SACD, DVD-A). Als nu de opnametechniek dat nog wilde inzien en daar innoveerde.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 9 juni 2005 Report Share Posted 9 juni 2005 Op een zoektocht naar dynamiek kom je automatisch uit bij de nieuwe formaten (SACD, DVD-A). Als nu de opnametechniek dat nog wilde inzien en daar innoveerde.... Vergeet SACD maar als het over dynamiek gaat, in mijn ervaring is SACD nog vlakker dan CD En die conclusie komt niet van een vergelijking van een budget cdspeler met een budget sacdspeler Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 juni 2005 Report Share Posted 9 juni 2005 dynamiek vereist grote speakers in een droge ruimte die om weet te gaan met de baspulsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 juni 2005 Report Share Posted 10 juni 2005 ja ... ik heb een paar SACD's en daar zitten een paar tussen met opschepperige teksten van hoe mooi de opname techniek is. right ... ergens is dan toch wat foutgegaan want ik heb stapels CD's die toch echt beter klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 10 juni 2005 Report Share Posted 10 juni 2005 dynamiek vereist grote speakers in een droge ruimte die om weet te gaan met de baspulsen niets van waar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 10 juni 2005 Report Share Posted 10 juni 2005 dynamiek vereist grote speakers in een droge ruimte die om weet te gaan met de baspulsen Dynamiek vereist opnames zonder compressie of limiter, En die bestaan niet. Je kan proberen Japans te leren en DVD tapes in Japan te bestellen met echt weinig compressie en/of limitters opgenomen en op tape gezet, Maar dan zou ik toch eerst even de Apparatuur thuis ietsje aanpassen. (sugestie,Klipschhoekhorn met Macintosh mono's,bi-ampen kom je een end in de richting) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 december 2005 Report Share Posted 21 december 2005 Nou we het er toch over hebben....??? Hoe staat het met je "zoektocht"...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 december 2005 Report Share Posted 21 december 2005 Hoe staat het met je "zoektocht"...??? Ik ben slechts zeer zijdelings met m'n zoektocht bezig Hans. Op dit moment zijn er (veel) belangrijkere zaken in 't leven. Heel eerlijk.... eigenlijk ZIJN er alleen belangrijkere dingen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 23 december 2005 Report Share Posted 23 december 2005 voor hans niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 december 2005 Report Share Posted 23 december 2005 voor hans niet. Denk je...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 23 december 2005 Report Share Posted 23 december 2005 ik weet zeker dat er voor jou veeeeeeeel belangrijkere zaken zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 december 2005 Report Share Posted 23 december 2005 ik weet zeker dat er voor jou veeeeeeeel belangrijkere zaken zijn. Psies.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts