Jump to content

Het vervolg op de luistersessie

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Geweldig Henk! :D

We weten nu waar je heen wilt, John Picoso en ik hebben al verteld hoe de set klinkt die je nu hebt :)

Je zegt wel eens dat alles te koop is, maar als ik jou was zou ik de PJ8 houden, want bij mij was deze pre het laatste puzzelstukje na eveneens een hele rits veranderingen in de set :rolleyes:

Ik ben benieuwd hoe deze speakerkabel zich verhoudt tot de Crescendo, hoor je overeenkomsten of staat alles bijv. verder naar achteren :unsure:

Andr

Doe/laat dus geen dingen, waarvan je later denkt... had ik het maar gedaan/gelaten ;)

Hier heb ik NIETS aan toe te voegen Hans <_<

Kortom, ik laat alles thuis, en rijd eventueel later nog 'n keer naar Friesland.....

:)

Beste Henk,

Het verbaast me echter dat jij over het laag valt, want de andere 3 personen die reeds bij mij deze kabels hebben gekocht waren juist lyrisch over het strakke en puntige laag. Al deze meningen worden meegenomen naar eventuele verbeteringen.

Heb nog wat te vertellen, maar ik moet nu even van de computer. DIt verhaal wordt vervolgd :D

Groeten,

Bas

Beste Henk,

Het verbaast me echter dat jij over het laag valt, want de andere 3 personen die reeds bij mij deze kabels hebben gekocht waren juist lyrisch over het strakke en puntige laag. Al deze meningen worden meegenomen naar eventuele verbeteringen.

Heb nog wat te vertellen, maar ik moet nu even van de computer. DIt verhaal wordt vervolgd :D

Groeten,

Bas

Ik kan me nog vagelijk herinneren Bas dat de Crescendo een gortdroge bas liet horen. Andr

Zo nu het vervolg :D .

Wat heb jij intussen uitgevroten :blink:;):D

Oh ja, als ik datgene wat IK nastreef nagenoeg heb bereikt, komt een mod pas om de hoek kijken ;) Wellicht helemaal een onjuiste gedachte van mijn kant, maar zoistnueenmaal :rolleyes:

Beste Henk,

Je moet het doen, zoals jij het wilt doen.

Zoals ik het zie: Er zit een groot gebrek in de Aragon's zelf, en die valt niet op te lossen met een andere kabel. De winst in het vervangen van die componenten is groter dan welke kabel dan ook kan geven, en qua prijs misschien nog wel goedkoper.

Mijn filosofie is: de Basis moet goed zijn, en dan kun je pas fine tunen met kabels.

Maargoed, je zou me pas echt geloven als je zelf de verschillen tussen de ongemodde, en gemodde aragon had gehoord :D

Groeten,

Bas

Beste Henk,

Tja het houdt een keer op natuurlijk :D

Elke techneut kan beamen wat slechte elco's in de signaalweg doen. bedenkt je wel dat je volledige AC audiosignaal gaat door zo'n elco. Elco's hebben nog veel grotere invloed dan welke kabel dan ook. Bovendien hebben de Aragon's ook nog en serieus probleempje in het ontwerp, en dat is dat ze geen afsluit weerstand naar massa hebben in de ingang. Dit maakt ze dus heel gevoelig voor stoorvelden. Simpelweg een 47 K weerstandje naar massa doet wonderen.

Ik doe een laatse poging met het tonen van wat foto's en dan houd ik ermee op, en moeten jullie het zelf maar weten :D De zwarte potjes die je ziet, zijn de Blackgates

Klik op de titel voor de foto:

Nieuwe Blackgates dc koppel elco,s en nieuwe OFC diode signaal kabel

De 8 nieuwe elco's en nieuwe bedrading

De oude slechte onderdelen van de Aragon's

De Nieuwe WBT aansluitingen

voor de optiek, fraaie blauwe led's

De eerste twee elco's per kanaal staan in serie met de elco's. de andere twee elco's (per kanaal) zijn voor de voedingsspanning van de opamp inputstage.

Groeten,

Bas

Goh wat een drukte opeens hear :D

Bas, neem even aan van Henk (en Picoso en mij) dat het laag met MIJN Palladiums bij Henk echt gortdroog en snel was, de irritante kamerresonantie was zelfs bijna verdwenen.

Ik wil hierbij tevens vermelden dat tussen voor en eind een Virtuoso interlink zat, alleen met deze combinatie hebben we het laag zo mooi strak gehoord.

Over de spades begin ik maar niet, maar heel toevallig ging dat erg goed bij Henk .... :blink:

De aanpassingen in de Palladiums zullen zeker hun effekt hebben, maar ik heb wel het idee dat de Palladiums van Henk een stukje minder mooi klinken dan de mijne, als ik het verhaal zo eens lees.

Die van Henk zijn ouder en hebben misschien vaker gespeeld.

Helaas heb ik ze zelf nog niet gehoord, dus ik moet op de woorden van Henk af gaan.

Het beste zou ik de kabels die Henk nu heeft is in mijn set kunnen vergelijken, maar dat komt wel een keer, ik ben heel tevreden met mijn huidige set.

Andr