erik klijnsmit Posted 14 december 2003 Report Share Posted 14 december 2003 Vanmiddag heb ik die Ushers nou eens gehoord. Heel mooi, van uiterlijk, en van klank..... Alleen... ik heb het er vanavond nog met Ruud over gesproken..... Ik snap niet waarom er niet meer dynamiek uitkomt.... Alles is er, een topset met alles wat je maar bedenken kunt aan goed spul, maar geen dynamiek, ik begrijp er werkelijk helemaal niks van. Ten eerste past het bij mij luisterkarakter, ten tweede wil ik stap voor stap naar iets meer dynamiek, ten derde denk ik dat ik niet die dynamiek wil die jij nastreeft. Met een te grote stap zou ik trouwens doodongelukkig worden... Toch denk ik dat alles wat je niet hoort ergens in je set blijft "hangen". En wat mij intrigeert is..... maar waar dan...??? Natuurlijk moet jij luisteren zoals jij dat wil, maar ik geef alleen aan technisch niet te begrijpen waar die dynamiek blijft...??? array !!! dat is het antwoord . henk heeft geen array versterkers,. maar nu effe zerieus. het gebrek aan dynamiek , kan heel goed komen door een ruimte die erg reflecteerd. bij kermit vond ik de esl63 ook altijd erg soft . de verschillen tussen de zachte en luide passages waren erg klein . alles klonk zo.n beetje op Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 december 2003 Report Share Posted 14 december 2003 Vanmiddag heb ik die Ushers nou eens gehoord. Heel mooi, van uiterlijk, en van klank..... Alleen... ik heb het er vanavond nog met Ruud over gesproken..... Ik snap niet waarom er niet meer dynamiek uitkomt.... Alles is er, een topset met alles wat je maar bedenken kunt aan goed spul, maar geen dynamiek, ik begrijp er werkelijk helemaal niks van. Ten eerste past het bij mij luisterkarakter, ten tweede wil ik stap voor stap naar iets meer dynamiek, ten derde denk ik dat ik niet die dynamiek wil die jij nastreeft. Met een te grote stap zou ik trouwens doodongelukkig worden... Toch denk ik dat alles wat je niet hoort ergens in je set blijft "hangen". En wat mij intrigeert is..... maar waar dan...??? Natuurlijk moet jij luisteren zoals jij dat wil, maar ik geef alleen aan technisch niet te begrijpen waar die dynamiek blijft...??? array !!! dat is het antwoord . henk heeft geen array versterkers,. maar nu effe zerieus. het gebrek aan dynamiek , kan heel goed komen door een ruimte die erg reflecteerd. bij kermit vond ik de esl63 ook altijd erg soft . de verschillen tussen de zachte en luide passages waren erg klein . alles klonk zo.n beetje op Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 maar nu effe zerieus.het gebrek aan dynamiek , kan heel goed komen door een ruimte die erg reflecteerd. dus henk , doe eens een leuk experiment . haal wat oude dekens en/of matrassen van zolder . trek de kapstok met winterjassen leeg , en bedek alle gladde en vlakke plaatsen in je kamer . je zult versteld staan . Vraag SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Waar ik vooral last van had, was van het overdreven laag als je dichter bij de muur zat. Door op het "puntje"van de bank te gaan zitten was het voor mij al veel beter. Verder denk ik niet dat het aan de acoustiek ligt. Alle muren en wanden hebben verschillende afstanden. Ook is er behoorlijk wat demping (kleed, banken en gordijnen) Dat is een vereiste om de boel tonaal in orde te krijgen. Je ervaart dit doordat het laag nu homogeen klinkt (geen nivo verschillen bij b.v. basloopjes). Ik denk dat het aankoppelen van je draaitafel een oorzaak is waarom het laag aan de rol gaat wanneer je wat harder draait. Maar ook op de CD-speler werd het laag te hard bij wat hogere volumes. Dit zou beter worden door je luidsprekers verder in je kamer te plaatsen, maar dat is helaas geen optie. Is je parketvloer gelijmd, of "zweeft" die op een ondertapijt o.i.d. Anders zou je ook met Betontegels en spikes of zo eens wat kunnen exterimenteren. En die dynamiek....??? Ik weet het niet. Ik kan me voorstellen dat het aan de electronica ligt, maar dan zouden Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 maar nu effe zerieus.het gebrek aan dynamiek , kan heel goed komen door een ruimte die erg reflecteerd. dus henk , doe eens een leuk experiment . haal wat oude dekens en/of matrassen van zolder . trek de kapstok met winterjassen leeg , en bedek alle gladde en vlakke plaatsen in je kamer . je zult versteld staan . Vraag SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Bedoel je de bekabeling Erik...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Tja, als je zachter draait, is wat meer laag eigelijk alleen een voordeel. Die sessie met Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Ik kan me voorstellen dat bijv. de voedingselco's minder goed zijn, dat betekent ook minder reserves en daardoor misschien minder snelheid en dynamiek. Dit zou echter wel een kostbare zaak worden, Bas heeft al eens gezocht naar andere voedingselco's en de importeur van Aragon wil de originele erg duur verkopen De brommende trafo en rommel op de netspanning bij Henk is ook een aandachtspunt, mijn blokken gingen ook aardig mechanisch brommen met alleen maar een netsnoer erop, later met (mijn) kabels was dit niet meer zo storend. De speakerkabels van Henk presteerden op zowel de Sphinx als mijn Aragons nogal matig, al kwam het geluid wel dichter in de buurt wat Henk (toen?) graag hoort. Picoso zag het zowat als een verlossing toen de Crescendo's erop zaten Bas heeft al een aantal onderdelen genoemd die beter kunnen in de Aragons, maar aan de andere kant blijkt een door Bas aangepakte 4004 die nu bij Sherwin logeert geen slam te geven, raar maar waar, terwijl Erik bij mij thuis met name de 'drive' noemde als opvallende eigenschap van de blokken..... Zou ik dan toevallig een van de weinige echt mooie blokken hebben Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yello Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Beste Bas, Ik heb hem samen met Marcel direct naast de van Medevoort vergeleken en de goede en slechte punten besproken: vM: goede plaatsing, erg dynamisch, impact, drive, slam, ritme Aragon: rustiger, minder dynamisch, meer lucht tussen geluidselementen (dat was wel mooi ), klasse A geluid. Dit is even kort de indruk (wil graag slapen zo, anders had ik het wel wat uigebreider verteld) Ik denk dat de 4 voedingselco's samen 1 hele grote waarde moeten voorstellen, maar omdat het maar 4 van die kleine elco's zijn met grote waarde zal het relatief gezien trager worden omdat het zeg maar allemaal een beetje 'compressed' is.. ik zou niet weten hoe ik het anders moet bewoorden. Mvgr, Sherwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Leuk dat die 4004 in een paar opzichten anders is, ik heb hem zelf nog niet eerder gehoord Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Beste Sherwin, Ja eigenlijk zijn beide eindtrappen niet met elkaar te vergelijken. Jou van Medevoort PA-600 is iets speciaals, en gebruikt een aparte techniek die ik tot nu toe alleen in de Crown Macrotech's heb gezien. Namelijk. Beide eindtraphelften hangen letterlijk tussen positief en negatief. En niet zoals gebruikelijk tussen powersuply en nul. In jou vM is er geen nul waar aan gerefeerd wordt. Daarom zit er per eindtrap een (dikke) elco en tussen + en - hangen de eindtrappen. Dit houdt de voedingsimpedantie zeer laag. Dat maakt hem zo snoeistrak in het laag. De PA-600 is een extreme bak in het laag, en is heel moeilijk te overtreffen. Dat mooie losse en rustige van de 4004 is mede te danken aan de blackgates. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Bedoel je de bekabeling Erik...??? beste hans , waar luisteren we nou uiteindelijk naar ?????????????????<<<<<<<< onze speakers . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Aarts Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 even een reactie op de korte luistertest zondag op sherwin zijn speakers : Overigens klinken zijn speaker erg goed (maar ben nog aan het twijfelen of het wel mijn smaak zou zijn , zeker in het laag en warmte ...) Even terugkomend op de versterkers : We hebben eerst 2,5 uur naar zijn Vm geluisterd met allerlij muziek . wat mij opviel was dat ik af en toe schrok van geluiden , het geluid beetje achter de speaker vandaan leek te komen , en het een beetje killer klonk. de plaatsing enz was wel gewoon goed en de druk in het laag was gewoon beter als met mijn aragon. Toen mijn Aragon erop stond (we hebben hem maar 15-25min beluisterd , dus hij was nog koud) viel het volgende meteen op : Muziek leek uit het niets te komen , de bas leek naar mijn mening iets dieper te gaan. detail was beter,en 3d effect was zeer groot (muziek van achter, rechts van je je hoorde totaal geen speakers meer. het klonk gewoon allemaal wat prettiger en rustiger. Dus ik zou voor mijn Aragon gaan en ik denk dat sherwin weer voor zijn Vm zou gaan (als je de keuze had uit 1 van deze versterkers) Tevens was sherwin altijd heel sceptisch over kabels ,maar volgens mij als hij er echt voor zou gaan zitten hoort hij het verschil goed tussen mijn interlink en zijn net geen lampesnoertje Zowiezo valt er nog veel meer uit zijn set te halen als hij een keer een andere cd en pre zou aanschaffen maar daar waren we het samen al over eens . binnenkort als mijn pre klaar is wil ik deze ook graag gaan proberen op zijn set. helaas heb ik dezelfde cd speler dus das wel jammer . dus binnenkort even naar bas en mijn spulletjes ophalen en weer opnieuw luisteren ! messchien dat ik ook wel even de gemodde m-audio van me pa mee mag en dan gaan we weer een paar uurtjes lekker luisteren en stoeien met apparatuur . WORD VERVOLGD Gr, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Aarts Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Owja even terugkomend over de modificatie die bas bij mijn aragon heeft verricht . Dit was een zeer nuttige en nodige modificatie ! er is zeer duidelijk verschil hoorbaar en het is zeker strakker en gedetailleerder geworden ! ook is er veel meer lucht . Tevens draait de versterker nu allebij de kanalen in klasse a (dit was verlopen) en alle printen enz zijn weer schoongemaakt , ook hoor ik veel minder ruis als vroeger (wat gewoon bijna storend was) het is het geld zeer zeker waard om te laten modificeren !!!! alleen in de zomer zal het geen pretje worden om hem aan te hebben .... hij werd voor de mod. al 65 graden en nu hij weer helemaal in klasse a draait zal het alleen nog maar erger worden.... Gr, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Owja even terugkomend over de modificatie die bas bij mijn aragon heeft verricht .Dit was een zeer nuttige en nodige modificatie ! er is zeer duidelijk verschil hoorbaar en het is zeker strakker en gedetailleerder geworden ! ook is er veel meer lucht . Tevens draait de versterker nu allebij de kanalen in klasse a (dit was verlopen) en alle printen enz zijn weer schoongemaakt , ook hoor ik veel minder ruis als vroeger (wat gewoon bijna storend was) het is het geld zeer zeker waard om te laten modificeren !!!! alleen in de zomer zal het geen pretje worden om hem aan te hebben .... hij werd voor de mod. al 65 graden en nu hij weer helemaal in klasse a draait zal het alleen nog maar erger worden.... Gr, Marcel word een aragon 65 graden Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Ik heb na een avond spelen max 45 graden op een koelprofiel gemeten met een gekalibreerd instrument Nu verschillen de 4004 en Palladium behoorlijk, mogelijk hebben de nieuwere modellen een lagere ruststroominstelling, maar dat kan Bas wel vertellen, hij heeft de schema's. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Aarts Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 in de zomer he !! als het buiten 34 graden is . Nu word hij idd niet gloeiend heet. maar in de zomer is het toch heel lastig om je hand er langer op te houden dan 10sec. Gr, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 ...we zullen steeds minder studio's gaan doen... Als je meer vraagt, krijgt je minder studioos te doen voor meer Beste Henk, Zo werkt dat helaas niet. Alles moet wel in verhouding blijven. Mijn uurtarief is al zeker niet laag, en we zijn ook in die branche niet de goedkoopste. Al vraag ik het dubbele, dan zal het nog niet rustiger worden. Geld speelt daar geen rol, het moet gewoon goed. Het probleem zit ergens anders, en dat is dat er behalve mijn ex werkgever geen bedrijven zijn die hetzelfde werk doen. Beide zijn we haast concurentieloos. Het studio wereldje in het gooi is klein, en iedereen kent elkaar. Ze zullen ook niet snel een ander en onbekend bedrijf willen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Echter gaat daar verandering in komen. We gaan een andere weg inslaan en ons meer richten op de audiofiele producten, en we zullen steeds minder studio's gaan doen. Een goede start is wederom gemaakt met het feit dat we nu leveracier zijn van de Guido tent clocken en deze ook zullen in bouwen. Voor support kunnen de mensen zich ook tot ons wenden, ook als de clock niet bij ons is gekocht! Volgend jaar Juni gaat er drastisch iets veranderen waardoor we een stuk groter kunnen groeien. Groeten, Bas Ga je verhuizen? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 ...we zullen steeds minder studio's gaan doen... Als je meer vraagt, krijg je minder studioos te doen voor meer Beste Henk, Zo werkt dat helaas niet. Alles moet wel in verhouding blijven. Mijn uurtarief is al zeker niet laag, en we zijn ook in die branche niet de goedkoopste. Al vraag ik het dubbele, dan zal het nog niet rustiger worden. Geld speelt daar geen rol, het moet gewoon goed. Het probleem zit ergens anders, en dat is dat er behalve mijn ex werkgever geen bedrijven zijn die hetzelfde werk doen. Beide zijn we haast concurentieloos. Het studio wereldje in het gooi is klein, en iedereen kent elkaar. Ze zullen ook niet snel een ander en onbekend bedrijf willen. Groeten, Bas Dan had ik zeker allang het dubbele gevraagd Er hoeft maar 1 verhouding in te zitten en dat is die van vraag en aanbod Beste Henk, Tja ik zal dan wel niet zakelijk genoeg zijn, maar zo werken wij niet. Het moet wel eerlijk en in verhouding blijven. Ik wil ook eens een half uurtje gezellig kunnen lullen met een klant als ik op lokatie ben, zonder dat de dan veel te hoge uren teller maar door gaat. Als ik dit werk alleen maar om het "geld' zou had ik beter een ander vak kunnen kiezen. Ik wil gewoon normaal verdienen, en vooral plezier in mijn werk hebben. Dan ben ik een zeer gelukkig mens. Wanneer het te commercieel gaat worden zal de lol verdwijnen ben ik bang, dus dat wil ik voorkomen. Ik heb een prachtbaan vind ik zelf, en door deze relaxte manier van werken, de openheid naar onze klanten en de vrije sfeer kan ik er nog jaren van genieten. Het is voor mee geen werk, maar een plezierig iets Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yello Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Beste Marcel, Erg he.. speakers die klinken zoals het eigenlijk hoort , ik snap best dat je naar 'warm' nijgt.. dat betekend meestal kastkleuring en open gedempte bassreflex, en eventueel een 18cm basmid unit die het midden en middenlaag weergeeft, en een tweeter die offaxis nog maar tot 12khz gaat Zoals sommige al zeiden, is dit op de 'Studio' manier ontworpen, en niet op de audiofiele manier.. Daar houd ik van, exact proberen te vertalen wat de bron te bieden heeft, Mvgr, Sherwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts