joopus Posted 22 februari 2004 Report Share Posted 22 februari 2004 en houd eens op met spullen inruilen, je ziet het maar weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 februari 2004 Report Share Posted 22 februari 2004 Als ik het goed begrijp zijn Hans, Rene en Bas dus bij Henk geweest En laat me raden, Hans had gevlochten (speaker?)kabels en zijn geupgrade A1 versterker bij zich Die maakte het laag dunner, zodat het midden en hoog meer aandacht kregen, precies 'goed' of eigenlijk zoals Hans het (van Array) gewend is Het wordt tijd voor een mooi verhaal Hans, Bas en Rene, want met dat gissen van mij komen we ook niet verder Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 22 februari 2004 Report Share Posted 22 februari 2004 Gisteren de resultaten gehoord van de zoektocht. Het is inderdaad al veel beter. Vooral het laag is nu van een heel hoog niveau. Vooral kwa kwaliteit dan. Wel vindt ik het niveau van het laag (geluidsdruk) veel te hoog. Kwalitatief dus ok maar kwantitatief veel te hoog. Jammer is dat hierdoor het midden het hoog in de verdrukking komen. Althans zo ervaar ik het. Dat er klaarblijkelijk heel verschillende meningen zijn over hoe een set hoort te klinken heb ik ook weer ervaren. De drie anderen dachten heel anders over het laag en vonden het 100% in orde. Dat het midden en hoog veel beter (in mijn oren) kan hebben we ook gehoord. Jammer genoeg maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 februari 2004 Report Share Posted 22 februari 2004 Eindelijk effe wat meer tijd om wat uitgebreider te schrijven. Ik was vroeg in de middag bij Henk, waarna we eerst wat hebben bijgepraat, Dat moet ook gebeuren nietwaar. Eerst hebben we geluisterd naar hoe de set nu klonk. Mij viel het op dat het laag aanzienlijk gecontroleerder overkomt dan in december. Wanneer het toen harder werd gezet zat je midden in een niet ophoudende dreun. Je was toen eigelijk verplicht om op een heel zacht volume te draaien. Dat is nu over, hard of zacht, het laag klinkt heel strak en goed doortekend. Vooral het heel diepe laag ( 30Hz of zo) komt perfect over. Wel vond ik dat dit op een veel te hoog niveau ligt. Het hoog en midden worden volledig overstemd door het laaggeweld. Zeker als het wat harder staat. We hebben daarna twee gevlochten netkabels op de eindversterkers geplaatst. Een opmerking van Henk was dat het zeker niet anders klonk dan met de Audioplan netkabels. Voor mij al een behoorlijk compliment omdat ik audioplan heel hoog inschat. Hierna hebben we de Nordstar DAC en de Sphinx Project 8 voorversterker ook van zo'n gevlochten kabels voorzien. Ik had de indruk dat er iets gewonnen werd in doortekening. De verschillen waren niet groot, maar toch. Hierna is de dikke intelink (audioquest ??) tussen de DAC en S8 vervangen door twee flinterdunne gevlochten interlinks. Hierbij ontstond in mijn oren weer een fractie meer detail, maar dat kan ook zijn, omdat ik een geluid hoorde wat iets meer op het mij bekende geluid leek. Toen kwam het..... De luidsprekerkabel eens vervangen door de gevlochten... Jammer was, dat er niet echt gebiwired kon worden. De connectors achter op de Usher hebben het formaat van een krachtcentrale aansluiting, maar kunnen aan de zijkant niet zover open dat er een bananenstekker in pastte. Dan maar met "biwire kabels" dit is een gevlochten kabel van ca 36 draadjes, waarvan de helft voor het laag, en de andere helft voor het hoog wordt gebruikt. Mijn ervaring hiermee is behoorlijk positief, maar met twee echt apparte gevlochten kabels is het beter. Maar toch... Het laag lag plotseling meer op normaal niveau. Of dit nu kwam doordat het laag minder werd of het hoog en midden harder weet in niet. Het display van de S8 is tenslotte kapot dus een referentie hadden we niet. Ik houd het gezien eerdere ervaringen (Perfect Performersessie bij Bas) op meer hoog en midden. Stemmen klonken nu veel natuurlijker en percussie e.d. kwam veel realistischer over. Helaas maar voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 februari 2004 Report Share Posted 22 februari 2004 Als ik het zo eens lees, dan hebben de gevlochten speakerkabels hetzelfde effekt als mijn Crescendo's, je krijgt een beter evenwicht en het laag is doorzichtiger en beter onder controle Of dit hetzelfde is als het 'eerste rij effekt' kan ik hier niet uit opmaken, maar het zou kunnen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 februari 2004 Report Share Posted 22 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 dat jullie dat allemaal h Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 dat jullie dat allemaal h Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 dat jullie dat allemaal h Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 dat jullie dat allemaal h Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 23 februari 2004 Report Share Posted 23 februari 2004 Wat er nu nog verschilt zijn de Aragons, de jouwe zijn kennelijk wat meer versleten (of heter geweest) dan de mijne (als ik Bas mag geloven) Maar ze hadden toch maar 150 uur gespeeld, als ik het goed gelezen heb. Ik kan me niet voorstellen dat er in een paar maanden tijd iets "fysiek" verandert is in de versterker waardoor hij anders is gaan klinken. Of de ruststroom moet verlopen zijn. Maar zelfs, al is de ruststroom verlopen bij een Klasse A versterker, dan hoor je dat nog niet zo snel Klankmatig. behalve als de ruststroom ernstig verlopen is natuurlijk. Het kan misschien wel zo zijn dat er elco's zijn die door hitteproblemen deffect raken. Maar zelfs dat gaat nog niet zo snel bij een relatief nieuwe versterker met een paar honderd uur op de teller. Misschien is het ontwerp van de versterker van Ome Henk net iets anders, dan die van Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 24 februari 2004 Report Share Posted 24 februari 2004 Beste, Ik ga hier vrijwel niets schrijven over Henk's set. Ik voel er weinig (meer) voor om online een oordeel te geven over andermans trots en hifi keuze. Ik vond het gewoon heel erg goed goed klinken bij Henk en daar laat ik het bij. Henk kan terecht heel trots en blij met zijn set zijn, maar bovenal kan er onovertroffen mee naar muziek worden geluisterd. Extra opemerking die ik graag wil maken, is dat Hans van Liempd een ware machineachtige precisie heeft, en daarmee doel ik op zijn zelfbouw kabels, die er werkelijk waanzinnig uitzagen. Tot slot over Henk's Aragon's. Ik heb ooit gezegd dat het zo zou kunnen dat ze langer gespeeld hebben dan die van Andre. Echter een paar weken terug heb ik ze open gezien bij mij op de zaak. Het feit dat de rustroom bij alle 4 de kanalen nog gelijk was, en de amp er nog bloednieuw uitzag van binnen zegt mij dat ze niet veel uren gemaakt hebben. Hier en daar wel wat solderingen die wat brose worden, maar dat is vrij normaal met die hitte en dat type soldeer (wat sony vroeger ook toepaste). Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 maart 2004 Report Share Posted 8 maart 2004 En nu....??? Hoe ga je verder....???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 mei 2004 Report Share Posted 13 mei 2004 En nu....??? Hoe ga je verder....???? Sowiso wachten tot Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 13 mei 2004 Report Share Posted 13 mei 2004 Is dat soms een uitnodiging? Morgen heb ik werk in Hoogeveen en Assen, wie weet kan het daarna? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 13 mei 2004 Report Share Posted 13 mei 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 mei 2004 Report Share Posted 13 mei 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 14 mei 2004 Report Share Posted 14 mei 2004 Even een korte reactie, Henk heeft de 'Array' netsnoeren van Hans aan mij mee gegeven, nadat ik mijn xtc netsnoeren op de Aragons had aangesloten. Samen met mijn Virtuoso interlinks tussen voor en eind bleek dit weer de 'magie' van de eerdere luistersessie met John Picoso op te leveren De netsnoeren van Hans klinken vrij gewoontjes, ze zien er mooi uit met de geribbelde mantel, maar betere stekkers zouden voor een beter contact en minder verlies kunnen zorgen. De xtc laat echt horen hoeveel energie een versterker kan leveren en hij geeft het middengebied meer de ruimte, waardoor de stage een stuk duidelijker wordt geprojecteerd. Het laag wordt kernachtig strak en de punch was eigenlijk niet meer normaal, maar ja, wat wil je met bijv. de Blue man group In Hoogeveen zit Vepa (projectmeubelen) Henrie, da's een klant met een omroep installatie Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 mei 2004 Report Share Posted 15 mei 2004 Tja , het verschil tussen XTC en andere kabels is weer duidelijk. Ik begrijp alleen niet waar dat m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 mei 2004 Report Share Posted 15 mei 2004 De twee gevlochten netkabels hebben vandaag bij het versterkervergelijk aan de Nordstar van Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 15 mei 2004 Report Share Posted 15 mei 2004 De twee gevlochten netkabels hebben vandaag bij het versterkervergelijk aan de Nordstar van Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 mei 2004 Report Share Posted 22 mei 2004 En nu maar hopen dat het geluid niet de kleurtjes van de kabel krijgt Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 mei 2004 Report Share Posted 22 mei 2004 Tjsa, ik woon hier (prima), dus zal ik voor hier een oplossing moeten zoeken. Maybe http://sound.westhost.com/project75.htm or (only the lows) http://sound.westhost.com/project84.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts