Jump to content

De technisch beste?

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Guest Hubertinus

Welke van de hierna genoemde kandidaten is volgens jullie de beste en waarom?

Nottingham Analogue Horizon

Clearaudio Emotion

Rega P3

Project RPM6

Hubertinus

This calls for.... tatatataa ...Haudio, waar ben je ? :rolleyes:

Als ik me niet vergis was Haudio in ieder geval wel erg enthousiast over de Nottingham Horizon.

De Homestudio van deze maand is redelijk enthousiast over de Clearaudio Emotion.

De HVT van deze maand besteed ook aandacht aan de Clearuadio Emotion, de NA Horizon, De Michell Technodec, en de RPM6

(enige minpunt is... dat ze 't alleen over de technische kant hebben, en (nog) helemaal niet over de klankmatige eigenschappen... beetje vreemd bij een test, maar goed, daar zullen ze de volgende maand wellicht op terug komen.)

Meer kan ik er ook niet over zeggen.

(Ik ken alleen de Rega P3, welke ik erg goed vind, voor z'n prijs.

Ondanks 't houtje/touwtje "interlink" wat er aanzit.)

Groeten,

Alco

This calls for.... tatatataa ...Haudio, waar ben je ? :rolleyes:

Als ik me niet vergis was Haudio in ieder geval wel erg enthousiast over de Nottingham Horizon.

De Homestudio van deze maand is redelijk enthousiast over de Clearaudio Emotion.

De HVT van deze maand besteed ook aandacht aan de Clearuadio Emotion, de NA Horizon, De Michell Technodec, en de RPM6

(enige minpunt is... dat ze 't alleen over de technische kant hebben, en (nog) helemaal niet over de klankmatige eigenschappen... beetje vreemd bij een test, maar goed, daar zullen ze de volgende maand wellicht op terug komen.)

Meer kan ik er ook niet over zeggen.

(Ik ken alleen de Rega P3, welke ik erg goed vind, voor z'n prijs.

Ondanks 't houtje/touwtje "interlink" wat er aanzit.)

Groeten,

Alco

Beste Hubertinus,

Dit is gewoon erg moeilijk , omdat het in deze prijsklasse altijd een compromise is.

En dat betekend dat als ik iets vertel over de nadelen van de 1 moet ik dat ook doe over de ander.

Daarmee haal ik me wat op de hals want al de mensen die de 1 of de ander hebben zullen zich aangesproken voelen.

Oke , dan is het nu ook bekend waarom Recensenten zich daarover vaak niet uitlaten.

Eerst nog het volgende , vroeger ben ik Gereedschapmaker geweest , en hoor dus het 1 en ander van materiaal en nauwkeurigheid af te weten.

Daar komt nog bij dat bij een mechanische konstructie het totaal van de verschillende onderdelen , van doorslaggevend resultaat zal zijn.

MAW de zwakste schakel zal de grootste invloed uitoefenen.

Ook heeft het te maken met de kwaliteit van de andere komponenten , in een uitgebalanceerde installatie zul je weinig van tekortkomingen merken , maar stel dat je een Pickupje van lage kwaliteit op een super installatie aansluit , dan zul je alle negatieve kwaliteiten van dat pickupje horen.

Sluit je een Super Platenspeler aan op een 1 voudige installatie dan is de installatie dus de beperkende factor.

Om te beginnen is het misschien beter om met de klank te beginnen.

Wat de NA betreft is het niet moeders mooiste , maar heeft wel de rust van de grotere broers , je zult niet snel de neiging krijgen om iets anders te willen.

Omdat de CA van Acryl is demaakt heeft het app. dus weinig last van Acoustische terugkoppeling , daardoor onstaat er ook de rust die nodig is om tot vinyl beleving te komen.

Bij Michell kun je zeggen dat hij lijkt op de grote broers geeft een neutraal geluid en ziet er mooi uit.

Tja , Prj. moet je niet gaan vergelijken , denk ik, ze hebben ervoor gezorgd dat heel veel mensen weer voor een lage prijs weer met Vinyl kennis hebben gemaakt , niets mis mee.

REGA maakt mooie en levendig klinkende platenspelers , ook dit is te danken aan de materiaal keuze ,VTA is niet instelbaar en Azimuth moeilijk, maar dat hebben verschillende Prj. ook.

Wel is het belangrijk dat het perfect ingesteld wordt !!!!

Bij een element met een ronde naald is het een en ander minder belangrijk omdat de naald aan alle kanten rond is dus komen de instellingen minder precies, maar zodra deze echt elliptisch /fine line worden of nog mooier dan zijn alle instellingen super belangrijk en mogen er geen afwijkingen zijn boven 1/10 mm.

Zo , ik hoor wel als er vragen zijn .

MvG,

Haudio

En dan te bedenken dat mijn Syncro ook nog altjd in de aanbieding is :D (zie HIER?) Toen ik 'm heb aangeschaft zat ik ook te dubben tussen een P3 en de Syncro. Een bekende heeft me toe de weg naar de Syncro gewezen en daar ben ik nog altijd heel blij om. Dat ie nu toch de deur uit gaat ligt gewoon aan het feit dat ik zover de vinylkant op ben gegaan, dat een NOG betere speler welkom was.

BTW: de prijs is zeker bespreekbaar ;)

Ik heb hier helaas ervaring mee Henk, en daar weet jij alles van. ;);)

MvG Kees

Ha die Kees,

Gelukkig kunnen we goed met elkaar overweg en woon je niet tever weg. :D;)

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Ik vrees dat die arm op de Clearaudio geometrisch een beetje fout is. Niet goed dus.

Ik zou die tweedehands Syncro kopen, of de Horizon. Verder ook kijken naar de Roksan Radius 5 en de TecnoDec.

Werner,

Als het inderdaad een beetje meer mag zijn , dan voor de Roksan Radius ,is in zijn prijsklasse onverslaanbaar maar wel 1199,00 euro.

MvG,

Haudio

En dan te bedenken dat mijn Syncro ook nog altjd in de aanbieding is :D (zie HIER?) Toen ik 'm heb aangeschaft zat ik ook te dubben tussen een P3 en de Syncro. Een bekende heeft me toe de weg naar de Syncro gewezen en daar ben ik nog altijd heel blij om. Dat ie nu toch de deur uit gaat ligt gewoon aan het feit dat ik zover de vinylkant op ben gegaan, dat een NOG betere speler welkom was.

BTW: de prijs is zeker bespreekbaar ;)

Loop je nou alweer met dat ding te leuren? :P

Ik heb hier helaas ervaring mee Henk, en daar weet jij alles van. ;);)

MvG Kees

:( Idem. :(:(

DEPETER

Is/kan ie van jouw niet perfect ingesteld (worden) depeter :unsure:

:( Heb net van Haudio vernomen dat er iets mis is met het element, en dat ie het nu naar de impoteur opstuurd.

Zal wel weer een langdurige geschiedenis worden. :(

Het zit ons niet mee wat dit betreft.

Maar gelukkig hebben we een cd speler. <_<

DEPETER. :(

Is de importeur soms Sound design Import.

Ik weet natuurlijk niet hoe oud ie is.

Maar ze zitten niet zo heel ver weg, mischien een belletje wanneer je'm kunt ophalen???

:(

Of anders , als het lang duurt, elementje lenen?.

Tenminste als je er voorzictig mee bent.

Horizon.jpg

Die had ik staan..

Wordt nu perfect afgeregeld door Haudio!

En komt dus weer terug!

Combineert met zijn warme, rustige karakter en volle ronde bas prima met mijn set!

Zo'n Grado prestige black is zo slecht nog niet!

MJ

Ik ben zelf ook heel erg tevreden met mijn Grado elementje, al is die tevredenheid bij ons slag vaak relatief ;) , ik speel al weer meer dan een jaar met Grado. Dat cheap ass dingetje heeft maar wel even mooi een Sumiko Blue Point Special Vd Hull Edition (da's een mond vol! )

Is de importeur soms Sound design Import.

Ik weet natuurlijk niet hoe oud ie is.

Maar ze zitten niet zo heel ver weg, mischien een belletje wanneer je'm kunt ophalen???

:(

Of anders , als het lang duurt, elementje lenen?.

Tenminste als je er voorzictig mee bent.

:o Nog niet een jaar oud.

In de drang voor elke consument een product op de markt te brengen, begeven een aantal fabrikanten zich op het hellende vlak van bezuinigingen, inmiddels zijn we al zover gevorderd dat op cruciale onderdelen als een lager wordt beknibbeld.

Geen goed plan, lijkt me, maakt me zelfs argwanend tav de bestaande producten, omzet maken lijkt de belangrijkste drijfveer te zijn/worden.

Zo is het ook volstrekt belachelijk dat heel behoorlijke - prijzige - loopwerken worden opgetuigd met een goedkope - al dan niet gemodificeerde of geselecteerde - Rega arm, puur uit commerci

MJ

Ha MJ,

PD heeft nu ook een super goed klinkend Grado'tje B) (maar nog niet de draaitafel die het elementje verdient, alles op zijn tijd)!! :P;):lol:

groeten, PD :)