cgm Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 Sebastiaan de vries said: Dat Modificeren niet zo makkelijk is als vele denken ben ik zonder meer met je eens. Het is de ervaring die je hebt opgebouwd waar je op teerd, en die je de mogelijhkeden geeft gewaagde en doorslaggevende dingen te doen Groeten, Bas Dus mijn opmerking dat het een ambacht is klopt wel een beetje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 Het is zeer zeker een ambacht. het is iets wat je met vallen en opstaan leert ik ben zelf een hobby modificator en moet vaak terug naar de vorige situatie dit maakt ook niets uit dit is hobby en ik doe het voor mezelf soms is het gewoon mooier en blijft het zitten. Zo blijf ik steeds bezig met mijn apparatuur, het is heel leerzaam en je leert de klank van bepaalde componenten en schakelingen kennen. Niet iedere verandering is een verbetering en de duurste componenten klinken niet altijd het beste. En theorie is vaak anders dan de praktijk. Iets dat op papier vaak mooier is of beter meet hoeft niet altijd beter te klinken. Bas is hier dagelijks mee bezig en kan zo op voorhand situaties en verwachtingen goed inschatten dit leer je niet in een paar jaar en ik denk dat Bas ook blijft leren. Zo maakt hij zich iets eigen wat je nooit van iemand zou kunnen leren. en uniek is vr gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 Wat is er nu leuker dan je wensen in vervulling te zien gaan? Audioapparatuur is bijna altijd seriematige productie; zo'n "run-of-the-mill-product" laten aanpassen aan je eigen wensen is het meest haalbare voor de meesten van ons die niet iets zelf kunnen bouwen wat aan een zekere standaard voldoet. Het geeft een enorme voldoening als je op een of andere manier zelf iets kunt bijdragen aan de spullen waar je aan gehecht bent terwijl het bezit van iets waaraan persoonlijke aandacht is besteed veel waardevoller is dan iets wat je zo uit een rek pakt. Een in goed overleg uitgevoerde modificatie schenkt in meer dan een opzicht bevrediging, zo heb ik ervaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 Zelf wil ik mijn voor versterkerd en cd speler door bas laten modificeren. Zodra ik hier het geld voor heb en weet wat ik exact wil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 Ik kan het je alleen maar aanraden. Bas luistert goed naar je, je krijgt een eerlijk advies of het de moeite waard is en, niet onbelangrijk, hij geeft voordat hij daadwerkelijk begint een inzicht in de te maken kosten. Uiteindelijk krijg je iets mooiers terug dan je gebracht hebt. Handig is natuurlijk wel als je weet wat je wil, dan kan Bas ook wel zeggen of je te hoge of niet realiseerbare verwachtingen hebt. Bovendien hou je er een gezellige ochtend of middag bij Bas aan over. Het is een van de leukere adressen in de audiowereld met als bonus een onbetaalbaar aspect er aan vast, een zaak met een eigen karakter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 Kraus vonBentinck said: Ik kan het je alleen maar aanraden. Bas luistert goed naar je, je krijgt een eerlijk advies of het de moeite waard is en, niet onbelangrijk, hij geeft voordat hij daadwerkelijk begint een inzicht in de te maken kosten. Uiteindelijk krijg je iets mooiers terug dan je gebracht hebt. Handig is natuurlijk wel als je weet wat je wil, dan kan Bas ook wel zeggen of je te hoge of niet realiseerbare verwachtingen hebt. Bovendien hou je er een gezellige ochtend of middag bij Bas aan over. Het is een van de leukere adressen in de audiowereld met als bonus een onbetaalbaar aspect er aan vast, een zaak met een eigen karakter. Ik ben er al langs geweest met mijn pre en cd even opgemaakt om te kijken wat er gedaan kon worden voor mijn CD speler heb ik al wat prijsen gekregen voor mijn pre moest hij nog wat uitzoeken want de opamps die er inzitten moest hij nog ergens opzoeken. Mijn CD speler vond hij een leuk ding, die indruk kreeg ik wel van hem. Daar wil waarschijnlijk alleen he digitale deel van modden en dan ooit een DAC er bij kopen. hellaas past een de TentLabs XO-Supply er waarschijnlijk niet in. Das wel jammer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 21 oktober 2004 Report Share Posted 21 oktober 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 21 oktober 2004 Report Share Posted 21 oktober 2004 carl said: Hai Bas, Ik wilde zeker niet zeggen dat je niet kan modificeren, met zo'n Aragorn heb je kennelijk veel ervaring en dat zal zeker goed zijn. Wat ik denk is dat je niet zomaar kan modificeren zonder veel tijd in de ontwikkeling van een modificatie te steken. Evalueren, evalueren en evalueren is nodig en ook duur. Carl Ik heb het idee dat je modificeren verkeerd intrepreteerd, in b.v. het geval Aragon. Bas gaat geen komplete versterkertrappen herontwerpen of omleggen. Wat hij doet is meer ontwerp bezuinigingen ongedaan maken, en dat kan altijd. De 'grote' ontwerpers denken te weten waar en hoe te bezuinigen. Als je in staat bent om, ook nog eens op een nette manier, deze slordigheidjes weg te poetsen, hou je een beter product over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 Hallo allemaal, Ik zit dit topic te lezen en kom tot de konclusie dat er meer mensen denken zoals ik. Ik heb een cd speler, Marantz CD5000. Toen ik hem kocht heb ik eerst naar een andere Marantz geluisterd, waarvan ik het typenr niet meer weet. Dat was er een met vergulde aansluitingen en verkoperd chassis en zo. Deze kostte 1600 gulden. Mijn luistervriend en ik hebben zitten luisteren in een gerenomeerde zaak in het noorden des lands. Want daar wonen wij. Wij hebben geen verschil ontdekt in de weergave, maar de 5000 kostte 600 gulden. zodoede dus. Hij voldoet goed. Worden deze spelers wel eens gemodificeerd, zo ja hoe en wat? Sietse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 sytse said: Hallo allemaal, Ik zit dit topic te lezen en kom tot de konclusie dat er meer mensen denken zoals ik. Ik heb een cd speler, Marantz CD5000. Toen ik hem kocht heb ik eerst naar een andere Marantz geluisterd, waarvan ik het typenr niet meer weet. Dat was er een met vergulde aansluitingen en verkoperd chassis en zo. Deze kostte 1600 gulden. Mijn luistervriend en ik hebben zitten luisteren in een gerenomeerde zaak in het noorden des lands. Want daar wonen wij. Wij hebben geen verschil ontdekt in de weergave, maar de 5000 kostte 600 gulden. zodoede dus. Hij voldoet goed. Worden deze spelers wel eens gemodificeerd, zo ja hoe en wat? Sietse De CD5000 wordt zelfs in serie gemodificeerd, door Ah! Dat bedrijf stopt een buisje in de uitgang en doet nog wel wat meer geloof ik (er zijn verschillende paketten te bestellen. Dan heet je speler ineens een Ah! Tjoeb (of hoe die ook precies heet)... Zie ook: http://www.hifi-planet.com/ah.htm Ook het bedrijf Heart modificeert Marantz cd-spelers. Zie http://www.heartaudio.nl/ En je kunt 'm natuurlijk altijd zelf of bij een bedrijf als Soundevolution laten modificeren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 Hallo Henrie, Ik verwachte op mijn vraag eigenlijk niet een ander antwoord. Ik had echter niet verwacht dat ze er onderandere ook buizen in zouden zetten. Ik ben dus even zeer van de verbaasde. De E80CC, die ben ik op een ander topic ook tegen gekomen. Zo te zien maken ze best wel leuke dingen bij de beide bedrijven. Weet je, ik heb beroepsmatig en hobbymatig vroeger veel met buizen te maken gehad, en ben in beide gevallen meegegroeid naar de halfgeleiders. Net als van breedbanders naar meerweg systemen op speaker gebied. Ik ben er heilig van overtuigd dat de hier aangegeven mods ander geluid geven, maar ik heb er een beetje moeite mee om die "ouwerwetse elektronica" achter moderne elektronica te zetten. Ook al kan ik voorbeelden geven dat buizen apparatuur in de orkestwereld en de radio amateurwereld het stukken beter doen dan halfgeleider apparatuur. Ik vraag mij altijd af, of het qua prijs - prestatieverbetering loont. Ik denk dat het wel eens persoonlijk kan zijn. Maar ik zou de verschillen wel eens willen horen. Bedankt voor je info. Weer wat bijgeleerd. Toch wel nuttig zo'n forum. Sietse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 sytse said: Hallo Henrie, Ik verwachte op mijn vraag eigenlijk niet een ander antwoord. Ik had echter niet verwacht dat ze er onderandere ook buizen in zouden zetten. Ik ben dus even zeer van de verbaasde. De E80CC, die ben ik op een ander topic ook tegen gekomen. Zo te zien maken ze best wel leuke dingen bij de beide bedrijven. Weet je, ik heb beroepsmatig en hobbymatig vroeger veel met buizen te maken gehad, en ben in beide gevallen meegegroeid naar de halfgeleiders. Net als van breedbanders naar meerweg systemen op speaker gebied. Ik ben er heilig van overtuigd dat de hier aangegeven mods ander geluid geven, maar ik heb er een beetje moeite mee om die "ouwerwetse elektronica" achter moderne elektronica te zetten. Ook al kan ik voorbeelden geven dat buizen apparatuur in de orkestwereld en de radio amateurwereld het stukken beter doen dan halfgeleider apparatuur. Ik vraag mij altijd af, of het qua prijs - prestatieverbetering loont. Ik denk dat het wel eens persoonlijk kan zijn. Maar ik zou de verschillen wel eens willen horen. Bedankt voor je info. Weer wat bijgeleerd. Toch wel nuttig zo'n forum. Sietse Ik denk dat je van de spelers van Ah! en Heart best wel een voorbeeld kunt beluisteren, bij een dealer die ze heeft, of misschien bij de bedrijven zelf. Zijn beide Nederlands geloof ik. Heart iig zeker weten. Zit in Den Haag, zoek maar eens naar Rik Stoet, Den Haag op google of zo. Staat niet bij de winkels op deze site... Ik kan me voorstellen dat je niet weer 'terug wilt' naar buizen. Ik vind het ook wel een tikje maf, maar als het goed klinkt, waarom niet? En als je het niet goed vindt klinken, kun je altijd nog naar een bedrijf als Soundevolution. Alleen weet je dan niet van tevoren wat de klankverbetering inhoudt. Al kan Sebastiaan de Vries je daar vast wel wat over vertellen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 sytse said: Hallo Henrie, Ik verwachte op mijn vraag eigenlijk niet een ander antwoord. Ik had echter niet verwacht dat ze er onderandere ook buizen in zouden zetten. Ik ben dus even zeer van de verbaasde. De E80CC, die ben ik op een ander topic ook tegen gekomen. Zo te zien maken ze best wel leuke dingen bij de beide bedrijven. Weet je, ik heb beroepsmatig en hobbymatig vroeger veel met buizen te maken gehad, en ben in beide gevallen meegegroeid naar de halfgeleiders. Net als van breedbanders naar meerweg systemen op speaker gebied. Ik ben er heilig van overtuigd dat de hier aangegeven mods ander geluid geven, maar ik heb er een beetje moeite mee om die "ouwerwetse elektronica" achter moderne elektronica te zetten. Ook al kan ik voorbeelden geven dat buizen apparatuur in de orkestwereld en de radio amateurwereld het stukken beter doen dan halfgeleider apparatuur. Ik vraag mij altijd af, of het qua prijs - prestatieverbetering loont. Ik denk dat het wel eens persoonlijk kan zijn. Maar ik zou de verschillen wel eens willen horen. Bedankt voor je info. Weer wat bijgeleerd. Toch wel nuttig zo'n forum. Sietse Beste Sietse, Ik heb toevallig een 5000 op de zaak staan voor mod. Ik zie vele mogelijkheden, met een nieuwe klok uiteraard als basis. Ik moet de speler nog verder onderzoeken en beluisteren. Als je wilt kan ik je op de hoogte houden. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 Sebastiaan de vries said: sytse said: Hallo Henrie, Ik verwachte op mijn vraag eigenlijk niet een ander antwoord. Ik had echter niet verwacht dat ze er onderandere ook buizen in zouden zetten. Ik ben dus even zeer van de verbaasde. De E80CC, die ben ik op een ander topic ook tegen gekomen. Zo te zien maken ze best wel leuke dingen bij de beide bedrijven. Weet je, ik heb beroepsmatig en hobbymatig vroeger veel met buizen te maken gehad, en ben in beide gevallen meegegroeid naar de halfgeleiders. Net als van breedbanders naar meerweg systemen op speaker gebied. Ik ben er heilig van overtuigd dat de hier aangegeven mods ander geluid geven, maar ik heb er een beetje moeite mee om die "ouwerwetse elektronica" achter moderne elektronica te zetten. Ook al kan ik voorbeelden geven dat buizen apparatuur in de orkestwereld en de radio amateurwereld het stukken beter doen dan halfgeleider apparatuur. Ik vraag mij altijd af, of het qua prijs - prestatieverbetering loont. Ik denk dat het wel eens persoonlijk kan zijn. Maar ik zou de verschillen wel eens willen horen. Bedankt voor je info. Weer wat bijgeleerd. Toch wel nuttig zo'n forum. Sietse Beste Sietse, Ik heb toevallig een 5000 op de zaak staan voor mod. Ik zie vele mogelijkheden, met een nieuwe klok uiteraard als basis. Ik moet de speler nog verder onderzoeken en beluisteren. Als je wilt kan ik je op de hoogte houden. Groeten, Bas Hoi Sebastiaan, Als we het hier toch over modden hebben: heb je wel eens een Pioneer PD-S507 gemod, of ken je 'm? Niet dat ik nu meteen m'n cd-speler wil laten modden, maar ben gewoon benieuwd. Hoe vind je bijvoorbeeld de basis van de PD-S507 (lijkt me belangrijk om tot een goed resultaat te kunnen komen)..? Valt volgens mij in dezelfde prijsklasse als de Marantz CD5000... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 Hallo Bas Laat het maar eens weten. Maar of ik het zal doen weet ik niet. Ik ben met de huidige stand van zaken niet ontevreden. Sietse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 sytse said: Hallo Bas Laat het maar eens weten. Maar of ik het zal doen weet ik niet. Ik ben met de huidige stand van zaken niet ontevreden. Sietse Beste Sietse, If it sounds good, it is good!! Wanneer je tevreden bent met het geluid moet je alles lekker laten staan!. De PD-S507 heeft een bovengemiddeld goed loopwerk. De rest is maar so so. De PD-S507 is eigenlijk een speler die je helemaal moet strippen. Je behoudt alleen de servo, loopwerk en softwaresturing etc. De voeding en uitgangstrap met DAC's dan opnieuw. Nu draai ik wel door hoor, maar dat zijn wel eens wilde ideeen geweest. De PD-S507 heeft in eider geval wel veel potentie om er iets heel goed van te maken. Maar vanzelfsprekend moet je eerst een keer een modificatie van ons heben meegemaakt om oertuigd te zijn Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Sebastiaan de vries said: sytse said: Hallo Bas Laat het maar eens weten. Maar of ik het zal doen weet ik niet. Ik ben met de huidige stand van zaken niet ontevreden. Sietse De PD-S507 heeft een bovengemiddeld goed loopwerk. De rest is maar so so. De PD-S507 is eigenlijk een speler die je helemaal moet strippen. Je behoudt alleen de servo, loopwerk en softwaresturing etc. De voeding en uitgangstrap met DAC's dan opnieuw. Nu draai ik wel door hoor, maar dat zijn wel eens wilde ideeen geweest. De PD-S507 heeft in eider geval wel veel potentie om er iets heel goed van te maken. Maar vanzelfsprekend moet je eerst een keer een modificatie van ons heben meegemaakt om oertuigd te zijn Groeten, Bas Kun je dan niet beter gewoon een nieuwe speler kopen Ik bedoel, als je 'm toch helemaal moet strippen en er vanalles nieuw in moet stoppen, dan kun je net zo goed een andere, betere speler kopen toch? Nou ja, ik kom vast nog wel eens langs om wat mod-werk van jou te zien/horen Ik ben voorlopig nog wel tevreden met m'n speler. Ik hoorde ook weinig verschil met m'n vorige speler, een Denon DCD-635 (zelfde prijsklasse ook). Wellicht dat een (veel) duurdere speler wel verschil laat horen. Het enige wat ik gehoord heb (meen te hebben) is dat de Pioneer wat gedetailleerder klinkt en een tikje helderder dan de Denon. Maar das echt marginaal... Quote If it sounds good, it is good!! Wanneer je tevreden bent met het geluid moet je alles lekker laten staan!. Ik laat dus ook voorlopig alles wel staan Niet in de laatste plaats omdat ik student ben en niet zo veel te besteden heb. Kan ik beter cd's kopen, ik geniet er wel van op m'n huidige setje... Maar ik kom vast nog wel eens langs, want ik ben wel benieuwd wat je er allemaal maakt, met je mods (is positief bedoeld )... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Beste Henrie, Ik bedoelde met de Pioneer eigenlijk, zoiets extreems maken, dat het niet te koop is :0. Je bent altijd welkom bij mij. Hopelijk is er voor jou nog wat aan, aangezien we hier niet met stromen van 80 ampere etc. bezig zijn :D Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Sebastiaan de vries said: Beste Henrie, Ik bedoelde met de Pioneer eigenlijk, zoiets extreems maken, dat het niet te koop is :0. Je bent altijd welkom bij mij. Hopelijk is er voor jou nog wat aan, aangezien we hier niet met stromen van 80 ampere etc. bezig zijn :D Groeten, Bas 80 ampere maar... Nou ja, ik ben daar ook niet dagelijks mee bezig hoor Tot nu toe heb ik alleen met m'n stage in de praktijk grote stromen gezien (letterlijk). Best indrukwekkend hoe zo'n kabel op en neer gaat als je er een 30kA 50Hz kortsluitstroom doorheen jaagt... Doffe dreun ook geeft zo'n 'maakschakelaar' bij zulke stromen... Maar de proeven zelf waren met 'slechts' 500 en 4000A... Maar audio vind ik (uiteraard) ook leuk. Of daar nou wel grote stromen bij lopen (bij dikke eindbakken bijvoorbeeld) of niet... Nou is Hilversum niet bepaald om de hoek voor mij, maar ik kom vast nog wel een keer langs. Helemaal elektronica-noob ben ik ook weer niet dus met wat hulp snap ik audioschakelingen waarschijnlijk ook nog wel. Alleen digitaal is niet helemaal mijn kopje thee... Wat dat betreft snap ik dus meer van versterkers dan van cd-spelers. Speakers is weer een heel andere wereld, die vooral ook niet zoveel met elektronica te maken heeft. Daar heb ik ook nog niet veel kaas van gegeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Henrie said: Sebastiaan de vries said: Beste Henrie, Ik bedoelde met de Pioneer eigenlijk, zoiets extreems maken, dat het niet te koop is :0. Je bent altijd welkom bij mij. Hopelijk is er voor jou nog wat aan, aangezien we hier niet met stromen van 80 ampere etc. bezig zijn :D Groeten, Bas 80 ampere maar... Nou ja, ik ben daar ook niet dagelijks mee bezig hoor Tot nu toe heb ik alleen met m'n stage in de praktijk grote stromen gezien (letterlijk). Best indrukwekkend hoe zo'n kabel op en neer gaat als je er een 30kA 50Hz kortsluitstroom doorheen jaagt... Doffe dreun ook geeft zo'n 'maakschakelaar' bij zulke stromen... Maar de proeven zelf waren met 'slechts' 500 en 4000A... Maar audio vind ik (uiteraard) ook leuk. Of daar nou wel grote stromen bij lopen (bij dikke eindbakken bijvoorbeeld) of niet... Nou is Hilversum niet bepaald om de hoek voor mij, maar ik kom vast nog wel een keer langs. Helemaal elektronica-noob ben ik ook weer niet dus met wat hulp snap ik audioschakelingen waarschijnlijk ook nog wel. Alleen digitaal is niet helemaal mijn kopje thee... Wat dat betreft snap ik dus meer van versterkers dan van cd-spelers. Speakers is weer een heel andere wereld, die vooral ook niet zoveel met elektronica te maken heeft. Daar heb ik ook nog niet veel kaas van gegeten... Beste Henrie, Een Noob kun je nooit zijn met jou studie. Ik heb daarom ook nooit begrepen waarom je zelf nooit eens de kap van je marantz aftrekt en aan de slag gaan. Ik weet zeker, als je eenmala de smaakt te pakken hebt ga je ervoor (het modificeren). En geloof me, dat is veel leuker dan een nieuwe interlink kopen. (al kan dat ook leuk zijn). 4000 ampere :D Mijn hart zou echt een slag overslaan... Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Sebastiaan de vries said: Henrie said: Sebastiaan de vries said: Beste Henrie, Ik bedoelde met de Pioneer eigenlijk, zoiets extreems maken, dat het niet te koop is :0. Je bent altijd welkom bij mij. Hopelijk is er voor jou nog wat aan, aangezien we hier niet met stromen van 80 ampere etc. bezig zijn :D Groeten, Bas 80 ampere maar... Nou ja, ik ben daar ook niet dagelijks mee bezig hoor Tot nu toe heb ik alleen met m'n stage in de praktijk grote stromen gezien (letterlijk). Best indrukwekkend hoe zo'n kabel op en neer gaat als je er een 30kA 50Hz kortsluitstroom doorheen jaagt... Doffe dreun ook geeft zo'n 'maakschakelaar' bij zulke stromen... Maar de proeven zelf waren met 'slechts' 500 en 4000A... Maar audio vind ik (uiteraard) ook leuk. Of daar nou wel grote stromen bij lopen (bij dikke eindbakken bijvoorbeeld) of niet... Nou is Hilversum niet bepaald om de hoek voor mij, maar ik kom vast nog wel een keer langs. Helemaal elektronica-noob ben ik ook weer niet dus met wat hulp snap ik audioschakelingen waarschijnlijk ook nog wel. Alleen digitaal is niet helemaal mijn kopje thee... Wat dat betreft snap ik dus meer van versterkers dan van cd-spelers. Speakers is weer een heel andere wereld, die vooral ook niet zoveel met elektronica te maken heeft. Daar heb ik ook nog niet veel kaas van gegeten... Beste Henrie, Een Noob kun je nooit zijn met jou studie. Ik heb daarom ook nooit begrepen waarom je zelf nooit eens de kap van je marantz aftrekt en aan de slag gaan. Ik weet zeker, als je eenmala de smaakt te pakken hebt ga je ervoor (het modificeren). En geloof me, dat is veel leuker dan een nieuwe interlink kopen. (al kan dat ook leuk zijn). 4000 ampere :D Mijn hart zou echt een slag overslaan... Groeten, Bas Hehe... Ik heb zo'n 50 keer een 4kA-proef gedaan. En m'n hart is volgens mij niet 1 keer overgeslagen. Ach, je staat op veilige afstand en het went na een tijdje he... Over dat modden: ik weet dus best wat theorie van elektronica, maar modden is toch wat anders. Ik heb de kap al eens van m'n Marantz afgetrokken (ik trek ook altijd overal de kap vanaf; ik wil weten hoe het eruit ziet van binnen) en dan zie ik vanalles, maar of dat alles klankmatig nou mooi is of niet? Het enige waar ik meteen verbetering in zie is dat de bloktrafo mooier kan (ringkern) en dat de voedingsdraden niet getwist zijn (de signaaldraden wel trouwens). Oh ja, en de speakeraansluitingen ga ik zeker nog vervangen (suggesties? geen WBT graag). Maar jij weet waarschijnlijk precies welk type condensator, weerstand, spoel, halfgeleider enz. wel en niet mooi klinkt. Ik zou het niet weten. Ik weet hun functie, maar verder niet zoveel hoor. Komt nog bij dat Marantz van die HDAM-modules gebruikt. Marantz zegt dat ze dat doen omdat dat mooier is dan Op-Amps. Maar of dat echt zo is en of die eventueel te modden zijn...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guido Tent Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 Henrie said: Komt nog bij dat Marantz van die HDAM-modules gebruikt. Marantz zegt dat ze dat doen omdat dat mooier is dan Op-Amps. Maar of dat echt zo is en of die eventueel te modden zijn...? Hoi, Marantz voegt HDAM modules TOE aan de duurdere modellen. Behoudens de matige opamps die in de goedkopere modellen zitten (bv CD43 en CD53) zit er dus een matige ontworpen discrete schakeling achter (CD63). Of dat dan beter klinkt ? HDAM is gewoon een bedenksel van marketeers Guido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 Guido Tent said: Henrie said: Komt nog bij dat Marantz van die HDAM-modules gebruikt. Marantz zegt dat ze dat doen omdat dat mooier is dan Op-Amps. Maar of dat echt zo is en of die eventueel te modden zijn...? Hoi, Marantz voegt HDAM modules TOE aan de duurdere modellen. Behoudens de matige opamps die in de goedkopere modellen zitten (bv CD43 en CD53) zit er dus een matige ontworpen discrete schakeling achter (CD63). Of dat dan beter klinkt ? HDAM is gewoon een bedenksel van marketeers Guido Nou, mijn versterker is een standaard budget-model (PM7000) en die heeft ook van die HDAM-modules. Hoe het precies werkt en wat er nog voor zit, weet ik verder niet, maar het heeft dus niet zozeer met duurdere modellen te maken. En de naam is natuurlijk maar een naam. Maar het is natuurlijk ook wel iets anders dan een simpele Op-Amp (hoewel die ook goed kunnen zijn natuurlijk). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guido Tent Posted 25 oktober 2004 Report Share Posted 25 oktober 2004 Henrie said: Guido Nou, mijn versterker is een standaard budget-model (PM7000) en die heeft ook van die HDAM-modules. Hoe het precies werkt en wat er nog voor zit, weet ik verder niet, maar het heeft dus niet zozeer met duurdere modellen te maken. En de naam is natuurlijk maar een naam. Maar het is natuurlijk ook wel iets anders dan een simpele Op-Amp (hoewel die ook goed kunnen zijn natuurlijk). Hoi, HDAM module is gewoon een discreet gebouwde opamp. Schema staat in de manual van de CD63. Het is in wezen het deel wat gain maakt, zoals aanwezig in iedere versterker. Blikje eromheen en het heet HDAM module..... Let wel, ik zeg niet dat ze slecht zijn, ik zou wat dingen anders doen, maar in de CD63 is het m.i. onzin omdat er eerst een zut matige opamps voor staan. Als ik weet hoe ik plaatjes kan aanplakken dan kan ik het schema laten zien cheers Guido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 oktober 2004 Report Share Posted 25 oktober 2004 Plaatjes plakken: Zet het plaatje op internet (of zoek 'm op op internet) en klik met de rechter muisknop op het plaatje. Kopieer de URL van het plaatje (bij properties/eigenschappen). Klik hier bij het posten van een bericht op de 'IMG'-knop (links boven het invulvenster). Dan verschijnt er een venster en plak daar de URL in. Klik OK, en klaar is Guido Ps. Zijn alle HDAM's hetzelfde? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts