Manus Posted 25 oktober 2004 Report Share Posted 25 oktober 2004 Dank je, nu kan ik het ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 oktober 2004 Report Share Posted 25 oktober 2004 Plaatjes plakken: Zet het plaatje op internet (of zoek 'm op op internet) en klik met de rechter muisknop op het plaatje. Kopieer de URL van het plaatje (bij properties/eigenschappen). Klik hier bij het posten van een bericht op de 'IMG'-knop (links boven het invulvenster). Dan verschijnt er een venster en plak daar de URL in. Klik OK, en klaar is Guido Ps. Zijn alle HDAM's hetzelfde? Beste Henrie, Niet alles HDAM's zijn hetzelfde. Verbazend genoeg tref ik elke keer weer een andere HDAM schakeling aan. Guido geeft ook al aan dat de eerste opamp na de DAC al slecht is. Dit is tot aan de CD17 aan toe het geval. Vervang die voor kwaliteit en er gaat al een wereld voor je open!. Om die reden is dat ook altijd het eerste (samen met een XO-2 klok uiteraard ) wat we doen bij Marantz spelers. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Hallo, Gisterenavond bij ons op de verenigingsavond van de AVMN een demonstratie gehad van Bas en Guido. Ze hebben terplaatse een Marantz CD 17 vvorzien van een "Tent klok". Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van hun vakbekwaamheid (voor zover ik dat kan beoordelen) en hun bescheiden manier van presenteren. Er werd na de modificatie gedemonstreerd met twee identieke spelers (behalve de modificatie natuurlijk) en de verschillen waren groot en in het voordeel van de gemodificeerde speler. (detail, rust, plaatsing, zwart) Ik had al niet zo'n modificatievrees, maar het laatste restje ervan is nu verdwenen. Als ik nog wat aan mijn TEAC VRDS 25X wil laten doen, weet ik wel waar ik naartoe moet. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 Wanneer je ze terug hebt, zet ik graag mijn blokken er naast Henk Of je moet ze bij Bas kunnen beluisteren, dan kan ik gelijk de nieuwe toko van Bas eens zien Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 Nou vooruit dan maar, ik ga wel weer naar het noorden Als de verschillen echt groot zijn dan weet ik waar ik terecht kan Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mayko Posted 4 november 2004 Report Share Posted 4 november 2004 Hoi mensen, Ik las op Hifi.NL een modificatie van de Marantz SA 8400. Volgens Van Ess gaat de speler er goed op vooruit. De kosten bedragen 400 euro, wat volgens hem een goede inverstering is. Wat zeggen jullie hier van. Ik heb dus deze speler. Wat ik begrepen heb, zijn er meer mensen die modificeren. Wie kan mij verder helpen, en zeggen of dit aan te raden is, of dat het weggegooid geld is. Gr Mayko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 4 november 2004 Report Share Posted 4 november 2004 Hoi mensen, Ik las op Hifi.NL een modificatie van de Marantz SA 8400. Volgens Van Ess gaat de speler er goed op vooruit. De kosten bedragen 400 euro, wat volgens hem een goede inverstering is. Wat zeggen jullie hier van. Ik heb dus deze speler. Wat ik begrepen heb, zijn er meer mensen die modificeren. Wie kan mij verder helpen, en zeggen of dit aan te raden is, of dat het weggegooid geld is. Gr Mayko www.soundevolution.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Tube Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Hoi mensen, Ik las op Hifi.NL een modificatie van de Marantz SA 8400. Volgens Van Ess gaat de speler er goed op vooruit. De kosten bedragen 400 euro, wat volgens hem een goede inverstering is. Wat zeggen jullie hier van. Ik heb dus deze speler. Wat ik begrepen heb, zijn er meer mensen die modificeren. Wie kan mij verder helpen, en zeggen of dit aan te raden is, of dat het weggegooid geld is. Gr Mayko Ik heb zelf de DV8300 en deze heeft de volgende punten die om modificatie vragen. 1. Als de steker in het stopkontakt zit dan staat er op de behuizing zo'n 100 a 120V en in de uitstand zelfs 230V! ....erg slordig, dit laatst kan worden verholpen door stekker om te draaien, maar die 100 a 120V blijft tijdens bedrijf. 2. klok Jitter, dit kan beter maar voor DVD spelers is de upgrade nog in ontwikkeling dus we wachten op Guido Tent, voor CD en SACD spelers is er een goede oplossing 3. Mute torren veroorzaken zoals gewoonlijk wat vervorming 4. op de uitgang staat een stoorsignaal van ca -40dB bij 200KHz, deze komt waarschijnijk uit de voeding. Het eerst genoemde probleem zit hem in twee HF ontstoor condensatoren, die volgens mij ook weinig zin hebben omdat de speler niet geaard is... nu gaan de stoorsignalen via de interlinks naar andere apparaten en laten restjes daarvan achter in het audiosignaal.... dit zijn zogenaamde lekstromen. Verder zijn er nog de volgende mods van toepassing: andere Opamps (indien aanwezig) Condensatoren ( Marantz gebruikt doorgaans al goede exemplaren zoals ELNA Cerafine en Silmic) voor de uitgangs koppel C waar vaak ELCO's van 100uF worden toegepast is een kleinere waarde in MKP ook fraai. Een vaste afgeschermde netkabel is ook een verbetering een goed adres voor modificaties is www.soundline.nl daar worden modificaties uitgevoerd die echt zin hebben zonder blabla verhalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 daar worden modificaties uitgevoerd die echt zin hebben zonder blabla verhalen. Beste Mr. Tube, Wou je soms zeggen dat dat bij ons niet het geval is? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 daar worden modificaties uitgevoerd die echt zin hebben zonder blabla verhalen. Beste Mr. Tube, Wou je soms zeggen dat dat bij ons niet het geval is? Groeten, Bas Maar wel incl. blabla verhalen (wat dat ook moge zijn) Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 En heel soms een levertijd van 1 jaar (mijn M6000 bijv.) Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Verder bedoel ik dit niet lullig ofzo. Ik heb alleen barstende koppijn en heb griep..... Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 want de ruimte van Bas laat serieus luisteren niet toe huh.gif Daar wordt alleen serieus gemodificeerd Hoe kun je nou modificeren zonder serieus te luisteren Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Vervolgens heb ik nog voor jou voor nop een balance kastje gemaakt, om te proberen. Doe ik ook allemaal niet moeilijk over...... Zo is dat Bas, laat je niet "kisten" door Dr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Verder bedoel ik dit niet lullig ofzo. Ik heb alleen barstende koppijn en heb griep..... Groeten, Bas Ok, ziek maar eens lekker uit dan Dat kastje heb je weer terug gekregen en hij zal inmiddels best een goede bestemming hebben hoop ik Als de interlinks dit jaar klaar zijn zou dat mooi zijn, ik kom ze wel bij je ophalen als dat mag (ff de nieuwe toko bekijken) Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Vervolgens heb ik nog voor jou voor nop een balance kastje gemaakt, om te proberen. Doe ik ook allemaal niet moeilijk over...... Zo is dat Bas, laat je niet "kisten" door Dr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Je doet net alsof modificeren iets is van "trail and error" rolleyes.gif , wat het natuurlijk niet (helemaal) is Niet helemaal, maar wel grotendeels. Bijvoorbeeld het plaatsen van betere elco's is gehoormatig lang niet altijd een verbetering. Bij de ene CD-speler of versterker kan het net weer anders uitpakken. Met name omdat de klankverschillen van apparatuur onderling erg groot is. Dus waar de ene elco, bijvoorbeeld Elna Silmic goed uitpakt, kan het in een ander apparaat weet teveel van het goede zijn. Bijvoorbeeld dat het geluidsbeeld wel schoner klinkt en gecontroleerder, maar gelijkertijd ook weer te "open" kan klinken. Mijn ervaring is, dat het per apparaat telkens weer opnieuw luisteren is, wat het eindresultaat is. Soms kan zelfs de waarden van de elco te hoog zijn en beter klinken met een waarde die iets lager is. Dus zomaar blind een hogere waarde elco erin solderen is bij lange na lange niet altijd succesvol. Soms klinkt zelfs een lagere waarde Elna beter dan de standaard fabriiekselco's in de CD-speler. Wat dat betreft kun je met ervaring wel beter de klank inschatten, maar in de praktijk klinkt het dan vaak toch weer anders dan je verwacht had. Soms vind ik de standaard elco setup beter klinken, dan met wat voor dure elco dan ook. Soms kunnen dure elco's het geluidsbeeld te gepolijst en schoon laten klinken. Zelfs zo erg, dat elke levendigheid uit het geluidsbeeld verdwenen lijkt te zijn. Het klinkt dan wel heel schoon en vloeiend, maar gelijkertijd ook weer heel vlak en levensloos. Ik heb uit de praktijk geleerd, dat als een apparaat goed klinkt en je bent tevreden, je beter niets kunt veranderen. Heel veel mensen hebben ook dat het apparaat na een paar weken toch weer niet goed klinkt. Met als bijkomend nadeel, dat de originaliteit van het merk ook verloren is gegaan. Dus hebben ze voor hun gevoel geen "origineel" apparaat meer. En zo beland een apparaat al gauw op Marktplaats.nl. Bij Sebastiaan zul je dat probleem niet hebben, want hij brengt desnoods het apparaat weer terug in originele staat, als je de modificatie niet beter vind klinken.. En zo hoort het. Dat zijn de betere modificateurs. Dus als iemand het over Bla bla bla verhalen heeft, dan zegt het eigenlijk niet zo veel, want de luisteraar beoordeeld uiteindelijk toch of het een verbetering is of niet. Is hij tevreden, dan houdt hij het zo. Zoniet, dan gewoon weer terug naar het origineel. Waar je het apparaat ook laat modificeren. al doet de koningin het, luisteren met je eigen oren moet je toch. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Wat zit je hear te stoken Edwin? Ja, als ik jou hear zie, krijg ik altijd de neiging om even te stoken. stom h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Maar wie ben ik om iets over Bas zijn modificaties te roepen Ik ook niet. en het is zeker niet de bedoeling om Bas af te kraken, want als ik de foto's bekijk, dan modificeert hij echt heel netjes. Niets geen soldeerbrij, of wat dan ook, maar op het oog erg netjes. Maar ik spreek ook alleen maar voor mezelf uit eigen ervaring. En daar wisselt het resutlaat echt behoorlijk. Maar misschien ben ik wel een prutser. Wie zal het zeggen. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Beste Edwin, Wat een hoop onmduidelijkheden weer... . Ik zal opheldering geven. Op de zaak wordt nooit geluisterd. Dat is een technische werkplek. Luisteren gebeurd op twee manieren. De meeste apparaten nem ik mee naar huis naar mijn eigen referentie set. Om die reden ook heb ik weer flink geinversteerd in eindversterking etc. Je modificeerd op je ogpedan ervaring en technische kennis. Daarna ga ik thuis luisteren. Dit gebeurd zeker niet meer bij elk apparaat. Op een gegeven moment is er een bepaalde routine en kun je echt bouwen op je ervaring. Toch de exotische apparaten met ingrijpende mod's neem ik altijd mee naar huis. Op de zaak lusiter ik heel veen met mijn allom vertrouwde Senheiser HD-600 en mijn zelf ontworpen koptel pre (die ik misschien ooit commercieel ga brengen als ik de CE etc door kom). Dan komt het letterlijk wel eens voor dat ik met de koptelefoon op en de soldeerbout in de hand bezig ben. Ook hier geld, dit komt wel minder voor. Een nieuwe klok bijv. is vrijwel standaard bijna altijd dezelfde verbetering. Veel apapraten die nu komen hebben we ook al eerder gehad. Daar komt dan dezelfde modificatie in als eerder toegepast. Je moet je voorstellen Edwin (al moet het allemala nog op onze site komen) we hebben aleen dit jaar al tientallen apparaten over de vloer gehad. De opgedane kennis en ervaring is gewoon enorm. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Je modificeerd op je ogpedan ervaring en technische kennis. Daarna ga ik thuis luisteren. Dit gebeurd zeker niet meer bij elk apparaat. Op een gegeven moment is er een bepaalde routine en kun je echt bouwen op je ervaring Ha Bas Maar als er een bepaalde routine is, dan bedoel je toch neem ik aan, dat je al ervaring hebt, bij bijvoorbeeld een CD17 van Marantz. En dat je daarom weet wat je moet veranderen om hetzelfde resultaat te krijgen bij een nieuwe Marantz CD-17. ik kan me niet voorstellen, dat je blind bij bijvoorbeeld een Rotel de elco's gaat veranderen, omdat het bij een Marantz ook goed uitpakte. Dat pakt bij mij lang niet altijd goed uit. het is maar net wat de klankbalance van het apparaat is. Is het geluidsbeeld van nature al erg ingetogen en rustig, dan kan het met een Elna Silmic weleens teveel van het goede worden. Meestal doe ik alleen maar ingrepen in de voeding van de {voor}versterker en CD-speler. Aan een klok heb ik me nog niet gewaagd. maar het lijkt me wel mooi om dit ook eens uit te proberen. Ps, de Elco's in mijn Vincent die staan aan de bovenkant helmaal bol. Die staan echt helemaal strak onder spanning, dus die moet ik binnenkort vervangen, voordat ze gaan lekken. Het is alleen nogal een duur geintje, 8 x10.000 UF aan elco's vervangen. Geluidstechnisch is de versterker nog helemaal in orde, maar door het vele aanstaan zijn de elco's helaas toch aan vervanging toe. Het spul wordt ook behoorlijk heet intern. In de kast is het ondanks de forse ventilatiegaten al gauw 50 graden. Dus dat heeft z'n tol wel geeist, ondanks dat het toch goede Elco's zijn {Rubycon} Maargoed, dan heb ik weer wat te doen. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Je modificeerd op je ogpedan ervaring en technische kennis. Daarna ga ik thuis luisteren. Dit gebeurd zeker niet meer bij elk apparaat. Op een gegeven moment is er een bepaalde routine en kun je echt bouwen op je ervaring Ha Bas Maar als er een bepaalde routine is, dan bedoel je toch neem ik aan, dat je al ervaring hebt, bij bijvoorbeeld een CD17 van Marantz. En dat je daarom weet wat je moet veranderen om hetzelfde resultaat te krijgen bij een nieuwe Marantz CD-17. ik kan me niet voorstellen, dat je blind bij bijvoorbeeld een Rotel de elco's gaat veranderen, omdat het bij een Marantz ook goed uitpakte. Dat pakt bij mij lang niet altijd goed uit. het is maar net wat de klankbalance van het apparaat is. Is het geluidsbeeld van nature al erg ingetogen en rustig, dan kan het met een Elna Silmic weleens teveel van het goede worden. Meestal doe ik alleen maar ingrepen in de voeding van de {voor}versterker en CD-speler. Aan een klok heb ik me nog niet gewaagd. maar het lijkt me wel mooi om dit ook eens uit te proberen. Ps, de Elco's in mijn Vincent die staan aan de bovenkant helmaal bol. Die staan echt helemaal strak onder spanning, dus die moet ik binnenkort vervangen, voordat ze gaan lekken. Het is alleen nogal een duur geintje, 8 x10.000 UF aan elco's vervangen. Geluidstechnisch is de versterker nog helemaal in orde, maar door het vele aanstaan zijn de elco's helaas toch aan vervanging toe. Het spul wordt ook behoorlijk heet intern. In de kast is het ondanks de forse ventilatiegaten al gauw 50 graden. Dus dat heeft z'n tol wel geeist, ondanks dat het toch goede Elco's zijn {Rubycon} Maargoed, dan heb ik weer wat te doen. Groeten Edwin Beste Edwin, Juu voorbeeld van de Marantz CD-17 klopt. Maar zelfs bij een totaal onbekende speler weet je gewoon als er ene lowcost elco's in de signaalweg zit (om gelijkspanning uit het uitgangssignaal te houden). Dat een blackgate NX, bipolair of een grotere MKP gewoon beter klinken. Het is nog nooit zo geweest dat da tniet zo is. Zwart wit gezien. Je wilt liever helemaal geen elco in je signaalweg. Als deze er toch moet zijn, dan dient deze zo goed mogelijk te zijn. Hetzelfde geld voor het beter HF filteren direct langs de pinnen van een DAC chip. Je hoeft echt niet meer oneindig te experimenteren om te weten als je de lowcost elco naast de 5 volt pin vervangt voor een OS-CON, of andere extreemb reedbandige elco dat de prestatie's erop vooruitgaan. Hoe beter HF onderdrukt, hoe beter de DAC schakeling presteerd. Met elco's in de voeding voor de analoge signaalweg moet je inderdaad opassen. Daar speelt persoonlijke smaak en klank een grote rol. De supersnelle Panasonic FC elco's bijv. zorgen voor een dermate snoeistrak laag, dat niet iedereen daarop zit te wachten. Daarom is het heel belangrijk dat ene modificatie altijd in goed overleg gaat met de klant, en dat ik de klant zogoed mogelijk kan voorspelen wat er gaat veranderen in klank. Tot nu toe ben ik daar elke keer aardig in geslaagd. En nu ga ik naar bed, want ik val bijna om van de pijn in mijn strot en duzieligheid. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts