Jump to content

Modificatievrees......

Jitze
 Share

Recommended Posts

btw:Ome Henk heeft toch een Mazda...Xedos? Gaat dat wel goed met die blokken? :rolleyes:

Dat gaat prima :D;)

Ik zou ook niet weten waarom niet... Japanse auto's zijn degelijk en die monoblokken ook weer niet zo overdreven zwaar... ;):rolleyes:

Ze zijn zelfs licht te noemen :rolleyes:;)

Dan moet zelfs een Europese en misschien zelfs een Amerikaanse auto ze wel kunnen vervoeren... ;):D

Nou, ik had in ieder geval een lap tekst verwacht.

Maar helaas........ :D

btw Bas, je links doen 't niet. :(

Beste Geerdie,

Bij mij doen de links het wel.

Groeten,

Bas

Dan heb ik pech vanavond. :(

Beste Geerdie,

Ik weet niet hoe ik de links anders moet neerzetten :( om ze voor jou werkend te krijgen. iemand sugesstie?

Hahahah inderdaad Jazzluva geef mij S..K.. maar.... :D

Groeten,

Bas

Beste Geerdie,

Groeten,

Bas

Beste Geerdie,

Ik weet niet hoe ik de links anders moet neerzetten :( om ze voor jou werkend te krijgen. iemand sugesstie?

Groeten,

Bas

Jaaaaah! Ze doen het!

Router even gereset en klaar. :ph34r:

Uuuhh, Bas? Die spuitbus naast die Marantz, wat is dat? Lucht?

Beste Geerdie,

Groeten,

Bas

Beste Geerdie,

Groeten,

Bas

Jaaaaah! Ze doen het!

Router even gereset en klaar. :ph34r:

Beste Geerdie,

Dan toch lullig er nu achter te komen dat de links het reseten van de router niet waard waren :D :D

Groeten,

Bas

Beste Geerdie,

Die spuitbus is PCB reiniger. Bij het solderen komt er altijd wat flux vrij dat op de print achterblijft. Los van dat dit er niet uitziet, kan het ook voor inductie en capaciteit zorgen. Daarom maak ik na het solderen de printen altijd schoon. Op die manier is het niet eens zichtbaar dat er ooit an gesoldeerd is.

Groeten,

Bas

Beste Geerdie,

Die spuitbus is PCB reiniger. Bij het solderen komt er altijd wat flux vrij dat op de print achterblijft. Los van dat dit er niet uitziet, kan het ook voor inductie en capaciteit zorgen. Daarom maak ik na het solderen de printen altijd schoon. Op die manier is het niet eens zichtbaar dat er ooit an gesoldeerd is.

Groeten,

Bas

Solderen wordt steeds lastiger daar er geen gebruik meer gemaakt mag worden van loodhoudend soldeer.

Dit soldeer is niet alleen duurder maar ook beduidend slechter.

Voor een goede verbinding is loodhoudend soldeer gewoon beter.

Bij vervanging van bijvoorbeeld grote smd ic ga ik als volg te werk .

Alle restsoldeer verwijderen flux pasta toepassen en normaal soldeer gebruiken .

Naderhand schoonmaken met contact pcc en inderdaad dan zie je het gewoon niet ja de soldeerverbindingen glimmen dan en dat mag dus niet van bijvoorbeeld SONY die nemen daar foto,s van en je wordt op het matje geroepen en de garantie is vervallen waarna je een PO krijgt die er niet om liegt .

Dus pas op met solderen in garantie apparaten waar loodvrij soldeer is gebruikt!

Beste Geerdie,

Groeten,

Bas

Solderen wordt steeds lastiger daar er geen gebruik meer gemaakt mag worden van loodhoudend soldeer.

Dit soldeer is niet alleen duurder maar ook beduidend slechter.

Voor een goede verbinding is loodhoudend soldeer gewoon beter.

Bij vervanging van bijvoorbeeld grote smd ic ga ik als volg te werk .

Alle restsoldeer verwijderen flux pasta toepassen en normaal soldeer gebruiken .

Naderhand schoonmaken met contact pcc en inderdaad dan zie je het gewoon niet ja de soldeerverbindingen glimmen dan en dat mag dus niet van bijvoorbeeld SONY die nemen daar foto,s van en je wordt op het matje geroepen en de garantie is vervallen waarna je een PO krijgt die er niet om liegt .

Dus pas op met solderen in garantie apparaten waar loodvrij soldeer is gebruikt!

Beste Don,

Ik deel je mening volkomen. Ook wij zijn overgestapt op loodvrij soldeer. Het vloeit bij lange na niet zo mooi als het goede oude soldeer. Ik zeg dan ook eerlijk. Zolang als het kan blijf dus nog solderen met loodhoudende tin.

Groeten,

Bas

Beste Andre,

Yep :) De engie reden dat men vna loodhoudende tin afwilde was vanwege gezondheidsklachten. En ik geef eerlijk toe, je werd ook helemaal rot van de hele dag in die tin damp hangen.

Groeten,

Bas

Ziet het er niet best voor je uit Bas, het nieuwe loodvrije soldeer bevat nog meer tin :rolleyes: