PD Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 Beste allemaal, Zie voor een review over de Vibrapods op www.pdhifi.tk ! groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 Ik geloof hier niet in, dit vind ik wel erg ver gaan allemaal.. het zijn toch bitjes die gelezen worden en geen trillingen? mvgr, Sherwin maar door trillingen kunnen die bitjes minder gelezen worden, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 Ik geloof hier niet in, dit vind ik wel erg ver gaan allemaal.. het zijn toch bitjes die gelezen worden en geen trillingen? mvgr, Sherwin Beste Sherwin, Jou beredenering is niet helemaal juist. Neemt niet weg dat ik tientallen euro's bezopen vind voor een trillingsdemper maargoed. Je moet je voorstellen dat een clock van een loopwerk of cd speler 16,9344 MHz. trillingen per seconde moet maken. Je kunt je wel voorstellen dat elke trilling dan voor een afwijking in timing zorgt. Het zijn allemaal alleen maar bitjes, maar waar het nou juist omgaat is dat de bitjes exact getimed aankomen. Trillingen zorgen voor tijds fouten. Daarom kan ik PD's verhaal over het loopwerk wel geloven. Wanneer je een printje met het kristal ingiet, of heel stijf maakt, zijn er ook (geen audiofiel gelul) verbeteringen hoorbaar. Met de juiste logic analyzers zullen die ook meetbaar zijn. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 Ik geloof hier niet in, dit vind ik wel erg ver gaan allemaal.. het zijn toch bitjes die gelezen worden en geen trillingen? mvgr, Sherwin maar door trillingen kunnen die bitjes minder gelezen worden, toch? Nou en? Leve het correctie-mechanisme, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 Onder een versterker werkt het ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 Ik geloof hier niet in, dit vind ik wel erg ver gaan allemaal.. het zijn toch bitjes die gelezen worden en geen trillingen? mvgr, Sherwin maar door trillingen kunnen die bitjes minder gelezen worden, toch? Nou en? Leve het correctie-mechanisme, toch? Je bedoelt zo'n systeem dat 10 1tjes achter elkaar ziet, de elfde kan niet gelezen worden, dus dat zal dan ook wel een 1tje zijn. Lijkt mij minder nauwkeurig dan wanneer de laser ook dat elfde putje af kan tasten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 Ik geloof hier niet in, dit vind ik wel erg ver gaan allemaal.. het zijn toch bitjes die gelezen worden en geen trillingen? mvgr, Sherwin maar door trillingen kunnen die bitjes minder gelezen worden, toch? Nou en? Leve het correctie-mechanisme, toch? Je bedoelt zo'n systeem dat 10 1tjes achter elkaar ziet, de elfde kan niet gelezen worden, dus dat zal dan ook wel een 1tje zijn. Lijkt mij minder nauwkeurig dan wanneer de laser ook dat elfde putje af kan tasten. De getallen die uitgespuwd worden na correctie zijn volledig identiek aan ongecorrigeerde getallen, ten zij er meer dan dacht ik 220 leesfouten per seconde zijn.. Bij iedentieke getallen heb je ook identiek geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 Onder een versterker werkt het ook. Dat vind ik al helemaal onwaarschijnlijk?! Hooguit condensatoren die gevoelig zijn voor microfonie toch? Mvgr, Sherwin Zo'n demper werkt hetzelfde als loodbitumen, alleen dan aan de buitenkant. Geluid laat elk voorwerp in de ruimte trillen en wat trilt geeft geluid. Hoorbaar of niet hoorbaar. Meeste audio apparatuur heeft een behuizing wat erg kan trillen, dat kan dus via de lucht of via de grond. Via de lucht gebruik je loodbitumen en via de grond gebruik je dempers. Als je in huis wasmachine dempers hebt, moet je die maar eens onder je versterker doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 We moeten nu toch niet de hele huiskamer volplakken met loodbitumen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 Zie voor een review over de Vibrapods op www.pdhifi.tk ! groeten, PD Minstens zo creatief als het wijzigen van je handtekening...................... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 We moeten nu toch niet de hele huiskamer volplakken met loodbitumen? Nee, zolang het meubilair maar stevig is. Trouwens voor de rest in luisterruimte worden er meestal andere maatregelen getroffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 Onder een versterker werkt het ook. Waar blijven de trillingen van de transformator dan? Een niet goed gebalanceerde cd zal het loopwerk ook laten trillen, als een speler flexibel wordt opgesteld zullen deze trillingen niet worden afgevoerd en loop je het risico dat deze de behuizing of onderdelen daarvan in resonantie brengen. Als je toch met loodbitumen aan het tweaken slaat is het ook meteen handig om de binnenkant van het deksel met een stuk vloerbedekking te beplakken zodat de staande geluidsgolven die tussen de printplaat en het deksel passen worden gedempt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 of zet de muziek uit . dan trilt de cd speler ook minder . stelletje mafketels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 Ik geloof hier niet in, dit vind ik wel erg ver gaan allemaal.. het zijn toch bitjes die gelezen worden en geen trillingen? mvgr, Sherwin maar door trillingen kunnen die bitjes minder gelezen worden, toch? Nou en? Leve het correctie-mechanisme, toch? Je bedoelt zo'n systeem dat 10 1tjes achter elkaar ziet, de elfde kan niet gelezen worden, dus dat zal dan ook wel een 1tje zijn. Lijkt mij minder nauwkeurig dan wanneer de laser ook dat elfde putje af kan tasten. De getallen die uitgespuwd worden na correctie zijn volledig identiek aan ongecorrigeerde getallen, ten zij er meer dan dacht ik 220 leesfouten per seconde zijn.. Bij iedentieke getallen heb je ook identiek geluid. Je wereldbeeld is te eenvoudig lijkt me (maar dat mag hoor...) Of je leest wat bij http://www.jitter.de/english/engc_navfr.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 of zet de muziek uit .dan trilt de cd speler ook minder . stelletje mafketels Beste Eric, Je mag mensen die zich meer verdiepen in de techniek dan wel mafketels vinden, maar als al deze vraagstukken niet werden gesteld. Men geen onderzoek had gedaan naar jitter, dan waren de huidige cd spelers allemaal niet om aan te horen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 "Je moet je voorstellen dat een clock van een loopwerk of cd speler 16,9344 MHz. trillingen per seconde moet maken. Je kunt je wel voorstellen dat elke trilling dan voor een afwijking in timing zorgt. Het zijn allemaal alleen maar bitjes, maar waar het nou juist omgaat is dat de bitjes exact getimed aankomen. Trillingen zorgen voor tijds fouten." Heel juist Sebastiaan zo is het. http://www.aurios.net/audiomarket.html -> ongelooflijk goed maar niet goedkoop. groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 december 2003 Report Share Posted 9 december 2003 Je wereldbeeld is te eenvoudig lijkt me (maar dat mag hoor...) Of je leest wat bij http://www.jitter.de/english/engc_navfr.html We hadden het hier over error-correctie toch? Ik maak het gewoon zo simpel als het is.. Selectieve verwijzingen zeggen me niet alles hoor. Voor veel argumenten in links heb je ook weer tegenargumenten in andere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 december 2003 Report Share Posted 9 december 2003 Miischien zou je de invloed van trillingen op een cd-speler eens anders moeten testen: Leg de elektrische melkboer eens op de behuizing en luister wat voor verschillen dit oplevert.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 9 december 2003 Author Report Share Posted 9 december 2003 Ik geloof hier niet in, dit vind ik wel erg ver gaan allemaal.. het zijn toch bitjes die gelezen worden en geen trillingen? mvgr, Sherwin Ha Sherwin, Ik dacht er altijd precies het zelfde over als jou! Maar door dat ik laatst dus een Meridian speler hoorde en vergeleek zonder en met Masterbase ben ik toch anders gaan denken daar over. Vandaar dat ik deze Vibrapods eens thuis wou proberen. Met het gevolg dat ik de pods heb aangeschaft.. groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 december 2003 Report Share Posted 9 december 2003 Je wereldbeeld is te eenvoudig lijkt me (maar dat mag hoor...) Of je leest wat bij http://www.jitter.de/english/engc_navfr.html We hadden het hier over error-correctie toch? Ik maak het gewoon zo simpel als het is.. Selectieve verwijzingen zeggen me niet alles hoor. Voor veel argumenten in links heb je ook weer tegenargumenten in andere. Het heeft imo niet zozeer met de waarde van de sample te maken, maar met de timing (van de samplefrequentie), zoals Patachou ook al schreef. De jitter (variaties in het samplemoment) zorgen ervoor 1 frequentie niet meer als 1 frequentie wordt weergegeven na de DAC (maar min of meer uitgesmeerd), denk ik. Echte technici kunnen het waarschijnlijk wel beter omschrijven. Anyway, alles wat de stabiliteit van het loopwerk verbetert, verlaagt de klok jitter. De voeding schijnt een nog grotere rol te spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 december 2003 Report Share Posted 9 december 2003 "Je moet je voorstellen dat een clock van een loopwerk of cd speler 16,9344 MHz. trillingen per seconde moet maken. Je kunt je wel voorstellen dat elke trilling dan voor een afwijking in timing zorgt. Ik kan me dat nou net niet voorstellen. Ik zie dat verband niet. Die klok blijft toch altijd in diezelfde frequentie trillen, of je de kast nou mee laat trillen of niet? Dat zijn toch vaste frequenties? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 9 december 2003 Report Share Posted 9 december 2003 Bedankt voor de Recensie P.D. Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 9 december 2003 Author Report Share Posted 9 december 2003 Bedankt voor de Recensie P.D. Gr. Rogier Graag gedaan Rogier! groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 9 december 2003 Report Share Posted 9 december 2003 "Je moet je voorstellen dat een clock van een loopwerk of cd speler 16,9344 MHz. trillingen per seconde moet maken. Je kunt je wel voorstellen dat elke trilling dan voor een afwijking in timing zorgt. Ik kan me dat nou net niet voorstellen. Ik zie dat verband niet. Die klok blijft toch altijd in diezelfde frequentie trillen, of je de kast nou mee laat trillen of niet? Dat zijn toch vaste frequenties? Het is veel leesvoer (Engels en ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 9 december 2003 Report Share Posted 9 december 2003 Ik was ook zeer sceptisch t.o.v. dit soort tweaks. Toch heb ik zomaar op de bonnefooi een paar gebruikte Feet of Silence gekocht en onder mijn CD-speler (Meridian 508.24) geplaatst. Er was tot mijn niet geringe verbazing een duidelijk verschil merkbaar! Vooral lage tonen werden echt hoorbaar strakker weergegeven. Hoe deze Feet presteren t.o.v. de Vibrapods weet ik niet, maar ik verwacht niet slechter. Ik denk wel dat je een behoorlijk goede set moet hebben om zulke verschillen te horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts