Sebastiaan de vries Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 Beste, Het ziet ernaaruit dat Denon met een nieuwe state of the art line gaat komen. Maar eh. lijkt dit niet als twee druppels water op............V.n.e.t? Wat Joe Zawinul ooit zei " Don't Immitate you're Immitators" Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 Wat is V.n.e.t? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 Het lijkt dus allemaal uit dezelfde Chinese fabriek te komen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 december 2003 Author Report Share Posted 8 december 2003 Het lijkt dus allemaal uit dezelfde Chinese fabriek te komen.. Beste CGM, Heb ik daar overigens totaal geen problemen mee hoor, als het uit China komt. Ik zie het zelfs als een voordeel. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 Het lijkt dus allemaal uit dezelfde Chinese fabriek te komen.. Beste CGM, Heb ik daar overigens totaal geen problemen mee hoor, als het uit China komt. Ik zie het zelfs als een voordeel. Groeten, Bas Nee, het was ook geen waarde oordeel van mij, alleen maar een constatering. Ik weet ook wel dat daar prima spul vandaan kan komen, tegenwoordig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 december 2003 Author Report Share Posted 8 december 2003 Beste, Do I say more...? of is mijn fantasie gewoon te groot... ? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 8 december 2003 Report Share Posted 8 december 2003 Lijkt kef wel met haar B&W immitaties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 9 december 2003 Report Share Posted 9 december 2003 Inderdaad Bas, het lijkt ongelooflijk veel op Vincent. Op zich kan ik dat ook wel begrijpen, want Vincent maakt ook prachtige spullen. Alleen zie ik het nu al voor me, dat Denon hier een slaatje uit gaat slaan. Ik bedoel dan dat ze het net zoals vincent in China produceren {lage loonkosten}, met als verschil dat Denon net zoals voorheen hoge bedragen voor hun producten blijven vragen. Dus dat is dan extra winst voor Denon. Nu trap ik daar niet in natuurlijk, want ik blijf voor een prikkie Vincent kopen. Maar het is wel vreemd om te zien dat een merk als Denon die toch een beetje een eigen identiteit en filosofie had complet een andere weg is ingeslagen. Het lijkt wel alsof ze denken dat niemand het merk Vincent kent en een regelrechte kopie is van Vincent producten. Eigenlijk is het geen kopie van Vincent maar van Shengya audio in China. Dit is de Chinese fabrikant van Vincent versterkers in Europa. Maar kennelijk heeft Shengya er een nieuwe klant bij gekregen. Maar ik kan me ogen nog steeds niet geloven. Ze moeten gewoon met hun handen van Vincent afblijven. Laat dat goedkope merk Denon toch een ander fabrikant zoeken en blijf alstublieft van mijn merk Vincent af.: Het lijkt Musical fidelity wel, die is z'n filosofie ook volledig kwijtgeraakt teon ze begonnen met het ontwerpen van die goedkope tonnetjes in lage loonlanden. Wat een troep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 december 2003 Author Report Share Posted 9 december 2003 Inderdaad Bas, het lijkt ongelooflijk veel op Vincent. Op zich kan ik dat ook wel begrijpen, want Vincent maakt ook prachtige spullen. Alleen zie ik het nu al voor me, dat Denon hier een slaatje uit gaat slaan. Ik bedoel dan dat ze het net zoals vincent in China produceren {lage loonkosten}, met als verschil dat Denon net zoals voorheen hoge bedragen voor hun producten blijven vragen. Dus dat is dan extra winst voor Denon. Nu trap ik daar niet in natuurlijk, want ik blijf voor een prikkie Vincent kopen. Edwin Beste Edwin, Ik dacht al....waar bleef je nou Nou ik vond het zo leuk, omdat Denon een merk is met jarenlange reputatie en faam. Vincent moet zich nog bewijzen zeg maar, en is voor europa nog jong. Vincent jatte eerst duidelijk design van Mark Levinson. Nu hebben ze inmiddels een eigen herkenbare styling. Denon kwam veel later met deze styling, dus moeten ze het van Vincent gejat hebben, en dat vond ik zo grappig. Mijn voorspelling komt echt nog wel uit hoor. Dat vincent straks bekend staat als compromiseloos highend merk, wat dan helaas ook in de Accuphase prijsklasse terecht gaat komen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 9 december 2003 Report Share Posted 9 december 2003 Ik dacht al....waar bleef je nou. Ik zag het net pas, en ik schrok me rot. vond het zo leuk, omdat Denon een merk is met jarenlange reputatie en faam. Vincent moet zich nog bewijzen zeg maar, en is voor europa nog jong. Dat weet ik, en dat is juist ook weer het valse. want als je een versterker of CD-speler openschroeft, dan zie je hoogst waarschijnlijk dezelfde electronica/componenten als in de apparatuur van Vincent. Mensen die nog niet bekend zijn met Vincent die zullen zeggen van: Ongelooflijk dat Denon zulke mooie apparatuur heeft ontwikkelt, dat had ik niet meeer verwacht in deze tijd. Dus Denon krijgt dan alle lof over zich heen. En het leukste van alles is nog, omdat er nu op de Vincent apparatuur het merkje Denon hangt, wekt dat gelijk vertrouwen in het product. Hoevaak ik op hifi.nl en jij ook niet heb moeten zeggen dat Vincent prachtige spullen maakt die intern en extern op hoogstaand niveau staat. Maar weinigen wilden mij geloven, omdat te goedkoop was en het merk was niet bekend. Dus was het eigelijk meteen al troep. Maar nu er Denon op staat, zul je straks mensen horen zeggen dat het "wereldspul" is, ondanks dat het aan de prijzige kant is. En dat is nou wat ik altijd bedoel, en wat jij ook zo vaak zegt, Audiofielen laten zich graag bedonderen door het sfeertje van de High-end merken. Hier wordt weer zo'n sfeertje gecreerd ik vind het serieus jammer dat Denon deze weg is ingeslagen. Nu zul je ook zien dat vincent straks met een compleet nieuwe lijn komt die niet op de Denon apparatuur lijkt, maar intern exact hetzelfde is, maar dan veel goedkoper. En wat ik ook goedkoop van Denon vind is dat ze dezelfde stijl van Vincent {lees Shengya} hebben overgenomen. Ze strijken met het succes van Vincent, maar dan met hun eigen logo op de producten. en alleen al dat logo is al bijna een garantie voor succes. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 9 december 2003 Report Share Posted 9 december 2003 Ik heb nog een scenario. En dat is dat ik denk dat het merk Vincent weleens opgedoekt zou kunnen worden door te weinig naamsbekendheid, en dat Shenya daarom in zee is gegaan met Denon. Dus dat Shenya nu de vaste fabrikant van Denon wordt. En dat Vincent onder de naam Shenya dan alleen nog maar verkrijbaar is op de Chinese markt onder de huidige naam. Op zich ook wel een slimme zet, omdat er op deze manier wereldwijd v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 december 2003 Author Report Share Posted 9 december 2003 Beste Edwin, Maar er is niet gezegd dat Denon ook daadwerkelijk bij Shengya (vincent) laat maken, of dat er ook maar iets intern van Shengya (vincent is) Zover durf ik niet te gaan qua suggeren. Het enige wat me opviel is dat ze het uiterlijke design hebben gejat. Dat vincent topkwaliteit maakt staat als een paal boven water. Een blik in de goede interne bouw, en de componenten, en je weet genoeg. Ook tonen ze karakter door het feit als een van de weinige nog echte statische klasse A versterkers te ontwikkelen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 9 december 2003 Report Share Posted 9 december 2003 Maar er is niet gezegd dat Denon ook daadwerkelijk bij Shengya (vincent) laat maken, of dat er ook maar iets intern van Shengya (vincent is) Zover durf ik niet te gaan qua suggeren. Dat durf ik wel te suggeren hoor. Want alles lijkt als 2 druppels water op Vincent. Zelfs de gebogen frontplaten zijn identiek. Alleen de opstelling van de knoppen zijn anders. Maar alles, zelfs de knoppen, inclusief de behuizing van de CD-speler komt denk ik van Vincent. Tuurlijk bestaat er een klein kansje dat ik ernaast zit. Ook die Home-cinama versterker is gewoon van Vincent. het is ook een slimme zet van Denon. Vincent was al heel vooruitstrevend bezig met hun dac's en digitale volumeregelaar die Krell destijds ook gebruikte. Denon heeft gewoon een superdeal gemaakt met Shengya, en ze worden er allebei veel beter van. Het enige verschil is, dat er in de Denon apparatuur misschien kleine wijzingen zijn aangebracht. En misschien ook wel een paar eigen ontwerpen toepassen. Maar de basis blijft van Vincent. Misschien heb ik ongelijk, maar ik denk het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 9 december 2003 Report Share Posted 9 december 2003 Hier nog een link van Shenya audio. de nieuwe fabrikant van Denon. http://www.shengya-audio.com/ Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 9 december 2003 Report Share Posted 9 december 2003 En op die site kun je het volgende lezen over een Shenya versterker: This model was pointed out by some experienced audio commentators to be a domestically made amplifier that can compete with Luxman from Japan. Ze hadden het zelf dus waarschijnlijk nog fijner gevonden als Luxman bij ze had aangeklopt... Grappig, dit soort ontwikkelingen. Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 december 2003 Report Share Posted 9 december 2003 meer over de x-files http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20031023/avf3_06.jpg http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20031023/avf03.htm http://ongen.econ-net.or.jp/news/d-av/200310/23/8851.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 9 december 2003 Report Share Posted 9 december 2003 Er worden zo veel producten onder een andere naam verkocht dan van de fabriek waar ze gefabriceerd zijn. Shengya is vast ook een Chinese handelsmaatschappij die de versterkers uit verschillende kleine Chinese fabrieken betrekt en ze weer doorverkoopt aan andere handelshuizen. Het Europese plakmerk heet Vincent, in China en omstreken zullen ze wel Shengya gebruiken en zo te zien worden ze straks ook onder de naam Denon verkocht. Mark Levinson heeft toch ook zo iets gedaan met de Chinese Korsun versterkers die hij met een vette winst onder de plaknaam Red Rose als high-end weer verkocht. Zo gaat het met veel gebruiksvoorwerpen waarvan het niet uitmaakt waar het wordt geproduceerd. Over 20 jaar zit de wereld productiecappaciteit in China en is India een IT grootmacht geworden. Van onze westerse welvaartstaat zal er dan niet veel overblijven (maar dat is een andere diskussie). Nog een verwijzing op het net over de connectie tussen Shengya en Denon: Chinese hi-fi companies are now starting to enter the world market on their own. For years Japanese companies such as Denon sold rebadged OEM products by Shanling and Shengya, and Mark Levinson's Red Rose Music sells rebadged OEM products by Korsun. Ming-Da products are targeting the high end, definitely not "cheap" electronics. Affordable Valve Company is getting popular in Europe. Many speaker brands including Klipsch, Velodyne, Infinity, Tannoy and Athena import speakers from China. A lot of hifi equipment and cables are actually rebadged imported OEM'd electronics from China with huge price markups. Maybe finally the world hifi market deserves a "wake up call" to start selling their products at reasonable affordable prices. The decline in sales of hifi hardware is directly attributable to the insatiable greed of hifi companies who've raised their prices to insane tiers. This article "The Chinese way: I want to know" lists Chinese brands that are OEM'ed and rebadged by more expensive brands. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 10 december 2003 Report Share Posted 10 december 2003 Bovenstaand verhaal bevestigt dus gelijk al wat ik vermoedde. Ik blijf het jammer vinden dat het kennelijk mogelijk is om een superdeal te maken met Shenya, dat zover gaat dat zelfs de filosofie en identiteit van Vincent om zeep geholpen mag worden. Maar goed, Shenya is Vincent, dus zei bepalen wat de strategie is. Vincent had helaas toch al geen echte naamsbekendheid in audioland, dus is een superdeal met Denon snel gemaakt. Nu zijn alle vooroordelen ineens verdwenen en is de drempel om een Denon versterker te kopen{lees Vincent} ineens heel klein. Alleen je betaald veel meer voor een Denon. Maar dat maakt de gemiddelde mens niets uit, als het merk maar vertrouwen uitstraalt door een gerenomeerd logo op een apparaat. Mark Levinson heeft toch ook zo iets gedaan met de Chinese Korsun versterkers die hij met een vette winst onder de plaknaam Red Rose als high-end weer verkocht. Ja, dat klopt. Red rose was in feite een Korsun, maar dan met een paar lichte modificatie's zover ik me kan herinneren. het was wel grappig om te zien dat dezelfde versterker {Korsun} een fractie koste van een Red Rose versterker. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 12 december 2003 Report Share Posted 12 december 2003 Mag wel hopen dat vincent euh denon wel een beetje het ongekleurde karakter van vincent behoudt, fuloze donkerbruine denon sound hoef ik niet in mijn set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 12 december 2003 Author Report Share Posted 12 december 2003 Mag wel hopen dat vincent euh denon wel een beetje het ongekleurde karakter van vincent behoudt, fuloze donkerbruine denon sound hoef ik niet in mijn set. gute gute gut!.... Dat valt me nou weer van je tegen Jasper. Alsof jij alle Denon componenten kent. Het Alpha processing van Denon is subliem, en zij hebben verschillende topdac's en cd spelers gemaakt. De AVC-A1SR is alles behalve futloos, en klinkt waanzinig, en is bovendien helemaal stil!. Ook de POA-8000 klasse A mono's van Denon mogen gehoord worden, en behoren naar mijn mening nog steeds tot de top van de eindversterkers. Vincent is ook geen ster in het laag...... Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts