Jump to content

audioconcert met zelfbouwversterkers

Stefan
 Share

Recommended Posts

Vast een in het kruis getaste ESL bezitter....

Beste Puur,

Welnee hoor! Iedereen mag van mij roepen dat een Quad ESL niet deugd, of dat het niet zijn smaak is; maar bij dit soort onzin uitspraken van lieden (doel ik niet op jou, maar op Rintje) die blijkbaar minder goede weergevers prefereren boven betere en ook nog eens gezag ontlenen aan allerlei vooronderstellingen, dan gaat er bij mij inderdaad iets kriebelen op de door jou zo treffend omschreven plek van het menselijk lichaam

Algemene waarschuwing:

VERWACHT NOOIT EEN GENUANCEERD OORDEEL OVER ELECTROSTATEN VAN EEN VLIESRIDDER! *

Verwacht van hen altijd eenzijdigheid, een slecht humeur, vooringenomenheid, verdachtmakingen, schofferingen, insinuaties en kleineringen.

(Zeer gunstige uitzondering is de heer Erik Klijnsmit: die is ook eigenlijk zo langzamerhand wel toe aan

Algemene waarschuwing:

VERWACHT NOOIT EEN GENUANCEERD OORDEEL OVER ELECTROSTATEN VAN EEN VLIESRIDDER! *

Verwacht van hen altijd eenzijdigheid, een slecht humeur, vooringenomenheid, verdachtmakingen, schofferingen, insinuaties en kleineringen.

(Zeer gunstige en uitzondering is de heer Erik Klijnsmit: die is ook eigenlijk zo langzamerhand wel toe aan

Algemene waarschuwing:

(Zeer gunstige en uitzondering is de heer Erik Klijnsmit: die is ook eigenlijk zo langzamerhand wel toe aan

Gisteravond de luidspekers van Stefan gehoord, dit is echter heel wat anders dan waarmee er in studio Ammerlaan is gedraaid. Wel was de electronica gelijk.

De luidsprekers waar hij mee luistert zijn Mangers, die vanaf 200 Hz hun werk doen. Hierboven is dus geen sprake meer van fasedraaiingen Dit kun je dus ook wel horen, het midden en hoog komt er zo ongekleurt uit dat de instrumenten en stemmen vrijwel tastbaar worden.

De breedbandluidsprekers zoals tijdens de sessie zijn gebruikt zijn eigenlijk coaxiale tweewegsystemen. De (piezo) tweeter is in het hart van de speaker gebouwd. Door de kast met open rug en -bodem ontstaat echter een zeer dynamisch geluid.

:)

Algemene waarschuwing:

Gisteravond de luidspekers van Stefan gehoord, dit is echter heel wat anders dan waarmee er in studio Ammerlaan is gedraaid. Wel was de electronica gelijk.

De luidsprekers waar hij mee luistert zijn Mangers, die vanaf 200 Hz hun werk doen. Hierboven is dus geen sprake meer van fasedraaiingen Dit kun je dus ook wel horen, het midden en hoog komt er zo ongekleurt uit dat de instrumenten en stemmen vrijwel tastbaar worden.

De breedbandluidsprekers zoals tijdens de sessie zijn gebruikt zijn eigenlijk coaxiale tweewegsystemen. De (piezo) tweeter is in het hart van de speaker gebouwd. Goor de kast met open rug en -bodem onstaat erchter een zeer dynamisch geluid.

:)

Beste Hans,

Die Mangers zullen ongetwijfeld een mooier faseverloop hebben dan hogere-orde meerwegsystemen.

Maar ze zijn niet iso-fasisch, begrijp ik. Dat zou kunnen betekenen dat er

• 1 year later...

Op pagina 1 van dit verhaal schreef ik:

Het draait allemaal om fase.

Hoe minder shit, hoe natuurlijker het klinkt. Vandaar dat 47labs het ook zo leuk doet tussen het high-end geweld.

waarna Spido schreef:

Wat je moet testen, is de fasecoherentie tussen grondtonen en bovenharmonischen.

Blokgolven, dus!

Gisteren belde (de) Bas mij om te zeggen dat hij mijn XA50ES tot loopwerk had gemodificeerd. Tevens vertelde hij dat hij mijn 47labs kloon DAC had gemeten. Resultaat: een vrij beroerde sinus (dwz in trapjes opgebouwd), maar een perfecte blokgolf. Bas zei dat hij dat nog nooit eerder had gezien bij een conventionele DAC. Ik wist het ook niet.

Daarom een klein schopje... :)

Op pagina 1 van dit verhaal schreef ik:

Het draait allemaal om fase.

Hoe minder shit, hoe natuurlijker het klinkt. Vandaar dat 47labs het ook zo leuk doet tussen het high-end geweld.

waarna Spido schreef:

Wat je moet testen, is de fasecoherentie tussen grondtonen en bovenharmonischen.

Blokgolven, dus!

Gisteren belde (de) Bas mij om te zeggen dat hij mijn XA50ES tot loopwerk had gemodificeerd. Tevens vertelde hij dat hij mijn 47labs kloon DAC had gemeten. Resultaat: een vrij beroerde sinus (dwz in trapjes opgebouwd), maar een perfecte blokgolf. Bas zei dat hij dat nog nooit eerder had gezien bij een conventionele DAC. Ik wist het ook niet.

Daarom een klein schopje... :)

Klein schopje? Je kickt dit topic mijlen ver omhoog.

Tevens vertelde hij dat hij mijn 47labs kloon DAC had gemeten. Resultaat: een vrij beroerde sinus (dwz in trapjes opgebouwd), maar een perfecte blokgolf.

Dit is HET kenmerk van een Non Oversampling DAC ;)

Tevens vertelde hij dat hij mijn 47labs kloon DAC had gemeten.  Resultaat:  een vrij beroerde sinus (dwz in trapjes opgebouwd), maar een perfecte blokgolf.

Dit is HET kenmerk van een Non Oversampling DAC ;)

't Was toch HET kenmerk van een DAC zonder laagdoorlaatfilter?