Hans van Liempd Posted 12 december 2003 Author Report Share Posted 12 december 2003 Is een MSW een dipool? elke speaker is een dipool . behalve als je hem in een kast zet ,,. de manger zit in een open baflle geloof ik . Meestal in een gesloten kast ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 12 december 2003 Report Share Posted 12 december 2003 Is een MSW een dipool? elke speaker is een dipool . behalve als je hem in een kast zet ,,. de manger zit in een open baflle geloof ik . Meestal in een gesloten kast ..... Oneindige baffle Link to comment Share on other sites More sharing options...
leonardus777 Posted 13 december 2003 Report Share Posted 13 december 2003 Ik heb de manger verleden maand gehoord bij Remo. Vond het tegenvallen misschien door de ruimte daar. Als je iets te hard speelde klonk het rommelig. Ik heb me daar laten vertellen dat je de manger wel in een behuizing moest plaatsen. Dit waren de manger 103 Dit is een manger unit met een bas samen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 december 2003 Report Share Posted 13 december 2003 Toen ik een half jaar gelden even bij Remo was hadden ze niets staan (aardige vent trouwens, zit al heel lang in het diy vak, zijn vader (meen ik) ook). Misschien is dat het zwakke punt van de Manger, dat er bij luid volume toch iets mis gaat. Zou dus betekenen dat je dan moet uitwijken naar een model met 2 a 3 units en dat wordt toch wel erg prijzig. Maar Stefan zal me wel corrigeren als ik het mis heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 15 december 2003 Report Share Posted 15 december 2003 een manger in combinatie met een woofer , dat klinkt hetzelfde als een hybride esl. Dat is een aanname van jou, en die is niet juist vertel . allebei dipool . allebei een geringe massa . Het vertellen heb je niets aan, je moet dat ding gewoon beluisteren Erik. En idd. Duck heeft het mis: dat het bij Remo fout gaat zegt meer over de gebruikte electronica dan de Manger. Toen ik ze bij Remo ging beluisteren heb ik mijn eigen versterkers meegenomen omdat ze gewoonweg geen spul hebben dat aan de kwaliteit van de Manger kan tippen; dat ding klinkt zo open en transparant dat het alle fouten genadeloos blootlegt. Bij mij thuis kunnen ze de ramen in de huiskamer laten rammelen zonder zelf te vervormen...................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts