TannoJ Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Hallo Forummers, Ik hoop dat ik jullie niet begin te vervelen met mijn cd-speler gezoek. Ik had bedacht om mijn sony xa 555es te laten modificeren maar nou zie ik een mooie aanbieding, namelijk een Jadis Orchestra voor rond de 1000 euro terwijl de modificering van de Sony ongeveer hetzelfde bedrag kost. Is dit een muzikale speler? Heeft iemand deze speler ooit beluisterd?? Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 De Jadis Orchestra is toch een buizenversterker? Volgens de liefhebbers zou hij erg goed klinken, al weet ik nog niet of ik een liefhebber ben. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 30 mei 2002 Report Share Posted 30 mei 2002 Jack, heb wel eens een review gelezen van de JADIS CD-speler, dat minder lovend was. De klank zou zeer "upfront" zijn. Toch beter niet kopen zonder in jou set te beluisteren misschien? Zelf heb ik een SONY SCD555 ES die ik gebruik als loopwerk in combinatie met een WADIA 12 DAC. Ik vind het erg goed klinken! Zo'n WADIA moet tweedehands wel te krijgen zijn voor 600 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 30 mei 2002 Report Share Posted 30 mei 2002 John, ik zou Peter van Willenswaard eens bellen, kent de ins en outs van erg veel spelers, overigens ook de Jadis is gebaat bij allerlei wijzigingen, te beginnen met de klok..... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjoerd Posted 30 mei 2002 Report Share Posted 30 mei 2002 John, heb je deze speler teovallig gezien bij Stuut en Bruin in Den Haag? Ik heb hier ook een keer naar geluisterd. Mijn impressies toen was dat het een nogal droge, analytische speler was. Daarna dezelfde cd in de Musical Fidelity X-Ray en dat klonk toch een stuk beter. Dat klonk tenminste naar muziek. Maar goed het was een korte impressie en je moet altijd gaan LUISTEREN. Iedereen kan je wel mooie verhalen vertellen, maar JIJ moet het horen. suc6 Sjoerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 30 mei 2002 Author Report Share Posted 30 mei 2002 Ik heb de speler inderdaad bij Stoet zien staan. Bedankt overigens voor alle reacties. Ik denk dat ik voorlopig maar even stop met een andere cd-speler zoeken. Ik weet gewoon niet goed wat ik moet doen... Of de Sony cdp xa 555es voor ruim 800 euro upgraden (zonder dat ik ooit heb gehoord of dat veel effect heeft) of nog ff sparen voor bijvoorbeeld een Meridian 507 of zo (of een mooie van Musical Fidelity)....... Mvrgr John (die geen geduld heeft voor een lange zoektocht) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 31 mei 2002 Report Share Posted 31 mei 2002 John, Ik heb hem inmiddels een zo'n 3 jaar thuis staan. Na heel veel luisteren destijds heb ik hem gekozen omdat hij fantastisch combineert met een buizen-versterker. En nog steeds luister ik met veel plezier naar mijn spulletjes... Aangezien hij nieuw Fl 4250,- kostte, zou ik hem voor E 1000,- onmiddelijk gaan ophalen. DOEN!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilaudio Posted 5 juni 2002 Report Share Posted 5 juni 2002 Beste John, ik heb deze cd speler nu ruim een jaar en ben er nog steeds zeer tevreden mee. Heb'm ook bij Stuut vandaan. Indertijd naar veel spelers geluisterd. Voor het geld is dit een meer dan uitstekende speler. Het vreemde is wel dat hoewel Jadis in het duurdere marktsegment zit en recensies van hun apparatuur op het web ruimschoots te vinden zijn, er van deze cd-speler geen recensie te vinden is. Of dat belangrijk is? Voor velen wel. Het klinkt soms pas goed als de bladen of anderen dit ook daadwerkelijk schrijven.... Als jij je gehoor vertrouwd en jouw soort muziek met je bijbehorende installatie goed klinkt, wat let je dan? Succes. ps. Als je besluit te kopen, laat eens wat weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts