Jump to content

audiofile zekering

Hans Gaulhofer
 Share

Recommended Posts

Sinterklaas is nog maar net voorbij of ik zit alweer aan mijn kerstkado te denken.

Is het misschien " een goede zekering" die er aan mijn audio geluk ontbreekt.

Wie kent deze zekering? Lijkt erg duur!

Aangeboden op Hear:

Set in orde, kabels in orde,audiomeubel in orde, stroom in orde. Zo nu moet het perfect klinken.

Of toch niet ?

Heb jij ook zo'n stroomgroep met een porseleinen zekering van pak hem/haar beet 16A/20A.

Dat had ik ook, maar ik heb er een speciale in gedaan. Een zekering van 16A voor

Alleen te koop bij de betere Hi-end audiozaak. :P:lol:

Soortgelijke van de Gammel en Praxus zijn niet aan te bevelen :huh::D;)

P.S.: Binnenkort ook leverbaar met 24K vergulde kontakten :blink::D

P.P.S.: exemplaren met Rodium kontakten zijn in ontwikkeling

B)

Alleen te koop bij de betere Hi-end audiozaak. :P  :lol:

Soortgelijke van de Gammel en Praxus zijn niet aan te bevelen :huh:  :D  ;)

Klopt! Die bouwmarkt-rommel schakelt nog slechter dan een huisautomaat uit het jaar nul...

P.S.: Binnenkort ook leverbaar met 24K vergulde kontakten :blink:  :D

P.P.S.: exemplaren met Rodium kontakten zijn in ontwikkeling

B)

Een nieuwe huisautomaat is ook in ontwikkeling. Doe ik zelf ook een beetje aan mee namelijk ;):D

Tjonge jonge Ruud dat is toppie.

Laten er bij mij nou al sinds heugenis zekeringen in de meterkast zitten met een ZILVEREN smeltdraad en een behuizing van hoogwaardig porcelein.

Voor zover ik weet zijn glaszekeringen verboden in de meterkast ivb met explosiegevaar van de zekering. De meterkast is het domijn van de installateur, daar zelf gaan zitten prutsen lijkt mij niet zo verstandig.

;)

en als je nog een ouwerwetse stoppenkast hebt, ben je helemaal duur uit, want dan moet die ook vervangen worden. Nee, laar mij maar lekker met die ouwerwetse aardewerkpluggen aanklooien, die doen het prima

BTW: Sinds kort mogen vanwege de EU-wetgeving wel zandgevulde glaszekeringen gebruikt worden. (was weer eens een wet van de Fransen meen ik)

Tsjonge jonge, 23 Euro voor een stop. En dat durven ze dan met droge ogen een alleszins redelijke prijs o.i.d. te noemen. Willen audiofielen nu belazerd worden of niet?

Beste Kermit,

Hier sluit ik mij volkomen bij aan.

soms gaan dingen echt te ver, zo heb ik een audiofiele klant, die helemaal de schakelkast onzeild heeft en direct vanuit de meterkast speelt, zonder enige stop. Dit allemaal omdat het zoveel beter zou klinken.

Ik heb de man al diverse malen serieus gewaarschuwd. DIT IS LEVENSGEVAARLIJK! En bij ongevallen zal de verzekering never nooit uitbetalen.

Het is bovendien zwaar verboden ook. Dat je zelf nou zo stom bent ok!, maar als er brand uitbreekt zijn je buren ook de dupe.

Groeten,

Bas

Tsjonge jonge, 23 Euro voor een stop. En dat durven ze dan met droge ogen een alleszins redelijke prijs o.i.d. te noemen. Willen audiofielen nu belazerd worden of niet?

Beste Kermit,

soms gaan dingen echt te ver, zo heb ik een audiofiele klant, die helemaal de schakelkast onzeild heeft en direct vanuit de meterkast speelt, zonder enige stop. Dit allemaal omdat het zoveel beter zou klinken.

Ik heb de man al diverse malen serieus gewaarschuwd. DIT IS LEVENSGEVAARLIJK! En bij ongevallen zal de verzekering never nooit uitbetalen.

Het is bovendien zwaar verboden ook. Dat je zelf nou zo stom bent ok!, maar als er brand uitbreekt zijn je buren ook de dupe.

Groeten,

Bas

Echt waar? :blink:

Lachen man. Wat een eikel.

1 foutje in zijn versterker en je krijgt me een vuurwerk.

Heeft ie nog wel de hoofdzekering?

Ik ben benieuwd of ie een foto wil plaatsen op dit forum als zijn versterker gesmolten is. Als ie nog leeft dan tenminste.

Ik denk dat een elko wel door de behuizing wil komen als er een paar kiloampere in gaat.

Verder vindt ik een dure zekeing niet zo vreemd hoor.

Er zijn ook condensatoren van 50

Beste Kermit,

Groeten,

Bas

Echt waar? :blink:

Lachen man. Wat een eikel.

1 foutje in zijn versterker en je krijgt me een vuurwerk.

Heeft ie nog wel de hoofdzekering?

Ik ben benieuwd of ie een foto wil plaatsen op dit forum als zijn versterker gesmolten is. Als ie nog leeft dan tenminste.

Ik denk dat een elko wel door de behuizing wil komen als er een paar kiloampere in gaat.

Verder vindt ik een dure zekeing niet zo vreemd hoor.

Er zijn ook condensatoren van 50

Tja,

Ik heb zelf ook een hifi zekering. De veelbesproken zekering hier, maar dan gekocht bij hifi-tuning.com omdat hij daar wat goedkoper was.

Als eerste: ik ben electricien. Ik kan hierbij aangeven dat deze zekering inderdaad gebruikt mag worden, al niet in de vorm die in Duitsland momenteel te koop wordt aangeboden. De zekering heeft een CE-normering, maar in Nederland MOET de nul gelijk met de fase geschakeld worden. MAW je hebt een DUBBELE zekering nodig.

Ik heb trouwens zelf de zekering niet helemaal volgens de NEN norm aangesloten, maar naast de hoofdschakelaar om aangesloten. Dat gaf net zo een verbetering als de zilverzekering zelf.

Verder zou ik zelfstandig spelen in de meterkast toch willen afraden. Het is een werkje van niets voor een locale electricien. Die kan namelijk tegenwoordig zelfstandig de hoofdzekeringen van de gemeente trekken, en deze naderhand weer opnieuw verzegelen.

De winst: een veel rustiger beeld, met ietwat toegenomen bas. (mijn vermogen is al 10x zo groot als nodig voor de boxen)

Groeten,

Harry

Doet me denken aan de tijd vlak voor de mobiele telefoon.

Had je ook van die advertenties.

3 piepers voor fl.100.

En raad es wat het slachtoffer thuis kreeg.

Zo ken ik er nog een. Nl een gegarendeerde "benzine/diesel verbruiksreductor" vor het luttele bedrag van