BerendK Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 Hallo mensen. Ik heb hem maar besteld (zilver 20A) en krijg hem morgen binnen. Nou maar afwachten wat het doet in mijn set. Er zijn mensen die hebben vanaf de meterkast 5mm2 kabel of meer naar de audioset toe lopen. En dat dan te bedenken dat de interne bedrading van apparatuur soms tussen de 2 en 4 mm2 ligt. De 1 hoort geen verschil tussen een dunnere of dikkere koperkabel en de ander zweert bij een dikke koperkabel. Ja, het is gewoon domweg proberen. Groeten Bernhard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 Nou ben benieuwd. Maar om dat zilver hoef je het niet te doen hoor. Het smeltdraadje van een gewone "huis tuin en keuken" patroon is ook van zilver. Of zou er in die audiofiele zekeringen audiofiel zilver zitten? Gewoon zorgen dat je stoppen goed aangedraaid zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BerendK Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 De gewone stop bevat geen zilver, maar er is vast wel iemand die hem uitelkaar heeft gehaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 De gewone stop bevat geen zilver, maar er is vast wel iemand die hem uitelkaar heeft gehaald. Nou dan zal mijn oude leerboek elektrotechniek het wel fout hebben. Misschien weet Henrie het dan wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 De gewone stop bevat geen zilver, maar er is vast wel iemand die hem uitelkaar heeft gehaald. Nou dan zal mijn oude leerboek elektrotechniek het wel fout hebben. Misschien weet Henrie het dan wel? Zal het eens vragen. Weet m'n begeleider wel. Heb trouwens wel een paar patronen gezien (van binnen), maar dat waren hoogspanningspatronen. Met speciaal zand (schijnt ander zand voor gebruikt te worden dan voor midden- en/of laagspanning). Volgens mij worden daar koperstrips met meerdere (vele) smeltpunten in serie (om doorslaan na het smelten te voorkomen) voor gebruikt maar ik weet het niet zeker. Zal het wel eens vragen, maar morgen niet, want dan ben ik 'alleen'... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 De mespatronen die ik geloopt heb zijn idd van koper. Als je een zekering hebt liggen dan kun je het gewoon zien. Er steekt meestal wel een stukje onder de dop uit. Ik vermoed echter dat ieder materiaal zijn eigen smelt eigenschappen heeft dus een snelle zekering zal wel van een ander materiaal gemaakt worden dan een trage. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Google "smeltdraad zekering" levert deze link. Een zilverlegering dus die smelt bij 800 tot 900 graden celcius. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts