spido Posted 10 december 2003 Report Share Posted 10 december 2003 Vandaag ontving ik per email van importeur Clofis informatie over de nieuwe Celeritas ribbon tweeters. Er zijn vijf tweeters in het assortiment, met door de importeur aangegeven consumentenprijzen van E 129,- tot E 599,- De units lijken veel op die van Raven - en dat zijn volgens insiders de beste. De ontwerper zou dezelfde zijn als die van Raven, vandaar dus. Het zijn geen magnetostaatjes, met een stroomgeleider die op een kunststof folie is aangebracht, maar echte bandjes van geribbeld aluminium. Veel lichter dus dan de Philips / Valvo, Multicel, Visaton, Technics enz., enz. "ribbons"; meer zoiets als de klassieke Decca Kelly / London en Jordanov. Zien er prima uit. Kunnen ook opengeschroefd worden, wat me van belang lijkt voor het vervangen van bandjes. Zodra iemand ze heeft geprobeerd... vertel het gauw! Reuze benieuwd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 december 2003 Author Report Share Posted 11 december 2003 Even Clofis mailen wie er had gemaild over die bandjes, * afzender Dhr, Feestra *, en je bent er gruwelijk bij . Hahahaha lachuh! Mvgr Bullshit! Feestra bestaat niet eens. En ik (Spido) stuur geen mailtjes naar Clofis: ik ontvang ze. Zoals alle hotshots in hifi-land. Overigens verpest je het forum met dit gedoe. Ik wil graag weten wie er al ervaring heeft met deze units. En jij gooit ruis op de lijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Even gekeken bij www.clofis.nl De goedkoopste versie is in ieder geval goed betaalbaar, dit is zeker een tweeter om in de gaten te houden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Toevallig zag ik het gisteren ook op de Clofis site. Is iig makkelijker bestellen dan bij E Speakers. http://www.e-speakers.com/products/ac-ribbons.html Of zijn dat toch andere? Overigens Spido, als beetje ondernemer koop je toch gewoon een paar setjes en probeer je het zelf? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Deze tweeter is al een tijdje te koop onder de naam "ESG" in de US, daar is de naam uiteindelijk veranderd in aurum cantus zoek de verschillen Schijnen wel bijzonder goed te zijn voor het geld, vooral het hoge rendement, in combinatie met bijvoorbeeld PHL levert een prima luidspreker voor een buizenbak. edit: Duck-Twacy was me voor..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 edit: Duck-Twacy was me voor..... Dus toch identiek. Maar wel een foto finish Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 edit: Duck-Twacy was me voor..... Dus toch identiek. Maar wel een foto finish Daar moet ik het maar mee doen ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Overigens Spido, als beetje ondernemer koop je toch gewoon een paar setjes en probeer je het zelf? lees nu pas over de ban, Nou tijd zat dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Ik heb ooit overwogen om d'Appolito PHL 6,5" met zo'n ribbon te bouwen, echter het is een relatief duur project. En je hebt nog een oplossing voor <60Hz nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Ik heb ooit overwogen om d'Appolito PHL 6,5" met zo'n ribbon te bouwen, echter het is een relatief duur project. En je hebt nog een oplossing voor <60Hz nodig. Dat lijkt me een hele intressante speaker. Zijn er overigens d'appolito speakers met ribbon? groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Google levert al een paar merken zoals SLS, Burmester en Apogee op.. Zijn er nog meer merken, en zijn er mensen met ervaring hiermee?? groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Ik heb ooit overwogen om d'Appolito PHL 6,5" met zo'n ribbon te bouwen, echter het is een relatief duur project. En je hebt nog een oplossing voor <60Hz nodig. Als je het laagste laag (ik vond 60 Hz wel erg laag, zou eerder voor 80 a 120 Hz kiezen) actief wisselt, dan is het rendement niet zo'n probleem (mits nivo regeling in xover). Zowiezo beter voor het laag. Een mooie 12" Flexunit? (om het echt duur te maken ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Ik heb ooit overwogen om d'Appolito PHL 6,5" met zo'n ribbon te bouwen, echter het is een relatief duur project. En je hebt nog een oplossing voor <60Hz nodig. Als je het laagste laag (ik vond 60 Hz wel erg laag, zou eerder voor 80 a 120 Hz kiezen) actief wisselt, dan is het rendement niet zo'n probleem (mits nivo regeling in xover). Zowiezo beter voor het laag. Een mooie 12" Flexunit? (om het echt duur te maken ) 60Hz in een reflex welteverstaan, in een gesloten behuizing doen ze het nog slechter (niet raar gezien de parameters), tevens is het rendement niet de 93db/W/m die opgegeven is. (tenminste de 8ohm versie) Wat betreft flex-units, was jij niet nog opzoek naar een mid? De enige relatief goedkope aanbieder zit in Spanje Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Google levert al een paar merken zoals SLS, Burmester en Apogee op.. Zijn er nog meer merken, en zijn er mensen met ervaring hiermee?? groeten, PD In de topspeaker van burmester zit een bandtweeter van expolinear geflankeerd door twee Seas Excel speakers, echter het totale rendement wordt daardoor (de Seas speakers) erg naar beneden gehaald. Een ander d'Appolito ontwerp met een 'bandje', airmotiontransformer in dit geval, is een zelfbouwontwerp van Doede of die van intertechnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Wat betreft flex-units, was jij niet nog opzoek naar een mid? De enige relatief goedkope aanbieder zit in Spanje Volgens mij kun je ze gewoon bij de fabriek bestellen (wel een beetje gedoe natuurlijk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoyo Posted 14 december 2003 Report Share Posted 14 december 2003 Vandaag ontving ik per email van importeur Clofis informatie over de nieuwe Celeritas ribbon tweeters.Er zijn vijf tweeters in het assortiment, met door de importeur aangegeven consumentenprijzen van E 129,- tot E 599,- De units lijken veel op die van Raven - en dat zijn volgens insiders de beste. De ontwerper zou dezelfde zijn als die van Raven, vandaar dus. Het zijn geen magnetostaatjes, met een stroomgeleider die op een kunststof folie is aangebracht, maar echte bandjes van geribbeld aluminium. Veel lichter dus dan de Philips / Valvo, Multicel, Visaton, Technics enz., enz. "ribbons"; meer zoiets als de klassieke Decca Kelly / London en Jordanov. Zien er prima uit. Kunnen ook opengeschroefd worden, wat me van belang lijkt voor het vervangen van bandjes. Zodra iemand ze heeft geprobeerd... vertel het gauw! Reuze benieuwd! En daar komt die jan-jurk mee aanzetten 1 dag nadat ik planars heb besteld. Hij weet al sind een half jaar dat ik zoiets zoek, maar een PMetje kan er niet af .... Spido, een beste man, alleen voor en na het eten heb je er niets aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 december 2003 Author Report Share Posted 31 december 2003 Beste Yoyo, Veel plezier met je planars! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 maart 2004 Author Report Share Posted 21 maart 2004 Per 1 april gaan de prijzen van Celeritas voor de detailhandel wat omlaag. 'k Vraag me af of de consument daar nog wat van kan profiteren... De prijsverlaging is overigens bij de meeste units nauwelijks van belang. Maar de RB100 wordt voor de winkelier zo'n 25 euro goedkoper. Dat zou voor de klant wel 50 euro mogen schelen, vind je niet? Heeft iemand van jullie inmiddels al ervaring opgedaan met Celeritas? 'k Ben er reuze benieuwd naar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts