Jump to content

Aloha !?!

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Hey hallo,

Ik zat zonet bij de tandarts en die had tussen de stapel normaal leesvoor ook een exemplaar van het muziekblad Aloha liggen. Ik kende het blad nog niet, maar het zit al in z'n 5e jaargang. Ik heb echt genoten van de artikelen die erin staan. Het is wel duidelijk gericht op de rock- en popliefhebber en ook de ouwe rockdinosaurussen komen aardig aan bod. Werkelijk en prima blad dus. Voor de liefhebber een echte aanrader. Het concept is pricies omgekeerd dan van de normale audiobladen. Hier wordt maar mondjesmaat over apparatuur gekletst, de rest is echt over muziek.

Voor die personen die liever over muziek dan apparatuur praten een onmisbaar item ;)

Ik heb een maandje geleden mijn abonnement op Aloha opgezegd. Ik was er echt spuugzat van. Elke maand kwam weer dezelfde meuk voorbij.

Twee jaar geleden was ik zeker net zo enthousiast als Sodejuu. Voor de mensen die het blad niet kennen is het denk ik ook wel leuk om te lezen.

Beste Sodejuu,

Ik ken Aloha nog uit de jaren zestig. Dat was toen ter tijd een blaadje op krantenformaat, op krantenpapier gedrukt, met krantenkoppen enz., gericht op de wat alternatieve jeugd(zoals dat toen heette).

Is dit ook zoiets?

Met nostalgische groet,

Ik heb sinds kort een abonnement en het blad bevalt me echt uitstekend. Maar ik denk dat Puur gelijk heeft dat het op een gegeven moment wat gaat vervelen. Het gaat toch vooral over Beatles, Stones, Purple, Zeppelin, Yes, Floyd etc. Al hoewel ik de combinatie oud/nieuw m.b.t. tot de muziek wel goed vind. Vooral omdat ik zelf een twintiger ben met interesse in de oude roch en beat etc, maar toch ook wel op de hoogte wil blijven van de huidige niet TMF-muziek. En het abonnement is goedkoop maar 31 euro voor een jaar.

En by the way vind ik het hier net als in bladen als homestudio, hvt etc. iets teveel over apparatuur gaan dan over muziek waar het uiteindelijk allemaal om te doen is toch? Ik krijg af en toe toch het idee dat veel mensen hier cd's kopen omdat de opname zo mooi is of accoustisch (kaal) omdat dat zo goed klinkt op je set. Ik kan een mooie oude mono van de Stones zoals bijvoorbeeld veel mooier vinden dan dat steriel geluid van Steely Dan (vind ik ook niet onaardig). Maar met de hifi hobby moet he toch oppassen denk ik dat je niet doorslaat. En muziek koopt omdat je de muziek mooi vindt.

Aloha dat is toch alleen maar een blad voor mensen die nog denken dat John Lenon en Joko Ono nog muziek maken. Elke maand staat er het zelfde in dat blad. Als je echt bij wilt blijven neem dan een abbo op de Oor. Die komt tegenwoordig elke 3 weken uit, richt zich op de meer alternatieve muziek, ook oude wel. Er staan altijd veel recensies van nieuwe cd