Jump to content

konussen vs panelen III

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Nou, ik geloof best dat er enige reserve bestaat om met grote en zware kasten te gaan slepen. Aan de andere kant: er is nog geen conusbezitter geweest die het initiatief genomen heeft om een keer bij hem thuis zoiets te organiseren (op Michel na, maar die heeft echt een te kleine ruimte voor zoiets).

Niet waar, ik heb voorgesteld de sessie bij mij te houden....!!! :)

maar dan nog , moeten er anderen met conussen sjouwen .

all

maar hans ,

je moet je niet verplicht voelen om te komen .

ik heb de jouwe al gehoord , en jij de mijne , dus .

misschien zijn er andere forumleden die het wel zien zitten , en iets kleinere speakers hebben :)

Ja maar.... ik zou juist heel graag komen.

Al was het alleen maar voor de gezelligheid... :)

Ik heb destijds de Kappa 9's in mijn Opel Corsa vervoerd :lol:

Voorstoel plat, achterbank plat en voila, je hebt een 'zachte' ondergrond.

Ze lagen op hun zij, dekens rondom gewikkeld en vulmateriaal ertussen.

Het gesjouw naar de 3e etage vergeet ik niet zo snel, ik word er gelijk weer moe van :D

Maarreh, als ik CGM's speakers meeneem, dan ben ik bij de sessie aanwezig :)

Andr

kheb een ander voorstel,

ik heb hier nog twee B&W's DM 2a staan. Die zijn behoorlijk gemodificeerd (andere tweeter, en tweeweg i.p.v. drieweg).

Die kan ik makkelijk meenemen.

De stands kan ik niet meenemen (veeeeeeeeeel te zwaar) , maar als er een paar kistjes of zo zijn van ca 35 ca hoog, kunnen ze goed spelen.

:)

PS, ik ga nou naar Ome Henk..... en daarna naar Ruud.....

Dus tot vannacht...

Ha, ik heb binnekort deze over (alleen moet het filter opnieuw solderen). dik 10 jaar oud TEAB (waarbij ik wel een ondergrens heb) ;)

Overigens zal er best wel wat aan schorten,ik heb destijds het Focal ontwerp (de kast) enigzins veranderd, zonder rekening te houden met de gewijzigde kastvorm (bafflestep correctie), ook de afstemming is niet helmaal origineel.

Een mooi oefenproject dus voor een diy.

kheb een ander voorstel,

ik heb hier nog twee B&W's DM 2a staan. Die zijn behoorlijk gemodificeerd (andere tweeter, en tweeweg i.p.v. drieweg).

Die kan ik makkelijk meenemen.

De stands kan ik niet meenemen (veeeeeeeeeel te zwaar) , maar als er een paar kistjes of zo zijn van ca 35 ca hoog, kunnen ze goed spelen.

PS, ik ga nou naar Ome Henk..... en daarna naar Ruud.....

Dus tot vannacht...

Nog maar eens naar boven halen....

Naar wat ik gisteren weer eens gehoord heb met transmisionlines, denk ik dat deze luidsprekers helemaal geen slecht figuur zullen slaan. Ook al zijn ze 30 jaar oud.

Dus: met z'n allen naar Puur! ;):D:P

Weet je wel hoe ver dat is ?

En ik verwacht, hoewel ik er nog nooit een gezien heb, dat de esl toch iets tekort komt in het laag vergeleken bij de pepe-king. Dus waarom zouden we ons vermoeien... ;)

Verder is er niks mis met de locatie van Puur (en ook niet met de chinees)

Dus: met z'n allen naar Puur! ;):D:P

Weet je wel hoe ver dat is ?

Dat ligt er maar net aan waar jezelf woont. Puur woont ergens in Groningen of zo toch? Of Drente... Nou, dat is prima te doen vanaf hier (Enschede). Beter dan waar ik de PP's al eens heb gehoord (Nieuw Bijerland)... :)

ik ben nog hard bezig met de verassing hans .

als die klaar is , komt er een datum .

ik verwacht de eerste week van januari :rolleyes: .

Als dan die verrassing nou eens een grote fles champagne zou zijn en we lappen dan allemaal een paar euro en dan nemen we een zaaltje bij van der Valk en dan kunnen we ook riant alle systemen beluisteren en dan gaat het naadloos over in de diehard-HEAR-gangerssuperaudio nieuwjaarsreceptie.......... :cool2: ..cool

Of gaat het nu allemaal een beetje te snel voor de luisteraars ? :rolleyes:

ik ben nog hard bezig met de verassing hans .

als die klaar is , komt er een datum .

ik verwacht de eerste week van januari :rolleyes: .

Als dan die verrassing nou eens een grote fles champagne zou zijn en we lappen dan allemaal een paar euro en dan nemen we een zaaltje bij van der Valk en dan kunnen we ook riant alle systemen beluisteren en dan gaat het naadloos over in de diehard-HEAR-gangerssuperaudio nieuwjaarsreceptie.......... :cool2: ..cool

Of gaat het nu allemaal een beetje te snel voor de luisteraars ? :rolleyes:

Een zaaltje? Eer worden geen PA systemen beoordeeld.

Zat eergisteren in een vergaderzaal in NH hotel Utrecht. Mooie ruimte, 8 breed, 20 lang 3.5 hoog, gordijnen rondom, tapijt op de grond. Echter in zo'n ruimte moeten veel systemen (ook de Pepees en Focal diys) boven hun niveau spelen, zeker met 10 a 15 man in de zaal (en komen in de 3-15% vervormingswaarden bij zeg 100 db op 1 meter).