Jump to content

konussen vs panelen III

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Erik, ik las dat je de meeting ergens in januari wilt plannen. Kun je mij noteren? Ik breng dan mijn Magnepan 3.5R mee. Nu nog een paar dikke konussen. Waar blijven ze? Ik ga niet voor niets sjouwen met die dingen...

WWWWWWWWWOOOOOOOOOOOWWWWWWWWW. ron !!!!!!!!

als jij echt de mag's (maggies is geen goed woord ) meeneemt , dan word het echt leuk .

hopelijk heb ik mijn verassing op tijd af . :rolleyes::)

even een update .

de esl 63 (kermit)

de magnepan 3.5r (ron l)

de mourdant short (michel)

Scan Speak Ultimo,(cgm)

de speakers van telefunken .

de dm2a's van hans.

en de verassing van mij (conus of vlies ?? je weet het niet .)

kermit en ik gaan binnenkort even selecteren.

ik wilde het zo doen ,

de esl63 , en de magnepan van ron komen zoiezo .

ook mijn akoustats gooi ik in de strijd .

maar , misschien doe ik mee met de verassing ipv de akoustats 22 .

daarna gaan kermit en ik kiezen tussen de :

scanspeak ultimo

de mourdant short

de speakers van telefunken

de dma's van hans .

de volgende personen zijn zoiezo ook uitgenodigd :

kermit

ron l

cgm

michel

telefunken

hans

andr

Hoi erik, het is wel heel veel om het allemaal te lezen. Dus heb ik alleen het begin en het eind gelezen. Ik ben vrij nieuw in dit wereldje dus zou ik graag eens met wat mensen over het hele gebeuren rond muziek praten. Verder heb ik er geen bezwaren tegen als ik Min B&W 801's een heel eind door nederland heen moet zeulen.

Ik kon alleen niet vinden waar het nu precies plaats vind en of er nog plaats is.

Ok thanx, ik ben ook benieuwd, niet alleen hoe die 801's ten opzichte van panelen klinken, maar gewoon hoe anderen naar hun muziek luisteren. Er is voor mij nog een lange weg tegaan om echt kritisch te kunnen luistern.

Maar ik ben blij dat ik welkom ben. Als de datum op tijd bekend is kan ik zeker weten.

Beste Steks

Ik zou me vooral niet druk maken over het (vermeende?) onvermogen om kritisch te kunnen luisteren. Uiteindelijk is een installatie een middel om naar prachtige muziek te luisteren. Er zijn er nog al wat die zo kritisch luisteren, dat ze gewoon niet meer aan muziek toekomen. Uiteraard kom jij ook op de lijst te staan en ik heb zo'n vermoeden, dat als Erik en ik de uiteindelijke selectie maken...

.. en ik heb zo'n vermoeden, dat als Erik en ik de uiteindelijke selectie maken...

Tja kiezen is moeilijk, zeker wanneer je van plan bent om naast het versjouwen, aansluiten en opstellen van speakers ook nog naar muziek te luisteren. Een dag is snel voorbij...

Het aardige van deze grotere sessies is dat je in

Kermit, daar heb je gelijk in, het doel is natuurlijk genieten van je muziek. Maar hetr kan geen kwaad om af en toe geod te luisteren naar wat er nog verbeterd kan worden.

En RonL je zegt dat je echte allrounders nog niet gehoord hebt, maar is het ook niet zo dat de rest van het systeem daar ook van invloed op is?

Het was niet bedoeld om een ander gelijk af te zeiken. Maar naar mijn mening kan je niet zomaar zeggen dat een speaker of een cd speler, of wat dan ook wel of niet allround is. Het kan lijkt mij alleen maar gezegd worden over een hele set en niet over losse onderdelen.

Maakt niet uit Steks. Als je luidsprekers niet all round zijn, dan kan je set daar echt geen fluit aan veranderen. De grote verschillen zitten nu eenmaal bij de luidsprekers. Wacht de luistersessie maar af. Overigens ben ik het met Ron bepaald niet eens over de luidspreker die in zijn optiek misschien het meest all round zou zijn....

Maakt niet uit Steks. Als je luidsprekers niet all round zijn, dan kan je set daar echt geen fluit aan veranderen. De grote verschillen zitten nu eenmaal bij de luidsprekers. Wacht de luistersessie maar af. Overigens ben ik het met Ron bepaald niet eens over de luidspreker die in zijn optiek misschien het meest all round zou zijn....

Als je echte all-rounders will koop je een paar goede studiomonitors. Die zijn daar op gemaakt. Maar of dat bijdraagt aan het genieten van muziek is nog maar zeer de vraag ...

;)

Goh, is dat standaard tegenwoordig, dat gekibbel voorafgaand aan een luistersessie :unsure::D

Na die dag weten we precies welke speaker 'allround' is en welke niet, dit kan ook nog per persoon verschillend zijn :)

We kunnen wel alvast een lijst maken met de te draaien muziek, laat die hut op ... een keer thuis en kom eens met iets anders, ik neem deze keer ook muziek mee die ik gewoonlijk niet bij me heb :rolleyes:

Andr

wwwwwwooooooooowwwwwwww .

b&w 801 !!!!!!!

beste steks , je bent van harte welkom .

errug leuk , een paar van die 801's

afgelopen week zat ik juist een beetje rond te snuffelen op het net over die dingen .

qua model vind ik ze echt stoer .

lekker simpel zeg maar .

ps : kritisch luisteren moet je niet doen ,

daar krijg je alleen maar hoofdpijn van .

ga zoveel mogelijk naar liveconcerten , en probeer aan de hand daarvan je weergever uit te kiezen .

zet er een dikke versterker voor ,

en klaar ,

interlinks cdspelers en andere ongein bederft alleen je muizkale genot maar . :)

Ik ben ook onwijs blij met die dingen. Ik moet je allen nog wel een opfris beurt geven, ze hebben best geleden de laatste 20 jaar, flink wat putten en krassen op het hout, maar ze klinken nog steeds goed.

Dat kritischluistern bedoel ik ook niet overdreven, maar het is soms best leuk om wat dingetjes te veranderen om te kijken of het uit maakt. Ik geloof ook niet zoin al die dure intelinks en luidsprekerkabels.

Of ik een dikke versterker heb weet ik niet. Ik vind het Wattage van die dingen nooit zoveel zeggen. De mijne is (maar) 2x30W, maar het lukt mij niet om er naar te luisteren als ik m'n voorversterker volledig open zet. Ik kom hooguit op 3/4. Dus ik vind hem zwaar genoeg.

En live muziek is niet echt iets voor mij, Mijn smaak gaat uit naar R'nB en op die concerten is de kwaliteit van muziek niet om aan tehoren. Klassiek is echt niet voor mij.

Als je wilt zou ik ook mijn versterker mee kunnen nemen, of willen jullie alleen maar luistern naar verschillende luidsprekers.

BTW volgens mij kwam je uit oud/nieuw bijerland. Komt wel uit, ik woon in Capelle aan den IJssel, is redelijk in de buurt.