erik klijnsmit Posted 27 december 2003 Author Report Share Posted 27 december 2003 even de foto's van de vier systemen : de scanspeak ultimo van cgm : de b&w 801van steks: dit is de serie drie met br poort (steks heeft de serie 1 zonder poort) de quad esl 63 van kermit : de acoustat spectra 22 : als dat niet smullen word Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 december 2003 Author Report Share Posted 27 december 2003 De eigenaren van de luidsprekers kunnen 2 muziekfragementen meebrengen waarop hun luidsprekers goed klinken. Met hun eigen set en in eigen ruimte Of schets ik nu weer een te negatief beeld beste ruud : over mijn set schep ik niet graag op , maar over mijn ruimte doe ik het wel . want jij mocht willen dat jouw kamer de zelfde eigenschappen had als die van mij dus ELK systeem wat hier staat speeld minimaal net zo goed dan bij de mensen thuis . ( zo heb ik ook eens opgeschept ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 december 2003 Report Share Posted 27 december 2003 toch wel met de Timrek Verder h Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 december 2003 Author Report Share Posted 27 december 2003 toch wel met de Timrek Verder h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 27 december 2003 Report Share Posted 27 december 2003 De eigenaren van de luidsprekers kunnen 2 muziekfragementen meebrengen waarop hun luidsprekers goed klinken. Met hun eigen set en in eigen ruimte Of schets ik nu weer een te negatief beeld Ik vind jou eerlijk gezegd altijd nogal negatief als wij met de voorbereidingen van dit soort sessies bezig zijn.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 december 2003 Report Share Posted 27 december 2003 toch wel met de Timrek Verder h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 december 2003 Report Share Posted 27 december 2003 Komt allemaal mooi uit... hoef ik niet te sjouwen en kan toch andere luidsprekers beluisteren... Is het nu de bedoeling dat we die fragmenten gaan opsturen....?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 27 december 2003 Report Share Posted 27 december 2003 De eigenaren van de luidsprekers kunnen 2 muziekfragementen meebrengen waarop hun luidsprekers goed klinken. Met hun eigen set en in eigen ruimte Of schets ik nu weer een te negatief beeld Ik vind jou eerlijk gezegd altijd nogal negatief als wij met de voorbereidingen van dit soort sessies bezig zijn.. Sorry Kermit, het is zoals het is Ik wil jou niet op je vliezen staan, maar het is voor velen al moeilijk genoeg om thuis een beetje behoorlijke sound te krijgen, laat staan als het "zomaar" ergens neer word gezet Bij mij komt in ieder geval alleen onder hoge uitzondering andermans apparaat in huis .....Jitze was en blijft waarschijnlijk de enige (met dank an Duck) Zelfs Hans heeft zijn Array Link to comment Share on other sites More sharing options...
b Posted 27 december 2003 Report Share Posted 27 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 december 2003 Report Share Posted 27 december 2003 .....Jitze was en blijft waarschijnlijk de eerste Er is altijd maar 1 eerste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 27 december 2003 Report Share Posted 27 december 2003 Nou, dan ga ik maar snel ff uitzoeken wat ik mee wil nemen, dan hoor je het nog. en hoe kom ik er achter waar ik precies moet zijn? Erik, ik heb een tijdje terug laten weten dat ik best mijn eindversterker mee wil nemen, als je daar geen behoefte of zin in heb begrijp ik dat best, maar voor mij is het geen enkele moeite. BTW, op dat plaatje zien ze er een stukkie beter uit dan de staat waarin ze bij mij verkeren , maar ja das nog op te knappen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hoeperdepoep Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 De eigenaren van de luidsprekers kunnen 2 muziekfragementen meebrengen waarop hun luidsprekers goed klinken. Met hun eigen set en in eigen ruimte Of schets ik nu weer een te negatief beeld Ik vind jou eerlijk gezegd altijd nogal negatief als wij met de voorbereidingen van dit soort sessies bezig zijn.. Dan is ie zo met z'n vliezen bezig dat ze inscheuren volgensmij, zou ik ook chaggie van worden, hie hie hie hie hie Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 De eigenaren van de luidsprekers kunnen 2 muziekfragementen meebrengen waarop hun luidsprekers goed klinken. Met hun eigen set en in eigen ruimte Of schets ik nu weer een te negatief beeld Ik vind jou eerlijk gezegd altijd nogal negatief als wij met de voorbereidingen van dit soort sessies bezig zijn.. Sorry Kermit, het is zoals het is Ik wil jou niet op je vliezen staan, maar het is voor velen al moeilijk genoeg om thuis een beetje behoorlijke sound te krijgen, laat staan als het "zomaar" ergens neer word gezet Bij mij komt in ieder geval alleen onder hoge uitzondering andermans apparaat in huis .....Jitze was en blijft waarschijnlijk de eerste Zelfs Hans heeft zijn Array Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 december 2003 Author Report Share Posted 28 december 2003 niet te geloven , de heren audiofielen lopen met kables en komponenten te wisselen dat het een lieve lust is , en dan zeggen ze :Bij mij komt alleen bij hoge uitzondering een ander apparaat in huis. beste ruud , ik snap jou heus wel , tuurlijk is het niet eenvoudig allemaal , maar alle speakers hebben er last van . ik bedoel wanneer speaker A last heeft van de staande golf tussen mijn kamermuren , heeft speaker B dat ook . alle speakers krijgen overgens de ruimte : 1,5 meter vanaf de achterwand en 1 meter vanaf de zijwand . mijn kamer heeft een gipsplafond met daarop een met glaswol gevulde ruimte , zodat er erg weinig last is van het boem geluid . verder hoogpolig tapijt op een betonnen vloer zonder kruipruimte . de muren zijn van kalkzandsteen , en dat absorbeerd ook het laag iets . voor de rest gaat het mij voornamelijk om de gezelligheid , en gewoon wat verschillen tussen speakers te horen . kijk , ik vind het nl wel leuk om andermans apparatuur te beluisteren . en anderen vinden het leuk om het mee te nemen . dus , wat let ons ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 Als je nog even de lengte, breedte en hoogte maten geeft, kan iemand met Cara even je kamer doorrekenen (met een paar denkbeeldige speakers) Helaas zal het laag toch per luisterpositie verschillen, sommige speakers zullen toevallig op een voor hun net iets gunstigere plek staan (iedere speaker heeft nu eenmaal een bepaalde karakteristiek in het laag, waardoor het net te veel of net te weinig wordt op een bepaalde luisterplek). Je hebt natuurlijk geen tijd om per speaker met de positie te stoeien (5 cm naar voren etc.). Eigenlijk zou je dus niet te veel conclusies moeten trekken over het laag. Maar ik denk dat de meesten dat wel snappen. Maar blijft een prima happening. Veel plezier alvast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 Ehm, kunnen jullie niet beter jezelf met z'n allen rondrijden in een busje ipv die zware speakers. Kunnen ze ook ook beluisterd worden in de setup die de eigenaar van de speakers het beste acht. Da Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 Ik ben blij dat ik me niet zo druk kan maken over de ruimte waar m'n speakers in komen (kwaliteit verloochent zich niet.. ). Ik weet nog geeneens hoe het er bij Erik uit ziet, alleen dat het op het platteland is.. Maar als er een handicap is, dan geldt die voor allemaal, en verder is het inderdaad gewoon een leuk excuus om weer een dagje van de straat te zijn, en hoe anderen er tegenover staan, ik neem het voor kennisgeving aan en maak lekker lol met de aanwezigen en ben blij dat er van die initiatieven zijn.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 december 2003 Author Report Share Posted 28 december 2003 Ik ben blij dat ik me niet zo druk kan maken over de ruimte waar m'n speakers in komen (kwaliteit verloochent zich niet.. ). Ik weet nog geeneens hoe het er bij Erik uit ziet, alleen dat het op het platteland is.. Maar als er een handicap is, dan geldt die voor allemaal, en verder is het inderdaad gewoon een leuk excuus om weer een dagje van de straat te zijn, en hoe anderen er tegenover staan, ik neem het voor kennisgeving aan en maak lekker lol met de aanwezigen en ben blij dat er van die initiatieven zijn.. en weet je wat het leukste is : al die nieuwsgierige dorpelingen die hier voorbij komen . die vragen zich af : wat zitten die daar nou te doen met z'n allen . (de vorige keren hebben we daar ook ontzettend om moeten lachen . dan komen ze voorbij lopen , zie je ze Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 en als we teveel herrie maken komt bromsnor langs omdat de koeien zure melk geven.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 Erik heeft gewoon een ruimte waarvan hifiboeren mochten willen dat ze er hun spullen konden demonstreren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 Erik heeft gewoon een ruimte waarvan hifiboeren mochten willen dat ze er hun spullen konden demonstreren... Al zitten we in een garage; als het maar gezellig is.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 Erik heeft gewoon een ruimte waarvan hifiboeren mochten willen dat ze er hun spullen konden demonstreren... De ruimte bij Erik leent zich hier ook gewoon voor. Laten we die voortaat betitelen als de "hear-luisterruimte" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 Ik snap niet waarom mensen zoiets als dit nou weer moeten afzeiken, als een aantal mensen dit willen doen laat ze dan gewoon hun gang gaan, dat jij er nou het nut niet van inziet is jou mening. Natuurlijk kan je er niet een ideale luistersessie van maken in zo'n korte tijd. Maar wij vinden het kennenlijk leuk en laaerzaam genoeg om het toch te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 Ach Steks Onze pret zal er niet minder om worden. Wij hebben straks een geweldig leuke middag/avond, waarop we genieten van schitterende muziek, van de kwaliteiten van paneel- en conusweergevers en... van de inmiddels legendarische soep van Eriks vrouw... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts