Jump to content

konussen vs panelen III

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Er werd gevraagd of een ieder 2 fragmenten mee wil nemen waarmee in hun ogen hun luidsprekers het beste klinken. Niemand heeft er dus bezwaar tegen als ik muziek meeneem waarvan een ander zou zeggen luister je dat? :confused::o:unsure::(:wacko::eek::mad2:

Zolang de opnamekwaliteit maar goed is, is dus alles te beluisteren. Dan zal ik wat leuks uitzoeken.

Wel nee wat ons betreft willen we alles eens mee maken (ik zo wie zo)

Tuurlijk kan je verwachten dat we het niet mooi vinden, maar het is weer eens wat anders als 300 versies van die kippenhut op poten! :P

Maar goed misschien denk jij straks ook wel "kenne ze hier naar luisteren :lol: ?"

Tuurlijk kan je verwachten dat we het niet mooi vinden, maar het is weer eens wat anders als 300 versies van die kippenhut op poten! :P

Wees maar niet bang Michel, er zijn maar een paar goede uitvoeringen. Het enige nadeel zou kunnen zijn dat het volledige stuk meer dan een half uur duurt.. :D

De datum wordt 17 januari

We gaan het met 4 luidsprekers doen:

-De B&W801,

-de scan-speak ultimo van CGM,

-de Acoustats 22

-de Quad ESL63.

We gebruiken 5 muziekfragementen van 5 minuten per ronde en we houden 2 rondes. De eigenaren van de luidsprekers kunnen 2 muziekfragementen meebrengen waarop hun luidsprekers goed klinken. De twee fragmenten moeten wel sterk van elkaar verschillen. Erik en ik bepalen wat het 5e fragment per ronde moet worden aan de hand van wat de anderen ingebracht hebben. Dat om een zo breed mogelijk muziekaanbod te garanderen.

Muziekfragment graag van te voren aangeven, zodat we op eventuele doublures kinnen inspelen.

de fragmenten brand ik van te voren op een cd zodat we lekker kunnen doorluisteren .

We luisteren per ronde paarsgewijs: steeds een conus naast een paneel en dan zo dat ook de volgorde van luisteren steeds wisselt.

eerste ronde :

1 = Acoustat, 2 = B&W801, 3 = CGM systeem en 4 = Quad

tweede ronde :

3 = CGM systeem, 1 = Acoustat, 4 = Quad , 2 = B&W801.

We maken gebruik van de set van Erik, inclusief alle bekabeling en snoeren. Loshalen en aansluiten van luidsprekers mag alleen door Erik gebeuren. Bij kortsluiting liggen namelijk zijn eindtorren er uit!

Na de 2 rondes gaan we lekker vrij draaien, waarbij er ook weer gewisseld kan worden van luidsprekersystemen. Dat laten we over aan de dynamiek van het moment.

Mede namens Erik,

btw :

de volgende personen komen :

steks

telefunken

cgm

speedy andr

Bedoelt Paul niet dat iedere deelnemer van te voren een gebrande CD toegestuurd krijgt (die ie mag houden). Kan je de muziek eerst op je eigen set beluisteren en later op de verschillende andere speakers.

Vind dat wel een aardige methode. Ik denk dat je kritischer kunt luisteren als je de muziek een beetje kent (als ik me ermee mag bemoeien ;) ).

En toch...., en toch.....

vindt ik het jammer dat de Maggies niet mee mogen doen......

B)

konussen en panelen deel IV is in de maak hans .

met de maggies ,

en mijn verassing ,

en ,,,, :rolleyes:

Mooi zo..... ik meld me alvast aan... :)

Hoi, dit topic heet konussen vs panelen, maar zijn er ook mensen die luidsprekers hebben die volledig uit hoorns bestaan? En zoja wat vinden zij de bijzondere eigenschappen van zulke systemen en waarom hebben ze daar voor gekozen?

Zijn er trouwens nog meer gangbare manieren om luidsprekers te maken? Dus nog andere componenten?

5 minuten ? Da's met al die fragmenten bijlekaar dus een beetje te lang om de wav files om internet te zetten, zodat iedereen zijn eigen schijf kan branden :(

Toch Zou ik het leuk vinden om vantevoren over die verzameldisc te beschikken ..

Zijn alle fragmenten al bekend ?

Paul.

5 minuten ? Da's met al die fragmenten bijlekaar dus een beetje te lang om de wav files om internet te zetten, zodat iedereen zijn eigen schijf kan branden :(

Toch Zou ik het leuk vinden om vantevoren over die verzameldisc te beschikken ..

Paul.

we zouden de fragmenten kunnen bespreken hier .

en daarna moet iedereen dan een mp 3tje van zijn stuk naar mij e mailen

die zet ik om naar wav , brand ze op een cd en stuur ze naar iedereen toe .

kun je de muziek alvast leren kennen . :rolleyes:

Paul.

we zouden de fragmenten kunnen bespreken hier .

en daarna moet iedereen dan een mp 3tje van zijn stuk naar mij e mailen

die zet ik om naar wav , brand ze op een cd en stuur ze naar iedereen toe .

kun je de muziek alvast leren kennen . :rolleyes:

H

Ik zit net naar een akoestisch stuk te luisteren op de Usher cd die ik bij de Vad kreeg :)

De titel staat in het Taiwans gedrukt, dus ik volsta met nr. 12 <_<

Hij duurt 5 min 23 sec.

Als het heftig moet, dan kan ik nog uit 3 cd's kiezen van Jaques Loussier, druk in het laag moet dan zeker voelbaar zijn :D

Youssou n'dour heeft ook leuke pittige nummers, maar dat is wat minder akoestisch.

We krijgen die mailbox wel vol hoor Erik :cool2:

Andr