Jump to content

CD speler aanschaf

Jason
 Share

Recommended Posts

nou ,

of je de kleur mooi vind .

of hij makkelijk te bedienen is .

of er een AB bij zit .

ps : die bytes hoor je niet hoor ,

en die dac's zijn tegenwoordig zo goed ,

dat kan niet beter

Beste Eric,

Dit is even serieus he.. Als alle electronica volgens jou hetzelde klinkt. Als ouputstages, voedingen etc. hetzelfde zijn en geen enkel verschil maken. Waarom draai jij dan niet gewoon met een Sony alles in een minisetje?

Als ik jou mag geloven, kunnen de doorgeleerde technische wetenschappers maar helemaal stoppen met experimenteren en onderzoeken.

Beste Jason,

Let niet op de spec's maar op de klank.

Groeten,

Bas

nou ,

of je de kleur mooi vind .

of hij makkelijk te bedienen is .

of er een AB bij zit .

ps : die bytes hoor je niet hoor ,

en die dac's zijn tegenwoordig zo goed ,

dat kan niet beter

Beste Eric,

Dit is even serieus he.. Als alle electronica volgens jou hetzelde klinkt. Als ouputstages, voedingen etc. hetzelfde zijn en geen enkel verschil maken. Waarom draai jij dan niet gewoon met een Sony alles in een minisetje?

Als ik jou mag geloven, kunnen de doorgeleerde technische wetenschappers maar helemaal stoppen met experimenteren en onderzoeken.

Beste Jason,

Groeten,

Bas

beste bas ( dit is ook serieus )

alle cdspelers presteren even goed .!!

omdat het niet beter mee kan !

die dingen zijn volgens mij uitontwikkeld .

na iedere vergelijking was het weer hetzelfde liedje .

ze klinken een beetje anders (een h

Beste Jason,

Groeten,

Bas

Leuke hobby hebben we, zoooooo simpel.........

je hoeft inderdaad alleen maar te luisteren,

Groet Jitze :)

Hai Erik,

Ik denk dat onze vooringenomenheid het meest bedriegelijk is. Daar hebben we allen last van. Ik heb mijn CD speler overigens de laatste 3 maanden niet aangehad ivm een nieuw element.

Groet,

alle cdspelers presteren even goed
.

Nou Erik. Ik heb hier zo mijn bedenkingen bij. Mijn cheap ass CD speler aan de dac's van mijn zonie HT setje presteert toch behoorlijk minder als mijn SACD. Ik heb steeds meer met de 'goedkope' cd speler en dac dat ik het geluid 'niet af' vindt. Ik hoor allerlei vage echo's en hoorbaar tekorten. :unsure:

Nu moet ik wel zeggen dat het me nu pas op gaat vallen. Het lijkt wel of je gehoor erop getraind wordt op een of andere manier. :blink:

Ach, let niet op Erik, hij is gewoon doof. Dat heeft wel als prettige bijkomstigheid dat je erg goedkoop van je set kan genieten.

Wat ik me dan wel afvraag is waarom hij juist de spulletjes heeft staan die hij nu heeft (onlangs nog de eindtrap gewisseld). Als ik geen verschil zou horen, kocht ik het eerste de beste setje bij de Aldi

Ach, let niet op Erik, hij is gewoon doof. Dat heeft wel als prettige bijkomstigheid dat je erg goedkoop van je set kan genieten.

Wat ik me dan wel afvraag is waarom hij juist de spulletjes heeft staan die hij nu heeft (onlangs nog de eindtrap gewisseld). Als ik geen verschil zou horen, kocht ik het eerste de beste setje bij de Aldi

doof ?

:D:D

neeuuhh , dat valt wel mee .

als mijn vrouw

Tja, wat kan ik daar nog aan toevoegen Sodejuu :):rolleyes:

Een minder goed/kieskeurig gehoor hebben heeft inderdaad wel zo z'n financiele voordelen.

Zo is een goede kennis van mij minstens zo bezeten van muziek als ik, maar hij draait al jaren met een goedkoop Pioneer minisetje, met z'n Pioneer boxjes op een plankje aan de muur, in de hoeken :o:wacko:

En toch,...als ik wel eens bij 'm thuis ben, en hij zet wat muziek op, dan kunnen we daar ook wel genieten, alleen anders, ook al hoor ik dan dat 't allemaal veel minder is.

Groeten,

Alco

Ach ja, gelukkig horen anderen wel verschil, in de dynamiek om maar eens iets te noemen :)

Hans ging niet voor niets zijn HK aanpassen, als alle cdspelers echt hetzelfde zouden klinken heeft een upgrade ook geen zin.

Maarreh Jason, in welke prijsklasse zoek je en hecht je bijv. belang aan het uiterlijk?

Er zijn idd diverse types, de 1 bitter (bitstream), de 16 bitter ("conventioneel") en de upsamplende spelers (tot 192Kbit/s).

Ook heb je simpele loopwerken en hele zware, keuze genoeg.

Allemaal heb je ze van gewoon goede kwaliteit tot topmodellen, je budget bepaalt hoever je wilt gaan, als je de verschillen kan horen tenminste, want anders is het zonde van je geld.

Andr

Tsja

we hebben allemaal gehoord wat de verschillen zijn tussen de volledig getweakte HK760 (met betere clock, andere bekabeling etc) en de vrijwel standaard HK760 van Erik. En de North Star combi daar weer naast. De resultaten verschilden notabene per opname... Nee, als je echt goede verschillen wilt horen, dan zul je toch naar de Quad 99 CD-P moeten. Daarbij vergeleken zijn alle andere CD-spelers maar digitale rotdingen... :D:lol:

Uhm.. Dat laatste was dus niet serieus. Ook mijn quad laat marginale verschillen horen met de HK 760 van Erik. Maar eerlijk is eerlijk : ook toen vond ik bij een paar opnames de HK juist mooier.

Wordt weer tijd voor een vergelijking. Wie durft nog? :o

Ik blijf niet bezig, steeds weer het zelfde verhaal ....

Erik is blij met zijn HK en ik ben blij met de NS192, prima toch?

De vergelijking bij Picoso vond ik nog het meest realistisch, toen waren de verschillen heel duidelijk en ook nog consequent :)

Andr

Waar moet je nou precies op letten by de aankoop van een kwalitatief goede cd speler?

Het valt my op dat het aantal bits by D/A converter nogal varieert.

wat voor invloed heeft dit op het geluid?

alvast bedankt

Hoe meer bits hoe meer detail de cd speler zou kunnen weergeven. Maar cd is gewoon 16 bits. Die 8 extra bits zou je hooguit kunnen horen in de vorm van meer rust in het hoog. Dit vereist echter wel wat aandacht van de fabikant.

En bij de goedkope cd spelers verwacht ik niet dat je die verschillen gaat horen.

Bij de dure exemplaren kunnen dat soort details op verschillende manieren bereikt worden.

Goed loopwerk

Goeie clock

Goeie output stage

en dan pas de conversie zelf.

Sommige cd spelers zijn met de meest simpele da converters beter dan dan de hightech versies.

De weg die je inslaat is of financieel, gemak, smaak of geloof.

Ik heb een wisselaar met een discutabel loopwerk en de elektronica lijkt uit een walkman te komen.

Schijt!!

Ik kan al mijn cds luisteren met mijn afstands bediening.

Dat is mijn weg.

Als ik de loterij win koop ik wel een sacd of een high-end cdspeler.

Groeten Simon

Hallo Jason,

Om alle invloeden van buiten uit te sluiten, is het misschien een goed plan om een paar spelers naast of opelkander te zetten, en via een hoofdtelefoon naar de verschillen / overeenkomsten te luisteren, zitten er spelers tussen zonder hoofdtelefoonaansluiting gebruik dan - voor allen - een versterker met zulk een uitgang.

Neem er vooral de tijd voor.

Zoals reeds aangegeven zijn er in het hoog beslist verschillen aan te geven, echter ook de laagweergave kan behoorlijk varieren, van groot belang is de detailrijkdom in het totale geluidsbeeld.

In theorie zou een duurdere speler beter kunnen / moeten klinken, dit is echter niet altijd ook het geval, de status van een merk is van minder belang dan de prestatie.

Ons gehoor is veel informatiever dan een aantal specs.......................

Groet Jitze

De meeste cd-spelers geven naar mijn idee een minder fraai hoog

Dat lees ik wel vaker, maar ik hoor zelden iemand over 't laag van een CD-speler.

Persoonlijk is mijn ervaring namelijk dat met name in 't laag de LP vaak beter scoort dan bij CD.

Bijvoorbeeld:

Ik heb in 't verleden weleens een blauwe maandag een draaitafel gehad (Rega Planar3/Benz-Micro) en onlangs nog een Thorens TD165/SME/AudioNote (te leen van kennis)

Nu viel me steeds op wanneer ik LP's draaide die ik ter vergelijking, ook op CD heb, dat dan 't laag mooier klonk via de LP.

Via CD was er af en toe een gering loudness effect, alsof 't laag niet helemaal weg kon komen, noem 't wollig. Via de LP klonkt 't allemaal lekker losjes, zonder rommelige bij-effecten.

Ik gaf qua hoog-weergave uiteindelijk de voorkeur aan m'n CD-speler.

Groeten,

Alco

De meeste cd-spelers geven naar mijn idee een minder fraai hoog

Dat lees ik wel vaker, maar ik hoor zelden iemand over 't laag van een CD-speler.

Persoonlijk is mijn ervaring namelijk dat met name in 't laag de LP vaak beter scoort dan bij CD.

Bijvoorbeeld:

Ik heb in 't verleden weleens een blauwe maandag een draaitafel gehad (Rega Planar3/Benz-Micro) en onlangs nog een Thorens TD165/SME/AudioNote (te leen van kennis)

Nu viel me steeds op wanneer ik LP's draaide die ik ter vergelijking, ook op CD heb, dat dan 't laag mooier klonk via de LP.

Via CD was er af en toe een gering loudness effect, alsof 't laag niet helemaal weg kon komen, noem 't wollig. Via de LP klonkt 't allemaal lekker losjes, zonder rommelige bij-effecten.

Ik gaf qua hoog-weergave uiteindelijk de voorkeur aan m'n CD-speler.

Groeten,

Alco

Heeft dat er misschien mee te maken dat het laag bij cd (normaal gesproken) stereo is en bij LP mono (toch?)? Kan me voorstellen dat het bij een mono-signaal wat minder snel 'boemt'... :confused::unsure: