Jump to content

dvd kopspijkers in Marantz dv6200

nando
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb voor Sinterklaas van mijn vriendin de dvd van Kopspijkers gekregen. Erg goed natuurlijk maar mijn Marantz dv 6200 vreet 'm niet. Hij geeft een "disc error" en doet de lade weer open.

Nu ben ik meteen op onderzoek gegaan en heb uitgevonden dat mijn dvd speler de enige is die de dvd weigert. Ik heb geprobeert op playstation 2, Sony -, JVC, Denon-, Tag McLaren-, Marantz- en B&O dvd speler en daarop deed de dvd het prima... erg frustrerend is dat!

De winkel waar ik mijn Marantz heb gekocht heb ik bezocht en daar werkten ze (zoals altijd) mee met mijn probleem. Mijn dvd speler is nu ca 1,5 jaar oud (garantie verlopen) en heeft nog nooit eerder een dvd geweigerd, ervoor en erna.

In de winkel vertelden ze me dat ze steeds vaker dit soort berichten krijgen die waarschijnlijk veroorzaakt worden door beveiligings pogingen op dvd's.

Heeft iemand soortgelijke problemen en in het bijzonder met een Marantz dv6200 en de Kopspijkers dvd?

bij voorbaat dank

nando

Bij de winkel heb ik een andere Marantz geprobeerd omdat ze geen dv6200 hadden staan, is ook uit de verkoop inmiddels.

Bij de vara zeggen ze dat het het eerste geval van een storing is. Tja "Zou ik ook zeggen" kan je denken maar zou natuurluijk waar kunnen zijn.

Beetje vreemd verhaal vind ik zelf.

nando

• 2 weeks later...

Je hebt gelijk Synthpopfreak, ik nam de bon mee naar de winkel (met apparaat) en daar gaan ze 'm nakijken met de dvd.

Gelukkig gaat het toestel niet naar de service van Marantz want met dat soort dingen heb ik slechte ervaringen. Ze gaan 'm zelf nakijken en als er een nieuwe firmware is hoop ik dat ze die installeren. Daarvoor moet je bij Marantz Nederland zijn? Of importeur?

nando

Beste Nando. Ik ben blij dat er blijkbaar een oplossing in zicht is. Maaruh...hoe kan ik nou weten waar jou dealer de benodigde info e.d. vandaan gaat halen??Dat weet alleen je eigen dealer. Overigens is Marantz Nederland hetzelfde als de importeur....! Enne....ik heb helemaal geen slechte ervaringen met de serviceafdeling van Marantz. Je hebt best kans dat je dealer daar toch de benodigde info vandaan gaat halen, daar is het nu eenmaal een serviceafseling voor! Anyway...ik hoop dat het in orde komt! Wens je een luisterrijk 2004!

Ik heb gelukkig ook geen ervaringen met de service afdeling van Marantz alleen ben ik wat huiverig met dat soort dingen omdat ik meerdere malen apparaten lange tijd kwijt was, maar goed ik hoop dat het bij Marantz niet het geval is.

Ik had kunnen weten dat de importeur ook Marantz Nederland is maar het was maar een vraag over de info... Misschien wist iemand er wat meer van. Meer informatie kan nooit kwaad.

Mijn dvd speler is weer terug en nagekeken. Bleek niets aan de hand en waarschijnlijk een probleem met nieuwe beveiliging software op de dvd schijf zelf. Er wordt contact opgenomen met Marantz (door de winkel) met de vraag of zij nieuwe besturings software hebben voor deze speler en of dat kan helpen (of iets anders natuurlijk)

nando