seoman Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Als je een kip zou zijn,en ik beweer hier niet dat je dat ook bent,dan zou je na het leggen van zo'n ei behoorlijk opgelucht door de ren wandelen --Hans. Ik ken het gevoel Mooi toch dat mensen hun opgekropte verontwaardiging kunnen uitspreken. Ok het is niet audio gericht. Maar we zijn ook maar mensen. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Maar gaat er nu een waas door het forum, met als boodschap dat wij, Nederland het altijd zo vredelievend hebben aangepakt in de wereld? Het is ietsje langer geleden, maar dat moeten we vooral niet vergeten. En altijd maar weer de "moffen" aanhalen, dat weet iedereen nu wel,Nederlanders denken te vaak aan wat de ander de ander heeft aangedaan (of ons), maar te weinig aan wat ze zelf in de wereldgeschiedenis hebben aangericht. Amerika als de politie van de wereld? Ik ben het ermee eens, mits ze dan ook consequent zijn, en ook ingrijpen in Afrikaanse dictaturen, en in Noord-Korea, enz.enz. Het is toch een chaos op de wereld? Nee, wij maar ontwikkelingshulp betalen, en dan verder geen zeggenschap hebben? Iemand zal eens orde op zaken moeten stellen, en net als hier in ons eigen land het onmogelijk is zonder politie te leven, kan het blijkbaar ook niet op onze oh zo primitieve aardbol, waar mensen na honderdduizenden jaren nog altijd niet hebben geleerd om met elkaar in vrede te leven. Nog altijd buiten dictators hele volkeren uit en moorden er op los. Moet dat dan allemaal gewoon doorgang vinden? Er moet toch een keer een einde aan komen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 ...Wie niet meewerkt krijgt niet eens bezoek, maar direct een bom op zijn hoofd. Paul. Beste Paul, Dan werk jij zeker ook keurig mee, want je bericht nog steeds Ik zou bijna geneigd zijn om te zeggen: typisch een product van de jaren zestig. Toen was het ook bon ton om zich af te zetten tegen alles wat Amerikaans/Russisch/ (doorhalen wat niet verlangd wordt) was. En dan alles erbij halen natuurlijk, van de gebreidelde en gecensureerde pers tot culturele overheersing. En natuurlijk alles zonder bewijzen en relativeringen. "Geen enkel land heeft het ooit zo bont gemaakt als de VS...". Op school zeker vaak ziek geweest als er geschiedenisles werd gegeven? Ooit gehoord dat in de Middeleeuwen in heel Europa de paniek uitbrak toen de Mongoolse horden binnentrokken? Ooit de kruistochten bestudeerd? Ooit de geschiedenis van de conquistadores gelezen? Ooit gelezen hoeveel slachtoffers het Stalinregime heeft gekost? De Japanse inval in Mantsjoerije? Zomaar een greep uit de wereldhistorie toen de VS nog geen wereldhegemonie bezaten. Cocluderend kun je stellen dat anderen er ook wat van konden en zich waar mogelijk niet onbetuigd lieten. Maar het is nog steeds mode af te geven op Amerika, althans in bepaalde kringen, gevoed door een onderhand archa Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 17 december 2003 Author Report Share Posted 17 december 2003 Ben je even 'n uurtje of wat weg, ligt er gelijk 'n berg eieren Niks mis mee,begrijp me goed,ieder moet van tijd tot tijd even van dat ei af. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Ben je even 'n uurtje of wat weg,ligt er gelijk 'n berg eieren Niks mis mee,begrijp me goed,ieder moet van tijd tot tijd even van dat ei af. --Hans. Wacht es effe...Ben jij soms een kip? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Beste Dick, Ik zou bijna geneigd zijn om te zeggen: typisch een product van de jaren zestig. Toen was het ook bon ton om zich af te zetten tegen alles wat Amerikaans/Russisch/ (doorhalen wat niet verlangd wordt) was. En dan alles erbij halen natuurlijk, van de gebreidelde en gecensureerde pers tot culturele overheersing. En natuurlijk alles zonder bewijzen en relativeringen.....Maar het is nog steeds mode af te geven op Amerika, althans in bepaalde kringen, gevoed door een onderhand archa Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Hoe zouden wij het vinden als utrecht geannexeerd zou worden als moslim gebied. Wij zouden over de zeik gaan. Nou dat doet het westen in het middenoosten. En het midden oosten is er dan ook erg blij mee. Groeten Simon Utrecht, Rotterdam, Amsterdam en Den Haag zijn binnen afzienbare tijd niet 'Hollands' meer maar voor de helft import, waarvan weer een groot deel moslim is. Daar hebben we geen Amerikanen voor nodig, we halen ze zelf met vliegtuigen vol hierheen (ze landen gewoon, of het nu mag of niet). In Frankrijk komt er een verbod op scholen om hoofddoekjes e.d. te dragen, in Nederland worden er gewoon hele nieuwe hoofddoek-scholen neergezet. Kijk eens naar de niet-Nederlandse jeugd op gejatte scooters, met gejatte mobieltjes en gympen, die bevolkingsgroep gaat onze toekomst verzorgen .... We mogen blij zijn dat we een goede relatie hebben met de Amerikanen, enig idee hoeveel geld er sinds de oorlog wederzijds ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 He Andre Top! dat je je sig verandert hebt!! Er kan er maar 1 de eerste zijn. EN vrede begint bij jezelf! Dit is niet eens off-topic!!!! Kijk dat iedereen de wijk uitrent omdat er turken of marokanen wonen daar kunnen zij niets aan doen. Dat doen we zelf. Op die manier werken we zelf de integratie tegen. Criminaliteit is niet uitgevonden door marrokanen hoor!! Dat was er al voordat die vliegtuigen deze kant op kwamen. En wat dan nog dat de helft import is? Denkje nou echt dat die mensen niet deugen of zo? Dat het slecht is voor de intergratie. ok! Maar we gaan toch niet eng doen hier, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Ik denk dat je je nu vergist, ik ben geboren in 1965 en dus geen kind van de jaren 60,.... Paul. Dag Paul, Gaan we nu een nieuw tijdsbegrip introduceren? Geboren in 1965 en geen kind van die tijd? Heb je 5 jaar in een tijdsvacu Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Onderbouw dit nu eens met cijfers................met name het deel over die criminaliteit. Beste Jitze, In dit verband mag ik je het rapport aanbevelen dat is openbaar gemaakt door Wallage over de criminaliteit onder asielzoekers in de provincie Groningen. Tevens zeer lezenswaardig zijn de jaarcijfers van het CBS en de publicaties van het ministerie van Justitie die inzicht geven in de etnische achtergrond van de gevangenispopulatie. In het verlengde daarvan is het weer interessant te lezen welke groepen wel en welke niet opvallen door hun (over)vertegenwoordiging. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Een tijdje geleden is in Rotterdam enige commotie ontstaan over de samenstelling van de populatie in gevangenis De Schie (als ik mij niet vergis) . Daaruit kwam dat die vrijwel uitsluitend uit allochtonen bestond. Het grapje ging toen dat de namen van de autochtone gevangenen Achmed de Jong en Rachid de Vries waren . Hoe je het ook wendt of keert: de verschillende rapporten zijn duidelijk genoeg. En Nerderland maar krampachtig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Een tijdje geleden is in Rotterdam enige commotie ontstaan over de samenstelling van de populatie in gevangenis De Schie (als ik mij niet vergis) . Daaruit kwam dat die vrijwel uitsluitend uit allochtonen bestond. Het grapje ging toen dat de namen van de autochtone gevangenen Achmed de Jong en Rachid de Vries waren . Hoe je het ook wendt of keert: de verschillende rapporten zijn duidelijk genoeg. En Nerderland maar krampachtig Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 18 december 2003 Author Report Share Posted 18 december 2003 Een tijdje geleden is in Rotterdam enige commotie ontstaan over de samenstelling van de populatie in gevangenis De Schie (als ik mij niet vergis) . Daaruit kwam dat die vrijwel uitsluitend uit allochtonen bestond. Het grapje ging toen dat de namen van de autochtone gevangenen Achmed de Jong en Rachid de Vries waren . Hoe je het ook wendt of keert: de verschillende rapporten zijn duidelijk genoeg. En Nerderland maar krampachtig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Dat Lloyd Hotel is berucht! Veel van gehoord, en een reputatie dat het heeft! Daar zaten hele fijne jongens allemaal, maar dan niet heus.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Een tijdje geleden is in Rotterdam enige commotie ontstaan over de samenstelling van de populatie in gevangenis De Schie (als ik mij niet vergis) . Daaruit kwam dat die vrijwel uitsluitend uit allochtonen bestond. Het grapje ging toen dat de namen van de autochtone gevangenen Achmed de Jong en Rachid de Vries waren . Hoe je het ook wendt of keert: de verschillende rapporten zijn duidelijk genoeg. En Nerderland maar krampachtig Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 18 december 2003 Author Report Share Posted 18 december 2003 Dat Lloyd Hotel is berucht! Veel van gehoord, en een reputatie dat het heeft!Daar zaten hele fijne jongens allemaal, maar dan niet heus.... Laat ik het zo zeggen: Intern werden wij de " vuilnisbak " der Justitie genoemd. Omdat,eenmaal in onze " zorgzame " handen,de meest moeilijke knapen uiteindelijk,door onze toegepaste dialogen,het licht wederom vonden En geloof me,een puber die met een dubbel-loops jachtgeweer z'n pappie naar de eeuwige jachtvelden helpt,heeft gewoon wat speciale aandacht nodig.... Nee,voor zweetvoeten zat men er niet Zegt de term "Jeugd TBR " iets? Trouwens,daar was een van de afdelings-hoofden een echte audio-fiel,wat mijn werk weer wat aangenamer maakte. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Ondanks het gegeven dat inderdaad de populatie in diverse justiti Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 18 december 2003 Author Report Share Posted 18 december 2003 Nee Jitze, je hoort mij ook niet zeggen dat alle marokanen crimineel zijn,of alle surinamers/antilianen..... Maar als er een groep is,die binnen de nederlandse gemeenschap aan het losbreken is van alle tradities,hun opgelegt door hun cultuur/geloof/groot-ouders,dan zijn dat wel deze vernoemde groepen...helaas. Ik zou willen dat het niet zo was.... En ook ik woonde en werkte in Amsterdam en omgeving... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 18 december 2003 Author Report Share Posted 18 december 2003 Trouwens,daar was een van de afdelings-hoofden een echte audio-fiel,wat mijn werk weer wat aangenamer maakte. Elke gek heeft z'n eigen gebrek En die was echt gek,geloof mij maar --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Bedankt voor de (verwijzing naar) de rapporten, ik schud het niet uit mijn mouw, de criminaliteit onder o.a. allochtonen is (helaas) dagelijkse kost. De klanten overdag zijn o.a. buurthuizen en wijkcentra, waar vaak een geluids/omroepinstallatie aanwezig is. Als je daar hoort van de begeleiders hoe het staat met de jeugd in de wijk, dan vraag je je af of dit ooit nog goed komt. Ook in Rotterdam worden er pogingen gedaan om (spijbelende en/of werkloze) jongeren via hun ouders op het rechte pad te krijgen. Die ouders hebben geen greep op hun kinderen, omdat ze net als veel autochtonen beiden aan het werk zijn. Wat inderdaad heel jammer is, is dat deze jongeren de tradities laten voor wat ze zijn, juist hier zit een stukje beschaafdheid. Daarom blijf ik bij mijn stelling dat de (financi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Dus ik zou geen sjaal meer over mijn hoofd mogen doen van jou.Tof van je!!! En wat denk je daarmee te bereiken? Dat de toestroom van vluchtelingen vermindert kan worden door de welvaart over de hele aardbol uit te smeren klopt als een bus. Maar dan duiken wij de criminaliteit in. Dan kunnen we ons huis niet meer betalen. Is er hier geen werk meer. Wij zijn te duur. En vluchten wij naar afrika. Ook goed!! 't is een stuk warmer daar. Als je zo'n hoge pet op hebt van amerika z'n goede wil. Waarom ben jij dan zo hard naar de vluchtelingen hier? Dan zou ik eerder verwachten dat je wat opener zou zijn naar hun cultuur en begrip toonde voor hun onafwendbare aanwezigheid. Succes! Groeten Simon Integreren! Dat is toch dat toverwoord? Begin dan om zulke idiote regels als hoofddoeken dragen omdat "de vrouwen anders niet met rust gelaten worden,omdat zonder hoofddoek, de mannen hun poten niet thuis kunnen houden, de vrouw stelt zichzelf als een object van verheerlijking op". Dat is de reden! Achterlijk! Vrouwen-discriminatie is het, niets anders! In die gezinnen MOET de hoofddoek om, anders horen ze niet meer bij de familie, en kun je, zoals in Nijmegen onlangs gebeurde, worden afgeslacht (meisje van 16) omdat ze een schande was voor de (moslim-)familie, nee, voor de gemeenschap! Natuurlijk zeggen al die meisjes die zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Ik snap heus wel wat voor een consekwenties dat in KAN houden. Maar er worden wel meer kinderen vermoord mishandelt. Tegen die uitspattingen moet hard opgetreden worden. Toch ken ik meer moslim ouders die zich verbazen over hun godlievende kinderen dan anders om. (ik ken er niet genoeg om een statitisch geldige uitspraak te doen maar toch) Het verbieden van de sluier gaat eigenlijk helemaal nergens over. De regel die we nu hebben vind ik duidelijk en goed genoeg. Maar idd sommigen dienen een duidelijke uitleg over hoe wij graag zouden willen zien hoe het er hier aan toe zou moeten gaan. En nu heb ik het over al het tuig !!!! (Dus ook het nec uitschot bv) Dat je een draai om je oren krijgt omdat je vloekt of geen hoofddoek omhebt daar ga ik me dus niet mee bemoeien. (allebij even zinloos) Waarom mag een punker wel en een praktiserende gelovige niet boven het maaiveld uitsteken? Ok stel dat je als buitenlander in iran niet zonder hoofddoek mag lopen. Vind je dan, dat we hier, ook hun vrijheden moeten ontzeggen? Jij zou graag in iran willen wonen maar dan zonder hoofd doekjes? Ik snap er niets van. Ja de intergratie loopt voor geen meter. So what!!! Wat gaat er wel snel!! Die dingen hebben tijd nodig. Kijk naar de turken, oh wat een ellende en oh als dat maar goed gaat. Dat hoorden we tig jaar geleden. Kijk nu eens wat een geweldige mensen het zijn. Ok de ouderen spreken nog geen vloeiend nederlands maar hebben meer fatsoen dan de doorsnee volksbuurt kaaskop. Waarom zouden de anderen niet bij trekken. Nodig een nieuw land uit. Laten we zeggen letland. Oh, kommer en kwel, oh, wat een tuig, als dat maar goed gaat. 5 jaar lang alleen maar letlanders in de bak. Vergeten we helemaal op de marrokanen te vloeken. Zijn we die ineens vergeten. Weet jij nog wat mollukkers zijn? Ja van die trein!! Hoor je niets meer over. Sigeuners? Kampers? We hebben al zoveel zwarte schapen gehad. Nu is het alleen maar moslim moslim moslim. Gezellig man. Trap er toch niet in, je heb er niets aan. Ps voordat je denkt dat ik pro ben. Ik walg van besnijdenis, ik vrees voor ieder meisje wat op vakantie gaat in hun thuisland. Ik walg van hun perceptie tav vrouwen in het algemeen. Wat hun geloof betreft. De 1 in sinterklaas de ander in god en de ander in allah. Ieder zijn feestje. Hoewel de rammadan wel een van de mooiste geloofsbelevenis is die ik ken. Beter dan het vasten van de katholieken. Heb ooit een gesprek met een egyptenaar gehad over topless vrouwen. Was erg leuk. Hij vond het wel leuk dat die westerlingen in blote tieten aan hun strand lagen. Dus ik vragen naar hun vrouwen. Ach die zijn niet mooi genoeg voor topless. Vind je het gek!!! De westerlingen weten dat ze het strand op moeten. De moslims mogen niets laten zien waarom zouden ze er mooi uit zien. Dat gaf hem toch wel wat om na te denken. Hij heeft trouwens echt onderhandelt over zijn vrouw. Kamelen Hij is 2 jaar bezig geweest om haar te kopen. Wie wil er nou een hoer kopen. (dat heb ik maar niet gezegt). Nee, dat zal nooit een goede vriend van me worden. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 19 december 2003 Report Share Posted 19 december 2003 Ok stel dat je als buitenlander in iran niet zonder hoofddoek mag lopen.Vind je dan, dat we hier, ook hun vrijheden moeten ontzeggen? Jij zou graag in iran willen wonen maar dan zonder hoofd doekjes? Ik snap er niets van. Nee, natuurlijk wil ik niet in Iran wonen! Maar een algemene stelling hier is, dat het belachelijk is om hoofddoekjes te verbieden, en dat dat discriminatie is? Maar nota bene in diverse moslimlanden mogen vrouwen niet zonder sluier de straat op, dat jouw vrouw er DAAR een om MOET, is toch hetzelfde als wij hier zeggen, dat je die doek hier niet om MAG ? Als een westerling in een land gaat wonen waar een bepaalde klederdracht in het algemeen door iedereen wordt gedragen, en hij/zij dan gewoon in die westerse kleding blijft lopen, en dan na 10 jaar zeggen: ze zien mij nog steeds als die buitenlander, ja vindt je het gek! Integratie betekent m.i.dat je je zoveel mogelijk aanpast aan de normen, waarden,gebruiken, enz. zoals die zijn in het land waar je naar toe verhuist. In sommige delen van China spugen ze tijdens het eten gewoon op de grond, en na het eten gooien ze het servies kapot, om te tonen dat het ze heeft gesmaakt. Stel je voor dat ze dat hier ook zouden doen, zit jij in een 5 sterrenrestaurant, vliegen je de etensresten en scherven om je oren. Aanpassen, dat moet iedereen. Lijkt mij. Wij ook als wij naar een ander land gaan. (Dus jouw vrouw moet ook die doek om als je ooit naar Iran gaat.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 19 december 2003 Report Share Posted 19 december 2003 Rot marrokaantjes hier en daar .Criminele marrokaantjes hier en daar .Doe nog wat andere culturen erdoor heen en je hebt een leuke rotte criminele mengelmoes.waar menig Nederlands Hotel vol van zit .Maaaaaaaaaar wat te denken van onze eigen jeugd opgevoed door ouders welk geen tijd meer hebben ,kindertjes met Mars van Jim naar school sturen ,In de avonduren geen tijd meer hebben .Zijn dat niet van die blanke hangjongeren daar op de hoek ,onbeschofte taal spreken ,minder bedeelden op school pesten,soms geld afpersen , anderen groepsgewijs in elkaar rammen .oudjes treiteren en jawel hoor soms een hele buurt in angst verzetten ,evt stelen alcohol misbruik drugs ) .Ben een aantal keren nu met een bus vol schooljeugdt (+- 12 tot 16 jaar)en jawel hoor alles brave witte kindertjes volgens de opinies want het zijn toch maar alleen die buitenlanders ,wel als je ziet hoe die een bus achterlaten .welk een grote bek ze op zetten tegen een ouder iemand die vraagt of het ook anders kan .geen fatsoen hebben .pleuren hun brood door de bus , en ga maar door .En juist veel van die ouders hebben nu iets tegen Moslims of andere culturen omdat we ook niks anders door de media te zien krijgen ,van kijk weer een rotte marrokaanse appel . Wat te denken van al die Blanke Hooligans .die een moord niet schuwen tijdens een bijeenkomst van AJAX .FYENOORD aanhangers.Maar dat kan toch niet Rotterdam heeft toch maar alleen Alochtone criminelen .En zo kunnen we ook wel eens ff doorgaan over onze eigen Hollandse Boerenkool Cultuur . Hebben we het nog niet over de Oohh zo fatsoenlijke Nederlandse vakantieganger . Kijk ik weet ook dat het zo niet kan doorgaan .Alochtonen moeten zich houden aan de spelregels van Nederland en er alles aandoen om een hier waardig bestaan op te bouwen.Zich richten naar de wet ,zorg dragen dat hun kinderen zich wel gedragen en ga zo nog maar ff door.Ook moet er een goed beleid zijn dat de Regering er zorg toe draagt dat wie terug kan ook terug gaat ,niets uitmakend van welk land je komt .Verder moeten al deze mensen een goed begeleiding krijgen die hier mogen blijven .En ook wij Nederlanders moeten deze mensen op een veel andere mannier benaderen ,want een ding is zeker velen van hun zijn altijd in een hoekje geduwd ,want pas op het zijn Turken of Marrokanen alleen maar goed om stront te scheppen .Want velen van hun krijgen ook geen baan als hun naam vermeld staat op het sollicitatie formulier.Want volgens andere onderzoeken blijkt ook dat wij Nederlanders goed zijn in discriminatie.Na 11 september is er echt een hetze ontstaan tegenover Moslims ook hier in Nederland .Wat ik al zei de Media .de verkiezingen de dood van P.F .waar bijna half Ned al wist eerdat de dader bekend was dat het een Alochtoon was.Ook de huidige regering doet er haar steentje aan toe dragen .Het schijnt dat er geen goede Moslims meer zijn ,want het gaat nog alleen maar om criminele moslims .en dat we vol zitten. Ik zelf ben het wel een beetje beu om steeds maar weer het zelfde verhaal te horen Alochtonen als we alleen maar negatief op hun blijven reageren onstaat er een wrijving in deze Nederlandse samenleving die wel eens zou kunnen uitgroeien tot rassenhaat ,waar ken ik dat van AMERIKA.We vergeten haast om eerst eens voor onze eigen deur te vegen .Hoewel ons dit wel goed zou staan gezien onze eigen Nederlandse rotte appels. En nu zie wel weer waar een topic op uit draait die begon over het arrest van SADAM door een Troepenmacht van oa Amerika .die ook geen haar beter is, als het gaat om Macht .Uiteindelijk kom je terecht bij Alochtonen in de grote steden van Nederland .Schijnt dat we tegenwoordig meer met Alah naar bed gaan ,dan met onze eigen partner . MVG Luxman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts